Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turner Motorsport/Jim Conforti lastu..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke74
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 96
    • Raahe

    Turner Motorsport/Jim Conforti lastu..?

    Onko kellään kokemusta/tietoa yllä mainitusta lastusta?
    Väittävät että tehot nousee 535i 89-92 bemarissa 43hv ja vääntö 21nm.
    Kuulemma tunnettu "viilaaja" jenkeissä tuo Jim joka on dynossa rakentanut niitten lastut, lastu maksaa euroissa 180 ja he antavat 30pv
    tyytyväisyystakuun...:think

    Last edited by micke74; 16-05-2007, 19:46.
    324td -88
  • Jussi78
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 916
    • Ruukki

    #2
    Paljonkohan lupaa 850iin Aika paljolta kuulostaa, JWR lupaa 19hp/20nm lisää niitten lastulla tuohon sun autoon.
    Käyttis 530d


    Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

    Comment

    • micke74
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 96
      • Raahe

      #3
      850i - 29hv ja 35nm...
      324td -88

      Comment

      • Jussi78
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 916
        • Ruukki

        #4
        Originally posted by micke74 View Post
        850i - 29hv ja 35nm...
        Sama mitä tuo jwr lupaa mulle. Pitäisköhän joku päivä asentaa nuo lastut.:think
        Käyttis 530d


        Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

        Comment

        • micke74
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 96
          • Raahe

          #5
          Originally posted by käsmä View Post
          Sama mitä tuo jwr lupaa mulle. Pitäisköhän joku päivä asentaa nuo lastut.:think
          äkkiähän ne vaihtaa..
          324td -88

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #6
            Tuo on jenkkifirma ja lastut on optimoitu jenkkibensoille. Voi olla että tulee ongelmia jos asentaa euroautoon.

            Nyrkkisääntönä normaaleissa (ei M) moottoreissa voinee pitää että lastulla voi parhaimmillaan saada noin 10% lisää tehoa.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • micke74
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 96
              • Raahe

              #7
              Originally posted by Jochen View Post
              Tuo on jenkkifirma ja lastut on optimoitu jenkkibensoille. Voi olla että tulee ongelmia jos asentaa euroautoon.

              Nyrkkisääntönä normaaleissa (ei M) moottoreissa voinee pitää että lastulla voi parhaimmillaan saada noin 10% lisää tehoa.
              niin, pitää käyttää 91 oktaanista tai enemmän lukee, eiköhän 95 tai 98 oktaaninen pala aika paljon paremmin= vielä enemmän tehoja...!?
              324td -88

              Comment

              • micke74
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 96
                • Raahe

                #8
                Juttu oli kans se ettei muihin malleihin tullut sen enempää tehoja kuin mitä muitten firmojen lastuista luvataan kun vain tuohon 535i 89-92...
                324td -88

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  91-oktaaninen jenkkibensa tarkoittaa n. 95-oktaanista suomibensaa.. 93 (vai oliko peräti 92) olisi sitten 98.

                  Mutta on se sitten hienoa että lastuvirityksellä saadaan yhtä paljon lisätehoa kuin ALPINA sai aikanaan B10:stä mm. kansityöllä ja eri nokilla, jep jep.
                  Last edited by eeki; 16-05-2007, 23:41.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • Jochen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1229
                    • Valkeakoski & Trondheim

                    #10
                    Mutta on se sitten hienoa että lastuvirityksellä saadaan yhtä paljon lisätehoa kuin ALPINA sai aikanaan B10:stä mm. kansityöllä ja eri nokilla, jep jep.
                    Ei taida sanan enimmillään merkitys olla sinulle selvä?

                    Tehtaan kartoissa on aina turvamarginaalia ja käytetyn bensan vaihtaminen 95 -> 98 tuo varmasti lisää tehoa kun sytytyskarttaa voidaan muokata. Ja vielä kun kierroksenrajoitinta siirretään ylöspäin vaikkapa 10% niin sekin voi auttaa ellei kone aivan täysin kuole yläkierroksilla.

                    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                    Comment

                    • eeki
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1966
                      • HKI

                      #11
                      Originally posted by Jochen View Post
                      Ei taida sanan enimmillään merkitys olla sinulle selvä?

                      Tehtaan kartoissa on aina turvamarginaalia ja käytetyn bensan vaihtaminen 95 -> 98 tuo varmasti lisää tehoa kun sytytyskarttaa voidaan muokata. Ja vielä kun kierroksenrajoitinta siirretään ylöspäin vaikkapa 10% niin sekin voi auttaa ellei kone aivan täysin kuole yläkierroksilla.
                      Haa, en tosiaan tuijottanutkaan kierroslukua tarpeeksi, vakiossahan paras teho tulee 5700 kierroksella, tämä +43hv on ilmoitettu 6250 kierroksella, jolloin vakiossa tilanne on toki eri.

                      No, kuitenkin..
                      Ducati 998 -02 //

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        #12
                        Originally posted by eeki View Post
                        91-oktaaninen jenkkibensa tarkoittaa n. 95-oktaanista suomibensaa.. 93 (vai oliko peräti 92) olisi sitten 98.

                        Mutta on se sitten hienoa että lastuvirityksellä saadaan yhtä paljon lisätehoa kuin ALPINA sai aikanaan B10:stä mm. kansityöllä ja eri nokilla, jep jep.

                        Mihin tämä tieto perustuu? eli siis 91=95

                        Comment

                        • eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

                          #13
                          Originally posted by MarttiKK View Post
                          Mihin tämä tieto perustuu? eli siis 91=95
                          Erilaiseen mittaustapaan.. Tapoja oktaanin mittaamiseen on kaksi, MON (Motor Octane Number) ja RON (Research Octane Number). Euroopassa ilmoitetaan pelkästään RON-luku, Amerikassa noiden kahden keskiarvo.
                          Ducati 998 -02 //

                          Comment

                          • Tapani K.
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 423
                            • Tampere

                            #14
                            Mites tollaset lastut vaikuttaa kulutukseen? Alkoi vaan kiinnostamaan kun tuolla näytti löytyvän lastuja myös noihin m50 koneisiin 525:siin...

                            Comment

                            • aaronp
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 908
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by micke74 View Post
                              Onko kellään kokemusta/tietoa yllä mainitusta lastusta?
                              Väittävät että tehot nousee 535i 89-92 bemarissa 43hv ja vääntö 21nm.
                              Kuulemma tunnettu "viilaaja" jenkeissä tuo Jim joka on dynossa rakentanut niitten lastut, lastu maksaa euroissa 180 ja he antavat 30pv
                              tyytyväisyystakuun...:think

                              http://www.turnermotorsport.com/html...4&subcat_id=74

                              Jos noin halvalla saisi hevosia lisää niin kannattaisi kyllä tilata muovipussillinen noita lastuja. Se vaan tuppaan olemaan vapareissa siten että sen todellisen lisähevosen hinnaksi tulee melkeimpä 100€/kpl. Jokainen voi sitten laskea kannattaako vai ei. Auton luonteen voit saada kyllä lastulla mukavemmaksi, mutta 43 hp?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎