Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d vm.99 ei kulje vasta kuin 140 jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonip
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 37
    • Turku

    530d vm.99 ei kulje vasta kuin 140 jälkeen

    autossa tehot totaalisesti hukassa.. etuakselin päällä on irtonainen alipaineletku missä on t-liitin ja siitä yksi haara tyhjänä ja toisesta haarasta lähtee letku akselia pitkin apukuskin puolelle jossa kanssa mutka liitin ilman paikkaa.. mitäköhän letkuja mahtaa olla? kellään testeriä järvenpään lähettyvillä?
    Last edited by jonip; 28-06-2007, 22:04.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Alipainepumpulta: jarrutehostimelle, EGR:n ohjaussolenoidille, turbon siipien ohjaussolenoidille (neuvoa-antavaa RealOEM:sta). Ei nyt yhtäkkiä muita tule mieleen. Imusarjan läpille on sitten uudemmissa tomaatillisissa ohjaus, mutta ei kosketa sinun tapausta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jonip
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 37
      • Turku

      #3
      se letku lähtee jostain imusarjan alta aika lailla koneen takaosasta..näkee heikosti.voiko auto mennä johohonkin vikatilaan?mahdollista saada pois jotenkin kotikonstein.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Imusarjan läppien ohjausalipaine? Tai jos menee koneen alaosaan, niin moottorin kumityynyjen alipaine? Alipainelinjan aukiolo ei näissä sotke moottorin toimintaa muuten kuin että jos vuoto on iso, se hävittää alipainetta muilta toiminnoilta.
        ---

        Comment

        • jonip
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 37
          • Turku

          #5
          auto tekee joskus kovemmassa vauhdissa kummia kulutusmittarin laskua. vaikka 140 vauhdissa kulutus tippuu 10 l/h ja meno sen mukaista vaikka kaasu pohjassa.

          Comment

          • janim110
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 79
            • Kangasala

            #6
            Täällä myös outo niiaus kulutuksessa kovassa kiihdytyksessä...
            Kulutusmittari tipahtaa yhtäkkiä hetkeksi ja vauhdin otto lakkaa. Sitten pieni nykäys ja taas mennään:think Kierroksia tällöin aikas pajon n3500...
            välillä vetää komeesti 4000rpm asti.

            Turbon kanssa ollut kyllä ongelmia mut tämä on nyt taas uutta...
            e39 530dat-99

            Comment

            • sallu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 232
              • Kuortane-Seinäjoki

              #7
              Originally posted by jonip View Post
              auto tekee joskus kovemmassa vauhdissa kummia kulutusmittarin laskua. vaikka 140 vauhdissa kulutus tippuu 10 l/h ja meno sen mukaista vaikka kaasu pohjassa.
              Että kun on tutun kuuloista..Itsellä tekee just samaa. Epäilykset, että ahdot tippuu? Yli ahtaa --> vikatilaan tiputtaa hetkellisesti ahtoja , ilmamassamittari..Lisäksi hyllyssä odottaa turbo, josko siitä olisi apua (on turbon siivet hiekkapuhalletun näköiset kun oli ollut ahtoputki irti) ??
              -MB 350 CLS-
              -Fiat Ducato-
              -Volkswagen Vento 1.8-
              -Yamaha R1-

              Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
              http://www.eduel-asennus.fi

              Comment

              • jonip
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 37
                • Turku

                #8
                laitoin ahtomittarin kiinni mutta ei ole päässyt testailee kun on jossain erikoisessa vikatilassa eikä varmaan kulje ees 140

                Comment

                • jonip
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 37
                  • Turku

                  #9
                  onko jollain ollut ongelmia siirtopumpussa?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by jonip View Post
                    onko jollain ollut ongelmia siirtopumpussa?
                    Onpa hyvinkin. Search: 530d, siirtopumppu
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jonip
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 37
                      • Turku

                      #11
                      joo juuri lueskelin..harmittaa vaan kokeilla taas 350e osaa.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by jonip View Post
                        joo juuri lueskelin..harmittaa vaan kokeilla taas 350e osaa.
                        Kyllä se ainakin minulla herjasi viallisella pumpulla matalasta esisiirtopaineesta. Jos ei anna vikakoodia, asiaan voi paneutua esim. Carsoftilla. Ajon aikana live-datalla seurataan, kuinka siirtopaine mahdollisesti notkahtaa etenkin kiihdytyksen aikana.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • jonip
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 37
                          • Turku

                          #13
                          kävin eilen luetuttaa vikakoodit. kone herjaa liiallisesta ahtopaineesta vaikka mekaaninen mittari näyttää 1.2 tai mootoritiellä 1.5. vetoja löytyy suhteellisen normaalisti moottoritie nopeuksissa mutta pienemmissä vauhdissa ei mitenkään.

                          vaihdettu massamittari tarvikemallinen kokorungon kanssa.
                          nafta suodatin.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by jonip View Post
                            kävin eilen luetuttaa vikakoodit. kone herjaa liiallisesta ahtopaineesta vaikka mekaaninen mittari näyttää 1.2 tai mootoritiellä 1.5. vetoja löytyy suhteellisen normaalisti moottoritie nopeuksissa mutta pienemmissä vauhdissa ei mitenkään.

                            vaihdettu massamittari tarvikemallinen kokorungon kanssa.
                            nafta suodatin.
                            Vakiona ahtopaineen pitäisi pyöriä max 1,1 bar (abs. 2,1 bar). Tämähän on tätä saman mantran toistamista, jota löytyy muistakin "530d tehot hukassa"-ketjuista. Paineanturin putsaus imusarjan päästä, viallinen turbon johdesiipien ohjaussolenoidi, jumittavat turbon johdesiivet.

                            IMM vaihdosta huolimatta, oletko kokeillut ajaa IMM johto irrotettuna? Kiinteillä vakiokartoilla voi kulkea paremmin, jos ongelmaa IMM suhteen. Täällä palstallakin on tapauksia, joissa tarvikeanturilla ei pelittänyt, mutta orggiksella korjaantui. Ja vielä kerran tämä ote Boschin luettelosta: "Jos 0 928 400 527 asennetaan 0 928 400 314 :n tilalle, ohjainlaite on koodattava BMW-korjaamossa."
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • jonip
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 37
                              • Turku

                              #15
                              olen kokeillut johto irti. putsasin paineanturin ei muutosta. kello toimii normaalisti, käynnistäessä vetää tangon sisään n.1 centin verran.ihmetyttää vaan tuo testerin näyttämä 2.5 barin paine vaikka oikeasti normaali paine..
                              onko noissa paine antureissa olla vikaa muutenkin vai onko yleisin vika juuri tuossa "karstaisuudessa"?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎