Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turner Motorsport/Jim Conforti lastu..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke74
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 96
    • Raahe

    #16
    Uskoisin kuitenki että se antaa suunnilleen sen verran tehoja, eihän ne muuten
    antais 30pv tyytyväisyystakuuta, elikkä rahat takas jos ei tuu luvatut tehot...
    Taidan ostaa sellasen kesällä ja käyttää autoa penkissä ennen ja jälkeen,
    jos ei tuu luvattua niin pitää lähettää takas ja ostaa voorumilta 40€ lastu ja ajaa sillä... eikai siinä mene ku vähän postikuluja jos ei toimi...
    324td -88

    Comment

    • micke74
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 96
      • Raahe

      #17
      Originally posted by aaronp View Post
      Jos noin halvalla saisi hevosia lisää niin kannattaisi kyllä tilata muovipussillinen noita lastuja. Se vaan tuppaan olemaan vapareissa siten että sen todellisen lisähevosen hinnaksi tulee melkeimpä 100€/kpl. Jokainen voi sitten laskea kannattaako vai ei. Auton luonteen voit saada kyllä lastulla mukavemmaksi, mutta 43 hp?
      Ja mitä todellisia hevosia tarkoitat, onko ne "lelu" hevosia penkittänyt kun he ovat "virilastulla" virittänyt...?
      Ja mitä se auttaa vaikka ostais kassillisen niitä kun sinne vaan yks menee..
      324td -88

      Comment

      • aaronp
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 908
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by micke74 View Post
        Ja mitä todellisia hevosia tarkoitat, onko ne "lelu" hevosia penkittänyt kun he ovat "virilastulla" virittänyt...?
        Ja mitä se auttaa vaikka ostais kassillisen niitä kun sinne vaan yks menee..
        Todellisilla hevosilla tarkoitan niitä oikeita&mitattuja tehoja, elikkä juuri niinkuin mainitsit että penkissä käynti ennen ja jälkeen. Ei siis mitään myyntipuheita & essonbaari juttuja lippis vinossa. Toivotaan että saat autoosi sillä sen +43hp, sen myös lupaan että mikäli saat todistetusti pelkällä lastulla tehon nousemaan autossasi edes 25 hepoa niin pistän tulemaan samantien postilla vaikka pari koppaa kaljaa. Ei siinä mithään, -onnea rojektiin

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #19
          Originally posted by micke74 View Post
          Uskoisin kuitenki että se antaa suunnilleen sen verran tehoja, eihän ne muuten
          antais 30pv tyytyväisyystakuuta, elikkä rahat takas jos ei tuu luvatut tehot...
          Taidan ostaa sellasen kesällä ja käyttää autoa penkissä ennen ja jälkeen,
          jos ei tuu luvattua niin pitää lähettää takas ja ostaa voorumilta 40€ lastu ja ajaa sillä... eikai siinä mene ku vähän postikuluja jos ei toimi...
          Lasket siihen sitten vielä ne kaksi penkityskertaa kuluihin lastun lisäksi!
          Eipä nekään ihan ilmasia tunnu olevan..
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #20
            Originally posted by aaronp View Post
            Se vaan tuppaan olemaan vapareissa siten että sen todellisen lisähevosen hinnaksi tulee melkeimpä 100€/kpl.
            Hmmmm, kuulostaa epäilyttävästi paskapuheelta

            Uskon että esimerkiksi M42 koneesta saa 10 konia enemmän lastulla. 95 -> 98 ja kierrostenrajoittimen nosto tekee ihmeitä. Lastu maksaa 50€ eli konin hinnaksi tulee 5€. Se on aika paljon vähemmän kuin 100€!

            Jos hommaan tuon lastun ja käyn dynossa ennen ja jälkeen ja teho nousee vähintään 10 konia, maksatko dynot ja lähetät kaksi koria kaljaa (tai voin noutaa kun asut noin lähellä)?

            Jos ei nouse niin maksan dynot itse ja myönnän että olin väärässä.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • olaus
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 687
              • jyväskylä

              #21
              täytyy muistaa se että mainostettu +30hp voi olla esim. 3500kierroksilla alkuperäiseen ohjelmaan verrattuna eikä kasvanut maksimiteho.

              Comment

              • micke74
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 96
                • Raahe

                #22
                Originally posted by olaus View Post
                täytyy muistaa se että mainostettu +30hp voi olla esim. 3500kierroksilla alkuperäiseen ohjelmaan verrattuna eikä kasvanut maksimiteho.
                Niin mitä...?? selitäppä että muutkin ymmärtää...:think
                324td -88

                Comment

                • Jussi78
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 916
                  • Ruukki

                  #23
                  Täällähän oli joskus juttua noista jenkkilastuista,jotka ei toiminut Euro autoissa, Kyseessä oli muistaakseen 635csi-88.
                  No jos tulee 43lisä hevosta 40eurolla niin on kyllä tosi hyvä ostos.
                  Käyttis 530d


                  Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                  Comment

                  • micke74
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 96
                    • Raahe

                    #24
                    245 taalaa tai 180€ maksaa se lastu..
                    324td -88

                    Comment

                    • aaronp
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 908
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Jochen View Post
                      Hmmmm, kuulostaa epäilyttävästi paskapuheelta

                      Uskon että esimerkiksi M42 koneesta saa 10 konia enemmän lastulla. 95 -> 98 ja kierrostenrajoittimen nosto tekee ihmeitä. Lastu maksaa 50€ eli konin hinnaksi tulee 5€. Se on aika paljon vähemmän kuin 100€!

                      Jos hommaan tuon lastun ja käyn dynossa ennen ja jälkeen ja teho nousee vähintään 10 konia, maksatko dynot ja lähetät kaksi koria kaljaa (tai voin noutaa kun asut noin lähellä)?

                      Jos ei nouse niin maksan dynot itse ja myönnän että olin väärässä.
                      Osuko arkaan paikkaan?

                      Ensiksi täytyy pahotella sitä että kirjotin asiani epäselvästi, on olemassa katsos semmonen nyrkkisääntö että joihinkin vapareihin ensimmäiset 10-15 heppaa on vielä mahdollista saada jotenkuten kannattavasti. Kyllähän sen myös tiedän että on mitattu E36 325:sesta pikkasen yli 200 hv ainoastaan lastun voimalla. En muistaakseni ole sanonutkaan että tarjoaisin kaljat 10hp:n lisäyksestä? Lastuvirittäminen on vain se ikuinen teini-ilmiö ( en viittaa topikin aloittajaan) missä kaikenmaailman lippispäät uskoo saavansa 50€:n lastulla vapaastihengittävään bensakoneeseen +20 hp lisää.

                      Toiseksi täytyy miettiä kyllä myös sitä että auton huipputeho ei aina todellakaan nouse mikäli rajoitinta nostetaan, se ei myöskään välttämättä tee sille motille hyvää.

                      Dynoja en makselemaan rupea mutta mittauslaput josta ilmenee se että autosi huipputeho on lisääntynyt +25 hp lastulla,kädessä voit tulla ottamaan kaljaa tohon saunan terassille, kotiin viemisiksi saat vielä sen pari koppaa ettei jano pääse yllättämään. Uskokaa nyt jo se että lastulla on hankala saada vapariautoonsa kymmeniä lisähevosia vaikka se myyjä mitä puhuis.


                      EDIT. Niin ja jos jollakin teillä olis myynnissä semmonen lastu jolla sais +43hp lisää niin voin kyllä maksaa siitä parikin tonnia, silloinkin se olisi halpa & helppo lisäys vapariin.
                      Last edited by aaronp; 18-05-2007, 10:59.

                      Comment

                      • Jochen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1229
                        • Valkeakoski & Trondheim

                        #26
                        Originally posted by aaronp View Post
                        Osuko arkaan paikkaan?
                        No ei, en ole täällä paukutellu henkseleitä ja puhunut läpiä päähäni (no kyseessä taisi olla vain hiukan epätarkka asian muotoilu)

                        Originally posted by aaronp View Post
                        Ensiksi täytyy pahotella sitä että kirjotin asiani epäselvästi, on olemassa katsos semmonen nyrkkisääntö että joihinkin vapareihin ensimmäiset 10-15 heppaa on vielä mahdollista saada jotenkuten kannattavasti. Kyllähän sen myös tiedän että on mitattu E36 325:sesta pikkasen yli 200 hv ainoastaan lastun voimalla. En muistaakseni ole sanonutkaan että tarjoaisin kaljat 10hp:n lisäyksestä? Lastuvirittäminen on vain se ikuinen teini-ilmiö ( en viittaa topikin aloittajaan) missä kaikenmaailman lippispäät uskoo saavansa 50€:n lastulla vapaastihengittävään bensakoneeseen +20 hp lisää.
                        Ei kai sillä ole väliä onko ne hevoset ensimmäisiä vai viimeisiä, puhuit vain että konin hinta on 100€ / kpl? Vai haluatko vähän pehmentää väitettä

                        Originally posted by aaronp View Post
                        Dynoja en makselemaan rupea mutta mittauslaput josta ilmenee se että autosi huipputeho on lisääntynyt +25 hp lastulla,kädessä voit tulla ottamaan kaljaa tohon saunan terassille, kotiin viemisiksi saat vielä sen pari koppaa ettei jano pääse yllättämään. Uskokaa nyt jo se että lastulla on hankala saada vapariautoonsa kymmeniä lisähevosia vaikka se myyjä mitä puhuis.
                        Oisit sitten heti aluksi kirjoittanut vähän tarkemmin ennenkuin innostuin... Hevosvoimien määrän kasvamisesta puhuminen on vähän harhaanjohtavaa, niiden määrät riippuu moottorin alkuperäisestä tehosta. Parempi olisi puhua tehon kasvusta prosentteina ja olen aika varma että se 10% on ihan mahdollinen nousu jos moottorin alkuperäisessä lastussa on löysää. Se olisi hiukan yli 10 hevosvoimaa M42 moottorissa ja jonkiverran yli 25 hevosvoimaa M60 moottorissa.

                        Ei ole nyt sellaista konetta tarjolla lähipiirissä millä tuo +25 hv haaste realistisesti onnistuisi :(

                        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                        Comment

                        • aaronp
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 908
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Jochen View Post
                          No ei, en ole täällä paukutellu henkseleitä ja puhunut läpiä päähäni (no kyseessä taisi olla vain hiukan epätarkka asian muotoilu)



                          Ei kai sillä ole väliä onko ne hevoset ensimmäisiä vai viimeisiä, puhuit vain että konin hinta on 100€ / kpl? Vai haluatko vähän pehmentää väitettä



                          Oisit sitten heti aluksi kirjoittanut vähän tarkemmin ennenkuin innostuin... Hevosvoimien määrän kasvamisesta puhuminen on vähän harhaanjohtavaa, niiden määrät riippuu moottorin alkuperäisestä tehosta. Parempi olisi puhua tehon kasvusta prosentteina ja olen aika varma että se 10% on ihan mahdollinen nousu jos moottorin alkuperäisessä lastussa on löysää. Se olisi hiukan yli 10 hevosvoimaa M42 moottorissa ja jonkiverran yli 25 hevosvoimaa M60 moottorissa.

                          Ei ole nyt sellaista konetta tarjolla lähipiirissä millä tuo +25 hv haaste realistisesti onnistuisi :(
                          Jahas jahas...


                          Juu ei kai täällä kukaan oo henskeleitä paukutellut? Tällä vaivasella kokemuksella mitä mulla on moottoreista totesin vaan että niitten hevosten hinta on sen 100€ kipale. Tämä väite perustuu ihan siihen että noita vapareita on jonkinverran käsien kautta kulkenut ja voi kun olisikin niihin saanut halvempia hevosia Tuppaa vaan olemaan melko kalliita.

                          Omat kokemukset perustuu siihen että ensimmäiset kymmenen on vielä halpoja, -sitten ollaan siinä 100€/kpl. Valmistajathan jättää lähes poikkeuksetta aina "löysää" siihen ruiskun karttaan joten pieniä tehon lisäyksiä lastuilla voidaan saavuttaakkin, tälläiset +43hp pistää vaan vihaksi kun "tietää" että se on vaan käytännössä mahdoton luku, vaparille varsinkin, ahdetullekkin se on varsin mukava lisäys. Voi kun olis ollut näitä lastuja jo silloin 13 vuotta sitten kun äijän kans aloin erinäisiä ralli yms. vehkeitä rakenteleen. No silloin jylläs kireet kaasutinmoottorit ja lisävoima haettiin ihan muualta.

                          No tää on tätä humalaisen vuodatusta, parasta tässä on se että olisin vilpittömästi onnellinen jos autoon sais ees +20 hepoo lissää pelkällä lastulla!


                          EDIT. kun puhuttiin siitä että onko ne hevoset huipputehossa vai missä, niin sehän nyt on lapsellekkin selvä että käyttöaluetta voi muokata paremmaksi sen lastun avulla, jos ne hevoset tulee sinne niin eipä se siihen dynolapun yläkulmaan piirry, tuntuu vaan persiissä kun ajaa. Eiköhän tää ollut tässä?
                          Last edited by aaronp; 18-05-2007, 20:20.

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #28
                            Originally posted by Jochen View Post
                            Tuo on jenkkifirma ja lastut on optimoitu jenkkibensoille. Voi olla että tulee ongelmia jos asentaa euroautoon.

                            Nyrkkisääntönä normaaleissa (ei M) moottoreissa voinee pitää että lastulla voi parhaimmillaan saada noin 10% lisää tehoa.
                            Keskustelin asiasta Turner Motorsportin Doug Maharin kanssa ja hänen käsitys asiasta oli, että luokitus on erilainen, mutta bensa on "samaa" eli hänen mukaansa lastu käy esim. Suomessa.

                            Comment

                            • micke74
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 96
                              • Raahe

                              #29
                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Keskustelin asiasta Turner Motorsportin Doug Maharin kanssa ja hänen käsitys asiasta oli, että luokitus on erilainen, mutta bensa on "samaa" eli hänen mukaansa lastu käy esim. Suomessa.
                              Kiitos, nythän tää etenee jo johonki, ei jatku pelkästään spekuloinnilla ja
                              arvauksilla, no, ainahan näissä väitellään vaikka ei varmaa tietoa oiskaan...
                              324td -88

                              Comment

                              • micke74
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 96
                                • Raahe

                                #30
                                Minkä numeroinen boksi on 535i -88:ssa tai onko niitä useampia..?
                                324td -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎