Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambdan vaihtoa 540iA -93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mopedi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 87

    #16
    Originally posted by Vee-eit View Post
    Suurella todennäköisyydellä 2 * musta on lämmitys, sininen on signaali ja valkoinen on maa.
    Juuri noin johdot anturissa onkin, harmaita hiuksia aiheuttaakin autossa olevat ruskea, musta, keltainen ja vihreä johto. Noihin pitäisi saada selvyys:think

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #17
      Kyllähän ne sieltä minun postaamasta linkistä löytyvät. Ruskea on lämmityksen maa, vihreä on lämmityksen virta, keltainen on signaalin maa ja musta on signaalin syöttö. En kuitenkaan ota vastuuta kytkennästä, mutta näin oli kaaviossa, siis kytkentä omalla vastuulla. Kannattaa varmistaa yleismittarilla mittaamalla.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • mopedi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 87

        #18
        osat paikallaan

        Ruskea on lämmityksen maa, vihreä on lämmityksen virta, keltainen on signaalin maa ja musta on signaalin syöttö.


        No nyt on katit paikallaan la lambdat kytketty tällä kaavalla. Auto toimii hienosti eikä enää ole kitkerää "rikkaalla käynnin" tuoksuakaan kun katokseen ajaa. Täytyy vielä käydä mittaan päästöt niin sillähän ne sitten viimeistään selviää.

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          #19
          Originally posted by mopedi View Post
          No nyt on katit paikallaan la lambdat kytketty tällä kaavalla. Auto toimii hienosti eikä enää ole kitkerää "rikkaalla käynnin" tuoksuakaan kun katokseen ajaa. Täytyy vielä käydä mittaan päästöt niin sillähän ne sitten viimeistään selviää.
          Seuraappa kulutusta, kiinnostaa tietää nouseeko vai laskeeko kun vehje vei aiemminkin ainakin OBC:n mukaan todella vähän. (Jos rikkaalla kävi.) Muistit varmaan nollata auton?
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • mopedi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 87

            #20
            Originally posted by Tenox View Post
            Seuraappa kulutusta, kiinnostaa tietää nouseeko vai laskeeko kun vehje vei aiemminkin ainakin OBC:n mukaan todella vähän. (Jos rikkaalla kävi.) Muistit varmaan nollata auton?
            Joo kyllä on nollattu.. 8.8l/100km oli kulutus kun tulin porista tänne ouluun, eli siis pelkkä maantie. Pitää seurailla

            Comment

            • mopedi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 87

              #21
              pakokaasumittaus

              Tuli nyt käytettyä mittauksessa, eikö nämä sielläpäin ole?

              Co 0.45 %
              C02 14.73 %
              HC 439ppm
              o2 0.26 %
              lambda 0.981


              Katit on siis Bilteman 2.25" yleismallit ja samasta puljusta on lambdat

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #22
                Ei siellä päinkään, HC <100ppm, CO tyhjäkäynnillä max. 0,50% ja >2000rpm 0,30%
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • mopedi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 87

                  #23
                  Originally posted by Leka View Post
                  Ei siellä päinkään, HC <100ppm, CO tyhjäkäynnillä max. 0,50% ja >2000rpm 0,30%
                  Näinpä onkin joo.. Eli lambda arvoja suuremmalle niin seosta laihemmalle? Käynee siis rikkaalla ja sillä on HC noin korkealla. On se perseestä
                  Täytynee nyt ensin ostaa orkkis liittimet lambdoille joilla saa varmistuksen liitännöistä.
                  Jos ei sitten mitään venttiiliremonttia

                  Comment

                  • mopedi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 87

                    #24
                    tai laitan nyt suosiolla orkkis lambdat. Miksi sitä on niin tyhmä että moneen kertaan uskoo saavansa halvalla jotain toimivaa.
                    Entiseen e36 325:n tuli kanssa osteltua noita paskoja ensin ja sitten vasta alkuperäistä hakemaan.
                    Täytyy soitella huomenna wetterille paljon joutuu köyhtymään.

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #25
                      Sitten on vielä se boksin nollausasia. Eli riittääkö akun irtipitäminen ja miten kauan pitää pitää, vai pitääkö viedä merkkikorjaamon johdon päähän nollattavaksi. Käsitin, että akun irroittaminen (vuorokaudeksi?) riittäisi, mutta varmaa tietoahan se ei ole. Eli käytännössä, liekö tuo boksi tajunnut että on taas lambdat paikoillaan? :think
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • mopedi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 87

                        #26
                        Originally posted by Tenox View Post
                        Sitten on vielä se boksin nollausasia. Eli riittääkö akun irtipitäminen ja miten kauan pitää pitää, vai pitääkö viedä merkkikorjaamon johdon päähän nollattavaksi. Käsitin, että akun irroittaminen (vuorokaudeksi?) riittäisi, mutta varmaa tietoahan se ei ole. Eli käytännössä, liekö tuo boksi tajunnut että on taas lambdat paikoillaan? :think
                        No joo. Entisen auton kohdalla boksi nollautu siinä ajassa kun vaihtoi toisen tunnistimen, ja olisko ollut niin että akunkengät yhteen?
                        Luulen että taas kerran syynä on paskat anturat tai väärä kytkentä jolloin boksi on vikatilassa ja soppaa tulee liikaa.
                        Huomenna soitan mitä alkuperäinen kustantaa. Jos nuo laittaa niin enään vika ei liene auton alla.
                        M50B25 myllyyn kun ostin niin oli 180e, mutta kesti ja heitti röpeltämästä ja heijaamasta, päätöistä puhumattakaan.
                        Last edited by mopedi; 13-08-2007, 21:40.

                        Comment

                        • mopedi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 87

                          #27
                          Alkuperäiset wetterillä 187e/kpl. Laitoin tilaukseen "orkkis" bosch tarviketorilta 97e/kpl. Laitetaan nuo ja ihmetellään lisää.
                          Tuntuu tosiaan joka toisella olevan bimmerissä HC missä sattuu, toisella imuvuotoa, toisella kattia(ainakin liikkeen mielestä)tai lambdaa.
                          Mites tuo ecun nollaus? Tälläisestä kytköstä ainakin ollut puhetta.

                          1. Miinus kenkä irti
                          2. Kytketään plussaan
                          3. Virta-avain "on" asentoon min. 30sek.
                          4. Virta-avain off
                          5. Kytkös irti ja paikoilleen ja tulille.

                          Näin tein ja ainakin tyhjäkäynti oli aluksi tosi alhainen joten sen perusteella luulisi resetoineen.

                          Comment

                          • mopedi
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 87

                            #28
                            Nyt on liittimelliset boschit paikallaan ja putkesta työntää

                            Tyhjäkäynti

                            C0 0.00%
                            CO2 15.06%
                            HC 22pm
                            lambda 1.008

                            Kierroksilla

                            C0 0.07%
                            C02 15.14%
                            HC 17
                            lambda 1.006

                            Tuossa aiemmin ihmettelin lievää öljyvuotoa käynnissä ollessa, nyt hoksasin tuossa että öljykorkki vuotaa vähän, tiiviste kovettunut
                            Onko muilla tihkunut

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎