Originally posted by Vee-eit
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lambdan vaihtoa 540iA -93
Collapse
X
-
Kyllähän ne sieltä minun postaamasta linkistä löytyvät. Ruskea on lämmityksen maa, vihreä on lämmityksen virta, keltainen on signaalin maa ja musta on signaalin syöttö. En kuitenkaan ota vastuuta kytkennästä, mutta näin oli kaaviossa, siis kytkentä omalla vastuulla. Kannattaa varmistaa yleismittarilla mittaamalla.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
osat paikallaan
Ruskea on lämmityksen maa, vihreä on lämmityksen virta, keltainen on signaalin maa ja musta on signaalin syöttö.
No nyt on katit paikallaan la lambdat kytketty tällä kaavalla. Auto toimii hienosti eikä enää ole kitkerää "rikkaalla käynnin" tuoksuakaan kun katokseen ajaa. Täytyy vielä käydä mittaan päästöt niin sillähän ne sitten viimeistään selviää.
Comment
-
-
Originally posted by mopedi View PostNo nyt on katit paikallaan la lambdat kytketty tällä kaavalla. Auto toimii hienosti eikä enää ole kitkerää "rikkaalla käynnin" tuoksuakaan kun katokseen ajaa. Täytyy vielä käydä mittaan päästöt niin sillähän ne sitten viimeistään selviää.
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSeuraappa kulutusta, kiinnostaa tietää nouseeko vai laskeeko kun vehje vei aiemminkin ainakin OBC:n mukaan todella vähän. (Jos rikkaalla kävi.) Muistit varmaan nollata auton?
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostEi siellä päinkään, HC <100ppm, CO tyhjäkäynnillä max. 0,50% ja >2000rpm 0,30%
Täytynee nyt ensin ostaa orkkis liittimet lambdoille joilla saa varmistuksen liitännöistä.
Jos ei sitten mitään venttiiliremonttia
Comment
-
-
Sitten on vielä se boksin nollausasia. Eli riittääkö akun irtipitäminen ja miten kauan pitää pitää, vai pitääkö viedä merkkikorjaamon johdon päähän nollattavaksi. Käsitin, että akun irroittaminen (vuorokaudeksi?) riittäisi, mutta varmaa tietoahan se ei ole. Eli käytännössä, liekö tuo boksi tajunnut että on taas lambdat paikoillaan? :thinkExät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostSitten on vielä se boksin nollausasia. Eli riittääkö akun irtipitäminen ja miten kauan pitää pitää, vai pitääkö viedä merkkikorjaamon johdon päähän nollattavaksi. Käsitin, että akun irroittaminen (vuorokaudeksi?) riittäisi, mutta varmaa tietoahan se ei ole. Eli käytännössä, liekö tuo boksi tajunnut että on taas lambdat paikoillaan? :think
Luulen että taas kerran syynä on paskat anturat tai väärä kytkentä jolloin boksi on vikatilassa ja soppaa tulee liikaa.
Huomenna soitan mitä alkuperäinen kustantaa. Jos nuo laittaa niin enään vika ei liene auton alla.
M50B25 myllyyn kun ostin niin oli 180e, mutta kesti ja heitti röpeltämästä ja heijaamasta, päätöistä puhumattakaan.Last edited by mopedi; 13-08-2007, 21:40.
Comment
-
-
Alkuperäiset wetterillä 187e/kpl. Laitoin tilaukseen "orkkis" bosch tarviketorilta 97e/kpl. Laitetaan nuo ja ihmetellään lisää.
Tuntuu tosiaan joka toisella olevan bimmerissä HC missä sattuu, toisella imuvuotoa, toisella kattia(ainakin liikkeen mielestä)tai lambdaa.
Mites tuo ecun nollaus? Tälläisestä kytköstä ainakin ollut puhetta.
1. Miinus kenkä irti
2. Kytketään plussaan
3. Virta-avain "on" asentoon min. 30sek.
4. Virta-avain off
5. Kytkös irti ja paikoilleen ja tulille.
Näin tein ja ainakin tyhjäkäynti oli aluksi tosi alhainen joten sen perusteella luulisi resetoineen.
Comment
-
-
Nyt on liittimelliset boschit paikallaan ja putkesta työntää
Tyhjäkäynti
C0 0.00%
CO2 15.06%
HC 22pm
lambda 1.008
Kierroksilla
C0 0.07%
C02 15.14%
HC 17
lambda 1.006
Tuossa aiemmin ihmettelin lievää öljyvuotoa käynnissä ollessa, nyt hoksasin tuossa että öljykorkki vuotaa vähän, tiiviste kovettunut
Onko muilla tihkunut
Comment
-
Comment