Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 suorituskyky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #16
    Oma e34 540i 6v kulki tutkan mukaan huippuja n.270km/h (poliisi on ystävä)
    Autossa oli MK-motorsportin lastu jonka mukaan huiput olisi 275, aika lähelle nyt ainakin meni Ja huiput muuten 6 vaihteella.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #17
      Originally posted by V-Power View Post
      Tolla omalla manuaalilla ei kovin nopeasti pysty kiihdyttämään kun siinä on niin helvetin pitkät vaihdevälit,mut riittänee mulle.
      Mitä vtua, onko sulla vakiosta poikkeavat välitykset?:think
      Oma vanhus kyllä lähti hienosti ja vaihdelaatikon välitykset on optimoitu koneen tehon ja väännön mukaan. Äijällä on peukalo keskellä kämmentä jos auto ei kiihdy
      0-100 ei kyllä mene tehtaan arvoihin jos luistonesto on päällä.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #18
        Originally posted by jannmann View Post
        Mitä vtua, onko sulla vakiosta poikkeavat välitykset?:think
        Oma vanhus kyllä lähti hienosti ja vaihdelaatikon välitykset on optimoitu koneen tehon ja väännön mukaan. Äijällä on peukalo keskellä kämmentä jos auto ei kiihdy
        0-100 ei kyllä mene tehtaan arvoihin jos luistonesto on päällä.
        vaikea mennä sanomaan miten tuota on saksassa tai ruotsissa peukaloitu
        kyllähän tuo nyt kiihtyy,mutta vaihdevälit on niin pitkät,ettei kovin nopea vaihtaminen kunnolla onnistu,mutta kyllä tuo riittänee.Ei siis johdu peukalon sijainnista
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2013
          • Riihimäki

          #19
          Veikkaan että Audi kiihtyy sataseen ripeämmin. Tuon manuaali perus-V8:n tietoja ei löytynyt, mutta 2.2 turbo vetäsee 6.1s ja S6 plus (326hv) tarvitsee aikaa 5.6 sekuntia. Eli johonkin tuohon väliin tuon manuaali 290hv V8:n aika menee. Näin siis wikipedia.

          edit: Stonen postaamasta linkistä selvisi että 5.9s on aika tuolle "perus" V8 ässälle.


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • KKemp
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 23
            • HML

            #20
            Originally posted by e46 ci View Post
            Eipä löytynyt searchilla äkkiseltään, mitkä on 540 farmarin -98 manuaalivaihteisen suoritusarvot? Tiedän toki että noin 6,5s ja 250 mutta tarkempaa faktaa tarvittais.. 400m? Huiput ilman rajoitinta? Kumpi nopeampi S6 4.2 -96 vai 540-98.. Veto..
            itellä -98 540i touring 6lovisella manuaalilla ja ohjekirja lupaa vakiolle 0-100km/h 6,3s.
            lastutettu ja harisella penkistä 319hv/451nm, en tiedä sitten miten 0-100 menee nykyään, mutta varttimaili nipin napin 14s sutien...
            eikä oo kokeiltu huippuja, että kiertääkö rajoittimen
            Last edited by KKemp; 19-07-2007, 19:50.
            ex: E34 520i -88
            ex: E39 540i touring -98

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              #21
              Originally posted by T3 View Post
              Älä puhu paskaa!
              Paskaa tai ei, minulla on tarjota vain faktaa. Tässä kuvassa on 250km/h mittarinopeudella näkyvät kierrokset suurimmalla vaihteella. Auto on vakio E39 540iA Sedan. Kuten kuvasta näkyy, kierroksia on todellakin jotain 4500 luokkaa??

              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #22
                Faktaahan se oli munkin kertoma.En vaan käsitä et miksi jonkun pitää väittää vastaan vaikka ei asiasta mitään faktoja tiedäkkään
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Juhis View Post
                  Paskaa tai ei, minulla on tarjota vain faktaa. Tässä kuvassa on 250km/h mittarinopeudella näkyvät kierrokset suurimmalla vaihteella. Auto on vakio E39 540iA Sedan. Kuten kuvasta näkyy, kierroksia on todellakin jotain 4500 luokkaa??
                  Riittiköhän bensa huoltsikalle asti..? Hörppii meinaan aika huolella kun kaasu on pohjassa.

                  Kuva kyllä taas vahvistaa sen, että automaatti ottaa huiput nelosella. Onko sulla tietoa kuvan tilanteesta enemmän? Eli kiihtyikö tuosta vielä vitos vaihteella vai jymähtikö tuohon? Ei tainnut olla kaasu aivan pohjassakoska ei kiihdytä pienimmällä mahdollisella vaihteella?
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by V-Power View Post
                    Faktaahan se oli munkin kertoma.En vaan käsitä et miksi jonkun pitää väittää vastaan vaikka ei asiasta mitään faktoja tiedäkkään
                    Taisit puhua manuaalista? En tiedä onko siinä sitten eroa..
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19178
                      • -

                      #25
                      Originally posted by Stone View Post
                      Riittiköhän bensa huoltsikalle asti..? Hörppii meinaan aika huolella kun kaasu on pohjassa.
                      Kyllä riitti, oli kiire tankkaamaan!

                      Originally posted by Stone
                      Kuva kyllä taas vahvistaa sen, että automaatti ottaa huiput nelosella. Onko sulla tietoa kuvan tilanteesta enemmän? Eli kiihtyikö tuosta vielä vitos vaihteella vai jymähtikö tuohon? Ei tainnut olla kaasu aivan pohjassakoska ei kiihdytä pienimmällä mahdollisella vaihteella?
                      Kyllä on tietoa enemmänkin kuvan tilanteesta. Olen itse tuossa kuvassa ratissa ja kaveri otti kuvan. Jaksoi muistaakseni aivan mainiosti kulkea myös vitosvaihteella. Mutta juuri tuota enempää ei kulkenut mittariin, vaan huippunopeuden rajoitin esti suuremmat nopeudet. Auto oli täysin vakio eikä nopeudenrajoittajaa ollut poistettu tai moottorinohjausta räpelletty. Kuva on otettu Saksan autobaanalta rajoittamattomalta pätkältä.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Kyllä on tietoa enemmänkin kuvan tilanteesta. Olen itse tuossa kuvassa ratissa ja kaveri otti kuvan. Jaksoi muistaakseni aivan mainiosti kulkea myös vitosvaihteella. Mutta juuri tuota enempää ei kulkenut mittariin, vaan huippunopeuden rajoitin esti suuremmat nopeudet. Auto oli täysin vakio eikä nopeudenrajoittajaa ollut poistettu tai moottorinohjausta räpelletty. Kuva on otettu Saksan autobaanalta rajoittamattomalta pätkältä.
                        Mutta hain nyt sitä, että olikos sulla kaasu aivan pohjassa? Nimittäin hämää nyt jotenkin tämä homma, koska oma otti mittarin mukaan nelosvaihteella(6000rpm) 260 ja pysähtyi siihen eli rajoitin tuli vastaan. Mulla on sellainen mutu, että ei välttämättä jaksa edes vitosella ottaa tuohon nopeudenrajoittajaan.. Kele kun en tajunnut autoa hakiessa kokeilla, oli kauhee kiire ja "hätä". Näitä rajoittaja nopeuksia kun on niin hemmetin huono testailla täällä suomen sorateillä kaiken maailman mummojen seassa ja äärinmäisen laitontakin vielä..:think No okei, on täällä muutama todella hyvä motarin patkä, mutta mutta..
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19178
                          • -

                          #27
                          Originally posted by Stone View Post
                          Mutta hain nyt sitä, että olikos sulla kaasu aivan pohjassa? Nimittäin hämää nyt jotenkin tämä homma, koska oma otti mittarin mukaan nelosvaihteella(6000rpm) 260 ja pysähtyi siihen eli rajoitin tuli vastaan. Mulla on sellainen mutu, että ei välttämättä jaksa edes vitosella ottaa tuohon nopeudenrajoittajaan.. Kele kun en tajunnut autoa hakiessa kokeilla, oli kauhee kiire ja "hätä". Näitä rajoittaja nopeuksia kun on niin hemmetin huono testailla täällä suomen sorateillä kaiken maailman mummojen seassa ja äärinmäisen laitontakin vielä..:think No okei, on täällä muutama todella hyvä motarin patkä, mutta mutta..
                          No tuosta kyseisen kuvan ottamisen ajankohdasta on jo yli kaksi vuotta aikaa, joten en valitettavasti muista kovin tarkasti. Mutta muistelen joka tapauksessa, että myös vitosvaihteella jaksoi kulkea huippunopeuden rajoittajaan asti. Itse asiassa nopeus ei millään vaihteella tainnut paljoa yli 250km/h mittarinopeuden mennä. Mutta kysymys oli ainakin nelosvaihteella 100% varmasti huippunopeuden rajoittajasta eikä tehojen puutteesta tai muusta vastaavasta.

                          Saksan päässä kun noita huippunopeuksia yms juttuja on naurettavan helppo kokeilla täysin laillisesti, niin on aika monenkin auton kulkupuoli hyvin tiedossa. Ihan kaikilla vehkeillä ei kuitenkaan kiinnosta edes ajaa lujaa, jos esim. renkaat on vähänkään epäilyttävät tai autoa ei ole vasta huollettu, alustassa välyksiä yms. Mutta jos edellä mainitut asiat ovat kunnossa, niin mikäs siellä on painaa menemään liikenteen ja kelin salliessa.

                          Sitä en muista, oliko kuvan ottohetkellä kaasu pohjassa, mutta melko paljon varmaan oli kaasua painettuna, koska kulutusmittari on kuvassa aivan tapissa.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            #28
                            Ottaahan 540i +250kmh mittarin mukaan kevyeesti kerta E46 328i sen ottaa myös
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Aukes!
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2013
                              • Riihimäki

                              #29
                              Originally posted by Dani View Post
                              Ottaahan 540i +250kmh mittarin mukaan kevyeesti kerta E46 328i sen ottaa myös
                              Ottaa ottaa, mutta ei 290km/h niinkuin topicin alussa oli mainintaa. Ps. taisin nähdä sun autos tänään pesussa suomenojan(?) Shellillä.


                              - E60 -05 "too small to mention"
                              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by Stone View Post
                                Kulkee hivenen päälle 250 jos rajoittaja poistetaan. Ei vain yksinkertaisesti riitä teho enempään.
                                ..tuota tarkoitin edellisellä sanomalla.
                                Juu, hinkkasin siinä pintaa puhtaaksi ja vanteet myös.
                                Olit vissiin sillä hopeislla E46:lla?
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎