Announcement

Collapse
No announcement yet.

L-Jetronic -86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    L-Jetronic -86

    Kysymys kuuluu että kumpi ylävesikanavassa olevista lämpöantureista on ruiskun? Kun siinä on niitä kaksi peräkkäin. Moottori on m20b20 eli 320i.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Sanoisinpa näin äkkiä että jos toinen niistä on sininen niin se on ruiskulle. Korjatkaa joku jos muisti petti (taas).
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • Bmw18m40
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 85
      • Äänekoski

      #3
      Se isompi....
      8) 8) 8)

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Varmaksi en mene, mutta lämpömittarin anturi on simppelillä yksinapaisella liittimellä, kun taas ruiskun anturin kannassa tais olla joku isompi liitin...
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Japi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 276
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Moonshine
          Varmaksi en mene, mutta lämpömittarin anturi on simppelillä yksinapaisella liittimellä, kun taas ruiskun anturin kannassa tais olla joku isompi liitin...
          Kutakuinkin näin, näistä on pari eri versiota.
          Itselläni on kahdella johdolla tämä mittaristolle tuleva, liittimet ovat melkein kuin abikot.
          Pruutalle menevässä on sitten puolestaan ns. kunnon liitin lukituksineen.
          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
          -Tuntematon
          ex-E30 318i -87
          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Japi
            Pruutalle menevässä on sitten puolestaan ns. kunnon liitin lukituksineen.
            Oman havainnon mukaan se on samannäköinen liitin kuin ruiskun suuttimille... Helppo testata: nyppii ne irti kun kone on käynnissä -> ruiskun johdon kun irrottaa, niin kone sammuu..

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Motronicissa se on kohtuullisen helppo tunnistaa, siinä kun on niitä kolme.

              "Abiko" liittiminen anturi=> mittaritaulun lämpömittari
              Isompikokoinen, liittimellinen anturi, 2 -napainen => lämpöaikakytkin kylmäkäynnistys suuttimelle. Anturin kyljessä yleensä stanssauksena lämpötil (esim. 35C) ja toiminta-aika (esim. 8s.) ) => 35C / 8s.
              Pienempikokoinen, liittimellinen anturi, 2 -napainen => Motronicin anturi.

              En tiedä meneekö L-jetillä samoin.

              t: Timo

              Comment

              • Japi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 276
                • Espoo

                #8
                Originally posted by tihuovin
                Motronicissa se on kohtuullisen helppo tunnistaa, siinä kun on niitä kolme.

                "Abiko" liittiminen anturi=> mittaritaulun lämpömittari
                Isompikokoinen, liittimellinen anturi, 2 -napainen => lämpöaikakytkin kylmäkäynnistys suuttimelle. Anturin kyljessä yleensä stanssauksena lämpötil (esim. 35C) ja toiminta-aika (esim. 8s.) ) => 35C / 8s.
                Pienempikokoinen, liittimellinen anturi, 2 -napainen => Motronicin anturi.

                En tiedä meneekö L-jetillä samoin.

                t: Timo
                Taisi itseasiassa mennä, unohdin koko lämpöaikakytkimen ja liittimetkin taitavat täsmätä, ainakin oman L-jetin kanssa.
                Järjestys keulasta päin katsottuna (jos nyt sitä rypästä voi järjestää) on muistaakseni: lämpömittarin anturi, jonka vieressä L-jetin anturi ja LA-kytkin hieman sivummalla.
                Ei jaksa muistaa kunnolla, vaikka jonkin aikaa sitten näitä tulikin ropattua taas vaihteen vuoksi.
                "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                -Tuntematon
                ex-E30 318i -87
                droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎