Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i tehoa lisää???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #16
    Originally posted by jannmann View Post
    alpinan 4,6l versiossa on 333hv ja siinä on ainakin:

    -pidempi-iskuinen kampura
    -korkeapuristeiset männät
    -toiset nokka-akselit

    lisäksi varmaan hivenen muokatut kannet ja tietysti oma ohjelma...

    Eli jos haluat voimaa, tulee se maksamaan maltaita.
    X5 4,6is kampiakseli... (ehkä myös 4,8is) ehkä 1500e
    Mittatilaus männät... ehkä 2000e
    Nokka-akselit... (4kpl) ehkä 2000e
    M5 pakosarjat (alkupään 4,4 koneissa on samat kuin M5:ssa)purkaamolta alle 500e
    Custom ohjelma. n. 500e

    lisäksi koneen purkaminen ja kasaamiseen vaadittavat tilkkeet on äkkiä jakopään remontin kanssa sen 1000e plus työt jos ei itse osaa...

    Belgiassa Kempower tarjoaa kittiä jolla tehot nousee 350hv luokkaan edulliseen 15000e verolliseen hintaa... 325hv kitti maksaa sekin jo 5000e...
    Mitäs jos käyttää ghetto tuningia, pääsisi hiukan halvemmalla

    - puristusten nosto kansia madaltamalla 2 x 35€ = 70€ (tehot +3%)
    - vakionokkien uudelleenhionta 4 x 100€ = 400€ (tehot +5%)
    - venttiililautasten reunojen työstö 32 x 5€ = 160€ (tehot +3%)
    - Lastun uudelleenohjelmointi 1 x 500€ =500€ (tehot +5%)

    Yhteensä: 1130€ tehot +16% eli 331 hp

    Nuo hinnat on katottu erään nyrkkipajan hinnastosta (poislukien lastutus) mutta tuleehan siihen tietenkin muutakin menoa kun pitää pikkuosia kuten tiivisteitä vaihtaa ja jos ei itse tee niin työt kanssa. Ja kun asialla ei ole mikään virallinen viripaja niin mitään takuuta toimivuudesta ei tietenkään tule.

    Tehojen nousut riippuu moottorista mutta uskoisin että nuo arviot on aika konservatiivisia varsinkin kun ottaa huomioon miten matalaviritteihin kuulajuntta tuo M60 on Pelkkä custom lastu voisi hyvinkin tuoda enemmän kuin tuon +5%, ehkä jopa lähempänä 10%.

    Kannen porttaaminen varmaan toisi lisää vielä jokusen helpon prosentin mutta hinta varmasti pomppaa...

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      #17
      Multa saisi M60 (tosin 540ia:sta) sopivan lastun ja hiilikuituisen vapaavirtaus ilmansuodattimen halvalla! (150e yhteensä.) Noiden lisäksi Magnaflowlta tai Avgassilta highflow rosterikatit ja sitten päälle noi edellisen viestin kansityöt, niin kyllä mä uskoisin että eron jo huomaisi. Tai sitten ei...
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • albertto
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 237
        • Kirkkonummi

        #18
        nonni... nyt on eatonin m60 ahdin tallissa odottelemassa

        parin viikon päästä, jos ehtis kokeilemaan kuinka se sinne istuu:think
        AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
        SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

        A.V.J-STYLING


        040 835 6998

        Comment

        • ///saMuli
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 964
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by albertto View Post
          nonni... nyt on eatonin m60 ahdin tallissa odottelemassa

          parin viikon päästä, jos ehtis kokeilemaan kuinka se sinne istuu:think
          Oikea asenne
          Remmiahdin olis itselläkin oikotie onneen. Pokka vaan ei taida riittää mutta onneksi joillakin riittää!

          Ja pakolliset kysymykset:
          -mitä ahtoja ajattelit käyttää?
          -millä hoidat lisärikastuksen? (ohjelmoitava/säädettävä moottorinohjaus?)

          Laitahan projektin edetessä aina kertomusta/kuvia. Tai oma juttu tonne prokkispuolelle. Kuva ahtimesta!

          Niin ja lakipykälärutisijat hiljaa!
          https://www.instagram.com/hackberryracing/


          BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

          EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

          Comment

          • Jonhson
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 486

            #20
            Originally posted by albertto View Post
            nonni... nyt on eatonin m60 ahdin tallissa odottelemassa

            parin viikon päästä, jos ehtis kokeilemaan kuinka se sinne istuu:think
            No ei helvetti, taidat olla tosissaan Yleensä nämä tehonlisäyäs projektit kaatuu ennenkuin ehtivät edes alkaa.Budjetti on aika kovilla yleensä,kun aletaan tosissaan lisäämään hevosia pellin alle urakalla.Tämä prokkis täytyy jo seurata, onnea ja toivotaan parasta.

            PS.Hieno asenne
            -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1823
              • I sink hell

              #21
              Originally posted by albertto View Post
              nonni... nyt on eatonin m60 ahdin tallissa odottelemassa

              parin viikon päästä, jos ehtis kokeilemaan kuinka se sinne istuu:think
              Jep, ei kaveri kauan mietiskellyt, tuumasta toimeen! Iso peukku ylös
              Mielenkiintoista tulee olemaan, projekti osioon vaan. Ei paljon vastaavia ole tullut vastaan siellä.

              Onnea ja tsemppiä projektiin!
              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
              http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • albertto
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 237
                • Kirkkonummi

                #22
                no jaa rohkeudesta en nyt tiiä.... mutta, suht fiksusti, kun rakentaa, niin eiköhän tuo kestä:think

                paineita ajattelin ottaa ihan vaatimattomat 0,3-5bar
                seoksia säädetään lisä suuttimilla/ seurataan ohjelmoitavan ruiskun kautta,

                tää biimeri maailma on mulle ihan uus tuttavuus, mutta onhan noita turbo koslia tullu rakenneltua muutama. Tallissa on tälläkin hetkellä pari prokkista

                ihan ajo autoksi tuon mun bemun hankin, joten mitään kauheita voimia en edes siitä ulos halua.. 350-400hp olis tarkoitus saada..
                tuohon ahdin hommaan vielä, niin kyllä siis sellasia pikku tuunauksia tehdään muitakin, kuin asennetaan, vaan remmi kylkeen ja baanalle..kuten sanoin, jos tuon kyseisein "virittämisen" tekee huolellisesti, niin en usko,että kukaan moottoriaan hajottaa 0.3-5bar paineilla
                AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                A.V.J-STYLING


                040 835 6998

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #23
                  Originally posted by albertto View Post
                  no jaa rohkeudesta en nyt tiiä.... mutta, suht fiksusti, kun rakentaa, niin eiköhän tuo kestä:think

                  paineita ajattelin ottaa ihan vaatimattomat 0,3-5bar
                  seoksia säädetään lisä suuttimilla/ seurataan ohjelmoitavan ruiskun kautta,

                  tää biimeri maailma on mulle ihan uus tuttavuus, mutta onhan noita turbo koslia tullu rakenneltua muutama. Tallissa on tälläkin hetkellä pari prokkista

                  ihan ajo autoksi tuon mun bemun hankin, joten mitään kauheita voimia en edes siitä ulos halua.. 350-400hp olis tarkoitus saada..
                  tuohon ahdin hommaan vielä, niin kyllä siis sellasia pikku tuunauksia tehdään muitakin, kuin asennetaan, vaan remmi kylkeen ja baanalle..kuten sanoin, jos tuon kyseisein "virittämisen" tekee huolellisesti, niin en usko,että kukaan moottoriaan hajottaa 0.3-5bar paineilla
                  Niin sen näkee sitten kun lyö tulille. Kaikenhan saa rikki, mutta ei noi paineet kuulosta kovin radikaaleilt, joten onnea projektiin ja huolettomia kilsoja.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #24
                    Aikamoinen haitari noilla paineilla 0.3 - 5bar... No ei vaan..

                    Laitahan projekti osioon juttua ja kuvia. Seurantaan meni joka tapauksessa!! Toivottavasti paikat kestää.
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • jumpe1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 69
                      • Pieksämäki

                      #25
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Taitaa olla halvin "virityskeino" vaihtaa tuo (koko auto siis) seiskaviiskymppiseen. Jos nekään ei vakiona riitä niin sitten joku hartge tai alpina versio.
                      ot eikös 750 ja 740 suorituskyky ole aikalailla samaa luokka..
                      http://www.bmwclub.fi/ <---- tuolta kun lunttasin

                      anyway, viisaan ratkaisun teit ja rupesit remmittään tuota 740, vielä kun hengittävyyttä parantaa muutenkin niin tulee varmaan siisti peli...
                      hm.. 8koneen rajukarjunta+remmin vikinä, jees
                      Tipparellulla mennään opiskeluaika..

                      Comment

                      • ///saMuli
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 964
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Mitkä puristussuhteet täs motis on vakiona? Kyllähän tonne 0,4bariin tohtii vakiokoneessa ahdot nostaa heittämällä. Hyvällä pa saannilla ja intercoolerilla 0,5 ylityskin tuskin ongelma jos nälkä kasvaa...

                        Muutama esimerkki bolt on remmiahdinsarjasta 740 mitkä on tarkoitettu ihan vakiomoottoriin..
                        http://www.esstuning.com/default.asp...subcat2=161&id=
                        http://www.koperformance.com/BMW/tur...gers/index.htm#

                        Jaa, noi taiski olla samat setit... Mut nois käytetty 7 psi = 0,48 bar.
                        https://www.instagram.com/hackberryracing/


                        BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                        EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                        Comment

                        • albertto
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 237
                          • Kirkkonummi

                          #27
                          nonni...

                          eilen illalla jo hieman sitä ahdinta tuonne pellin alle sovittelin:think

                          aika kookas on kyllä noh eiköhän, se sinne saada ängettyä.

                          nyt tulikin mieleen, ku näitä biiiiiimereitä en ole ennen omistanut,niin kuinkahan tuo laatikko ottaa lisä hummia vastaan (automaatti) vai alkaako luistelemaan lisä hummilla.

                          kuvatuksia vois ottaa tuossa vkl aikana, ku on jo kesä pallotkin asennettuna alle
                          AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                          SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                          A.V.J-STYLING


                          040 835 6998

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by albertto View Post
                            nonni...

                            eilen illalla jo hieman sitä ahdinta tuonne pellin alle sovittelin:think

                            aika kookas on kyllä noh eiköhän, se sinne saada ängettyä.

                            nyt tulikin mieleen, ku näitä biiiiiimereitä en ole ennen omistanut,niin kuinkahan tuo laatikko ottaa lisä hummia vastaan (automaatti) vai alkaako luistelemaan lisä hummilla.

                            kuvatuksia vois ottaa tuossa vkl aikana, ku on jo kesä pallotkin asennettuna alle
                            Taitaa olla aika kriittinen ainakin suurille väännöille tuo ZF, onko sulla sitten se 5hp30 vai 5hp24? Itseäkin kiinnostaa ja pystyykö tuota automaattia miten vahvistamaan?
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Jaska PKP
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 123

                              #29
                              Taitaa olla 5hp30 niinku E32:ssakin M60B40 perässä. Ihan niinku jostain oisin joskus lukenu että pitäs 560nm kestää vääntöä.. En todellakaan muista että mistä..
                              BMW 740IL

                              Comment

                              • albertto
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 237
                                • Kirkkonummi

                                #30


                                tuolta varmaankin olet sen kuullut:think
                                AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                                SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                                A.V.J-STYLING


                                040 835 6998

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎