Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 525 24v -91 pätkii!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonqe
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 10

    #16
    Originally posted by Rahtari69 View Post
    vika korjattu. puola oli rikki.
    Sama ongelma tällä 520i 98. Miten tiesitte mikä oli rikki kun siinä on 6 kpl?

    Comment

    • bandit
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 489
      • oulu

      #17
      Originally posted by Tonqe View Post
      Sama ongelma tällä 520i 98. Miten tiesitte mikä oli rikki kun siinä on 6 kpl?
      ei muuta ku ostaa yhen uuden puolan ja käy kaikki pytyt yksitellen läpi sillä uudella...jos ei noin löydä viallista voi niitä olla sitten useampikin..mutta tuolleen alottaa homman..
      NHF- Nerd Home Function

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Tonqe View Post
        Sama ongelma tällä 520i 98. Miten tiesitte mikä oli rikki kun siinä on 6 kpl?
        Hieman myöhässä nämä vastaukset.. Noissa uudemmissa puolavioista pitäisi tulla vikakoodi, eli auto piuhan perään vaan.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by Jusaus View Post
          Eihän venttiilikannentiiviste vuoda? Sen vuotamat öljyt valuu yleensä tulppien koloihin, ja voi aiheuttaa pätkimistä. Kaukaa haettu, muttei maksa mitään tarkistaa.
          Anteeksi tyhmyyteni, mitä se öljy siellä haittaa?

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Anteeksi tyhmyyteni, mitä se öljy siellä haittaa?
            Ilmeisesti öljyn takia kipinä hukkuu matkalle (kulkee väärään paikkaan) tai ainakin heikkenee. Myös vesi samassa paikassa aiheuttaa pätkimistä, molemmista kokemusta.

            Comment

            • Neutrone
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1319
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Tojopa View Post
              Ilmeisesti öljyn takia kipinä hukkuu matkalle (kulkee väärään paikkaan) tai ainakin heikkenee. Myös vesi samassa paikassa aiheuttaa pätkimistä, molemmista kokemusta.
              Juurikin näin, eli aiheuttaa läpilyöntiä ja pidemmän päälle rikkoo puolan/puolat.
              F10 530d semiVOLL
              ex. E90 320d M-Sport '06
              ex. E39 523i M-Sport '00
              ex. E36 325i Coupe '92
              ex. E30 316i '89



              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Tojopa View Post
                Ilmeisesti öljyn takia kipinä hukkuu matkalle (kulkee väärään paikkaan) tai ainakin heikkenee. Myös vesi samassa paikassa aiheuttaa pätkimistä, molemmista kokemusta.
                Originally posted by Neutrone View Post
                Juurikin näin, eli aiheuttaa läpilyöntiä ja pidemmän päälle rikkoo puolan/puolat.
                Toisin kuin vesi, öljyhän on eriste.

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Toisin kuin vesi, öljyhän on eriste.
                  Vaikutus on kuitenkin molemmilla nesteillä ollut sama..

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #24
                    voisiko juurikin öljy/vesi tulppien rei´issä aiheuttaa sitä että vähän aikaa toimii hyvin, ja lämmettyä hieman alkaa nykimään(käy valillä 4:llä ja välillä 5:llä pytyllä)?? Aivan pintakaasulla käy tasaisesti ajossa, tyhjäkäynnillä myös käy vajaalla. Moottoritilan pesun jälkeen alkoi tämä vaiva, tosin 60km toimi hyvin ja sitten kun pysähtyi ja laski kierrokset tyhjäkäynnille niin alkoi pätkimään (tulpat aivan normaalinnäköisiä kaikki) --> koneen jäähdyttyä vähän matkaa pelasi hyvin ja sitten taas nyknyk trrrrr... Edit: e34 525 -92 on auto.
                    M550d

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8274
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Toisin kuin vesi, öljyhän on eriste.
                      puhtaana öljy on eriste kuten tislattu vesikin mutta kun se vuotaa tiivisteen välistä sinne tulpan reikään niin siinä on seassa nokea (=hiiltä, johtaa sähköä) ja kaikkia moottorin sisuskaluista kulunutta töhnää (=eri metallien hiukkasia, johtaa sähköä)
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎