Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tein autolleni FORTE käsittelyn...!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #31
    toinen mikä on, niin bensaa öljynsekaan. tulee puhdasta..

    toissatalvena tuli huomattua 315:lla, kun oli ryyppy päällä kokoajan, ja viikonjälkeen oli öljyt aina bensalitkua. mut oli perkuleen puhas kone.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • 525TDS Touring
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 483
      • Sahalahti

      #32
      Originally posted by jvakeva
      toinen mikä on, niin bensaa öljynsekaan. tulee puhdasta..

      toissatalvena tuli huomattua 315:lla, kun oli ryyppy päällä kokoajan, ja viikonjälkeen oli öljyt aina bensalitkua. mut oli perkuleen puhas kone.
      Varmaan puhdistuu, mutta liukulaakereille ei tee hyvää, bensa ei voitele.
      Ex-525TDSa Touring -98
      Ex-MB E220T CDi -02
      E61 520D -09
      F11 518d -16

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #33
        Originally posted by 525TDS Touring
        Varmaan puhdistuu, mutta liukulaakereille ei tee hyvää, bensa ei voitele.
        '
        totta. mutta kunhan mainitsin.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • mrek
          Newbiemmer
          • Feb 2005
          • 23

          #34
          Originally posted by roadster
          Mm. tampereen laakkosella laitetaan aina määräaikaishuollossa/longlife huollossa kaikkiin autoihin FORTEn fuel cleaner ja dieseleihin dieseliin tarkoitettu aine.. Volvolla myös.. Motor flush ehkä toiseksi eniten käytetty... 8)
          Eikös tuo pidä laittaa täyteen tankilliseen. Tankkaavatko Laakkosella???

          Comment

          • datzka
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 778
            • Jyväskylä

            #35
            Mitä käsittelyjä siis tarttee pelkkään motin putsaukseen? Vois yläkerran koneiston ainakin huuhtasta, mut tartteeks alakertaan jonkin oman setin kans? Ja mikähän pulju myy jyväskylässä noita?
            ///M3 97-

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #36
              motor flush

              jos sä öljypuolta tarkoitat niin eiköhän samat öljyt kierrä kannessa ja pohjassa. Ruiskun puhdistusaineet sitten erikseen.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #37
                m40 koneen nakutus loppuu kenkimällä, se pitää paikkaansa. Viime viikonloppuna ajelin seinäjoelta kotia päin keskinopeus 130-140km/h välillä, kone toimi paremmin ku koskaan ennen, paskat kengitetään ulos sieltä

                En tiedä sitte, vois kai tuota FORTEA joskus kokeilla..
                E32 750i 11/89

                Comment

                • Tapsa.k
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2676
                  • Oulu

                  #38
                  Olen joskus aikasemminkin kirjotellut aiheesta..oma kohtainen kokemus oli se että lähti paska kylläkin hyvin liikkeelle ja tukki öljykanavan..ja taas lompsaa retuutettiin
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by MikkoJII
                    m40 koneen nakutus loppuu kenkimällä,
                    En tiedä sitte, vois kai tuota FORTEA joskus kokeilla..
                    Enpä suosittelis yleisesti kumpaakaan, jos on ihan oikee mekaaninen vika!
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #40
                      Originally posted by Jekku
                      Olen joskus aikasemminkin kirjotellut aiheesta..oma kohtainen kokemus oli se että lähti paska kylläkin hyvin liikkeelle ja tukki öljykanavan..ja taas lompsaa retuutettiin
                      Olen kuullut vastaavaa vanhemmista paljon ajetuista ruoskista. Kun mönjät saadaan liikkumaan ne jää vielä lillumaan koneeseen. Sittenhän saattavat käsittelijät neuvoa ajamaan lunkisti, toinen taas neuvoi polkemaan kaasua esim. kakkosella ja etenkin kolmosella että saadaan "mönjät pois?". No, eiköhän tuossa vaiheessa ala olemaan voiteluhäiriön vaara aika suuri ja senhän tietää miten siinä voi käydä...

                      Siksi käyttäisin itse EHDOTTOMASTI tuota RVS-öljyä ennen mihinkään forte-läträyksiin ryhtymistä. ON nimittäin halpa henkivakuutus koneelle, ja sillä saadaan oikeasti hyötyä molemmista käsittelyistä, kompensoivat toisiaan.
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        #41
                        Originally posted by Cunttory
                        Enpä suosittelis yleisesti kumpaakaan, jos on ihan oikee mekaaninen vika!
                        On siihen remppoja tehty, nokka-akseli nostimet ja keinut vaihettu, ei se vaan lopu
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #42
                          Originally posted by MikkoJII
                          On siihen remppoja tehty, nokka-akseli nostimet ja keinut vaihettu, ei se vaan lopu
                          paskat nostajat?
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            #43
                            Originally posted by jvakeva
                            paskat nostajat?
                            Tilattiin ihan kl-varaosilta, että kaippa ne pitäs hyvät olla?
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • Axel
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 67

                              #44
                              Minä tein tänään M40B16 koneelle Forten käsittelyn. Ei vaikuttanut koneen kalkatukseen mitenkään. 50 euroa meni. Toivottavasti siitä ei ole kovasti haittaakaan...

                              Comment

                              • katajism
                                Newbiemmer
                                • Sep 2004
                                • 23
                                • hämeenkyrö

                                #45
                                Itse tehnyt useita Forte moottorinpuhdistus käsittelyjä, esim ford,seat,saab,opel. Kaikissa on nostajien rallatus kadonnut. Siihen paskojen liikkeelle lähtöön sellainen juttu ,että jos kone on ertyisen likainen , niin suositellaan (forten korjaamo-ohjeessa) tehtäväksi käsittely kaksi kertaa peräkanaan, jotta karstat liukenee, eikä jää tukkimaan kanavia. Kyllä hienosti kiiltää kone sisältä käsittelyn jälkeen!
                                Totta on ettei tarvi käsittelyjä jos aina hyvät öljyt koneessa ja ajoissa vaihdettu. Mutta kellä on auto jolla on itse ajanut uudesta asti? Aika harvalla...
                                e46 330d t -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎