Announcement

Collapse
No announcement yet.

korkeussäätö angel eye:iin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    korkeussäätö angel eye:iin?

    Eli kävin tossa rek. katsastuksessa eikä mennyt läpi kun 95/7 eteenpäin käyttöönotetuissa pitää toimia sähkönen korkeudensäätö.

    Auto siis 328 -95.

    Miten saan fiksattua korkessäädön mun angeliin? Merkki on sonar!
    Toinen vaihtoehto olisi lainata tai ostaa vakio valot, mutta en tiedä tuleeko ongelmia kun näyttäis piuhoista päätellen että on modattu noita valopiuhoja sopiviks noihin angeliin..

    Help, mitä teen et saan auton katsastettua.

    Last edited by Pande; 22-05-2007, 21:51. Reason: Kiire!!
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic
  • finodin
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 74
    • Tre

    #2
    Mikäli olet ostanut uudehkot angelit, niissä pitäisi olla paikka korkeudensäätömoottoreille.

    Jos noi on uudet Sonarit niin pitäisi olla paikka, ainakin itellä on.

    Nyppäät vanhoista umpioista irti moottorit ja asennat angeleihin, tai sitten ostat purkuautosta käytetyt.

    Umpioissa on "tulpat" alunperin korkeudensäätömoottorien paikalla, joten joudut ottamaan ne irti ennen moottorien asennusta.

    Varoituksen sana:
    Jos poltat tupakkaa, kannattaa varata sitä reilusti asennuksen ajaksi; nuo säätömoottorit on TODELLA vittumaiset saada paikalleen.
    Ja kannattaa myös huomioida asento, mihin laitat ne moottorit.
    Moottorien virtapistokkeen täytyy mahtua mennä kiinni notta virta kulkis.



    Onnea!

    E61 525d M-sport -2006
    (Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995

    Comment

    • Pande
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1324
      • Helsinki

      #3
      En tiedä minkä ikäiset sonarit on. Noi oli kiinni kun ostin ton pari päivää sitten. Olisin ottanut kuvat lamppujen takaosasta, mutta kamera just nyt muualla.

      Täytyy kaverilta pyytää noi moottorit.

      Vituttaa tommosen takia ei mene läpi katsastuksesta, vaikka muuten kaikki on hyvin ja valojen kohdistus on ok.
      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
      sigpic

      Comment

      • finodin
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 74
        • Tre

        #4
        "Tervetuloa Länteen, Andrei..."


        Sepäs oliskin kivaa kun olis auto vaikka alkuvuoden 1994, jolloin EI vaadittu vielä korkeudensäätöä mutta auto olis käyttöönotettu 1/1995 jolloin siinä pitäisi olla ne jo.

        Siinähän sitten tekisit johdotuksia hytistä kytkimeltä lampuille yms., ja vain tänne kotirakkaaseen Suomeen.

        (en tiä, vaaditaanko niitä EU-maissa muualla).

        Lisäksi, ihmettelen MIKSI HELVETISSÄ PITÄÄ SUMUVALOJENKIN OLLA MIN.25cm MAASTA JOS NE ON ALKUPERÄISET?

        Rakastan Suomea maana mutta vihaan AKE:n epäihmisiä.

        E61 525d M-sport -2006
        (Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995

        Comment

        • rixamix
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 39
          • JKL

          #5
          Eikös se ole niin että -95 alkuvuodesta eteenpäin mutta esim ei koske omaani 1/95. Taisi olla 5.1.1995 otettu omani käyttöön. voisiko olla että se oli tammikuun jälkimmäisestä puoliskosta eteenpäin vaatimuksena että moottorit toimii jos ne on ollut.
          Käyttis e61 530xd
          ex e36 325 TDS

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            #6
            katsastus setä sano että 1.7.1995 on ensimäinen kun tarttee olla toiminnassa korkeussäätö.

            Joo sumuvalot ja toinen on ajovalojen pitää olla myös tietyn verran maasta, mulla oli just siinä rajalla että meni läpi. Olikohan 50cm.
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • mikalkai
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 308
              • Oulu

              #7
              Mulla ei jurissut sumareista vaikka varmasti tirraa mihin sattuu. Oli meinaan tuo puskuri niin vittumainen kiinan kopio että hyvä kun sai ne lamput edes jotenkin suoraan! No, onpahan hyvä syy ostaa ensi vuonna uus
              Ajossa:
              E39 530i Touring M-Sport

              Comment

              • Pande
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1324
                • Helsinki

                #8
                Mihin tänne ne korkeussäätö moottorit tulee?
                Mietin että pitääkö sitä nyt ostaa uudet angelit johon saa ne moottorit vai mitä.

                Raja olikin 16.6.1995 ->

                Ja onko toi vapaa valkoinen liitin korkeussäätömoottoriin sopiva liitin?
                Että tiedän onko mulla ylipäätänsä piuhoja moottoriin





                Aikaa pari viikkoo fiksata tämä asia kuntoon, vituttaa
                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                sigpic

                Comment

                • vekkuli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1332
                  • Liminka

                  #9
                  Vapaa valkoinen liitin on sumuvalon liitin, ompas kauhean näköinen johtohelvetti!
                  E93 ///M3
                  E60 530dA aka M5
                  F11 525dA Xdrive
                  Tesla model 3 LR MY22

                  Comment

                  • kosmik
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 167
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Pande View Post
                    Mihin tänne ne korkeussäätö moottorit tulee?
                    Mietin että pitääkö sitä nyt ostaa uudet angelit johon saa ne moottorit vai mitä.

                    Raja olikin 16.6.1995 ->

                    Ja onko toi vapaa valkoinen liitin korkeussäätömoottoriin sopiva liitin?
                    Että tiedän onko mulla ylipäätänsä piuhoja moottoriin





                    Aikaa pari viikkoo fiksata tämä asia kuntoon, vituttaa
                    Tuon paikalle tulee moottori. Tuo mollukka lähtee irti, kun ensin kiertää lukituksen auki ja sitten vaan vetää ulos:


                    Valot on oltava irti kun sitä moottoria asentaa. Muuten ei tule siitä hommasta mitään tai ainakin on pirun hankalaa. Ite tein sillain, että ruuvasin sen kiinnikkeen sieltä umpion sisältä irti. Laitoin sen kiinni siihen moottorissa olevaan tappiin. Sitten porasin umpioon pienen ruuvarin mentävän reiän, jonka kautta sain ruuvattua sen kiinnikkeen ruuvin takaisin siinä vaiheessa kun moottori on paikallaan peittämässä sen isomman aukon. Ymmärrät sitten, kun paketti on kädessä ja sitä tutkit lähemmin

                    Liittimestä en osaa sanoa. Mulla oli vm97 touringissa muistaakseni sellainen neliöhkömäinen kolminapainen .... :think
                    ---------------
                    e39 528iA
                    ex: e36 325TDS

                    Comment

                    • BME316
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 446

                      #11
                      Originally posted by vekkuli View Post
                      Vapaa valkoinen liitin on sumuvalon liitin, ompas kauhean näköinen johtohelvetti!
                      Tuotako sanot johtohelvetiksi :think

                      Comment

                      • Pande
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1324
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by kosmik View Post
                        Tuon paikalle tulee moottori. Tuo mollukka lähtee irti, kun ensin kiertää lukituksen auki ja sitten vaan vetää ulos:


                        Valot on oltava irti kun sitä moottoria asentaa. Muuten ei tule siitä hommasta mitään tai ainakin on pirun hankalaa. Ite tein sillain, että ruuvasin sen kiinnikkeen sieltä umpion sisältä irti. Laitoin sen kiinni siihen moottorissa olevaan tappiin. Sitten porasin umpioon pienen ruuvarin mentävän reiän, jonka kautta sain ruuvattua sen kiinnikkeen ruuvin takaisin siinä vaiheessa kun moottori on paikallaan peittämässä sen isomman aukon. Ymmärrät sitten, kun paketti on kädessä ja sitä tutkit lähemmin


                        Liittimestä en osaa sanoa. Mulla oli vm97 touringissa muistaakseni sellainen neliöhkömäinen kolminapainen .... :think

                        Kiitos paljon, pitää hommata nyt kaverilta ne moottorit ja yrittää asentaa.
                        Mitä teit sille reiälle sitten? Ei kai sitä voi auki jättää? Ylempi kaveri sanokin että on oikea liitin.
                        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                        sigpic

                        Comment

                        • kosmik
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 167
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Pande View Post
                          Kiitos paljon, pitää hommata nyt kaverilta ne moottorit ja yrittää asentaa.
                          Mitä teit sille reiälle sitten? Ei kai sitä voi auki jättää? Ylempi kaveri sanokin että on oikea liitin.
                          Jeesusteippiä laitoin, kun sen verran pieni ja siisti reikä. Normaalioloissa toi kohta on kuitenkin kuiva, joten jos muistaa moottoripesussa varoa, niin ei sieltä vettä ensimmäisenä sisään mene. Voihan siihen yrittää jonkun kumitapinkin virittää.
                          Ilmatiiviithän umpioiden ei edes kuulu olla. Niissähän on ne hengitysaukot, jotka on suojattu sellaisilla valkoisilla muovihatuilla.
                          Ennemmin niistä pienistä polttimoiden aukoista umpion alalaidassa menee vettä sisuksiin. Ainakaan mulla ne polttimoiden kannat ei tahtoneet pysyä paikallaan.
                          ---------------
                          e39 528iA
                          ex: e36 325TDS

                          Comment

                          • MarcusV
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 149
                            • Espoo

                            #14
                            Onko jollain tarkennusta miten toi lähtee irti tuo tulppa noista??? En oikee tota poraohjetta tajunnu.
                            Ei mulla ainakaa vetämällä lähe.. Ja orkkiksista ainakin se naksautetaan sivusuunnassa pois se moottori.. Mulla on onneks paketti kasassa mut en saa irti noita tulppia anneleista.

                            Comment

                            • Pande
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1324
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by MarcusV View Post
                              Onko jollain tarkennusta miten toi lähtee irti tuo tulppa noista??? En oikee tota poraohjetta tajunnu.
                              Ei mulla ainakaa vetämällä lähe.. Ja orkkiksista ainakin se naksautetaan sivusuunnassa pois se moottori.. Mulla on onneks paketti kasassa mut en saa irti noita tulppia anneleista.
                              kierrät ton mustan pään pois ja sitten saat sivuttain painettua sen säätötapin sieltä umpion sisältä pois. (Näät miten se on siellä kiinni kun kierrät kokonaan pois ton kierre osan.


                              Mä en porannut mitään reikää, kun ei ollut porakonetta, sain kun sainkin painettua paikalleen säätötapin viereisen reijän kautta.
                              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎