Originally posted by TBman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d,530d huoletonta ajoa
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by jarkk0 View PostKertoisko joku vielä, että milloin on noita ruostevaurioita saanut takuuseen. Itselläni 530 D -01 touring, käyttöönottovuosi -00, hieman ruosteenalkua polttoainetankin juurella ja takaikkunan alaosassa, tuontiauto.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostEiköhän tuo jannejm:n postaus xenoneista ollu puhdasta ironiaa..
mutta totta toinen puoli... ei hehkun vaihto iso urakka ole, mutta kun hehku ei sytykään vaihdon jälkeen koittaa pienoinen ongelma.. huoh... sytkä ja ohj.yksikkö... halpaa ajoa#######
e30 325i cab
ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostKuka hemmetti haluaa ostaa biimerin nelivetoisena, aivan kuolleena syntynyt ajatus.
hmm... kaikkea pitää kokeilla paitti sukulaisia ja kansantanssia...
kyllä nelikko talvella on ehdoton ykkönen#######
e30 325i cab
ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia
Comment
-
-
Originally posted by thejuha View PostItselläni 2003 530dt, jolla nyt ajettu 200tkm. Kuluvia osia menee, kun taitaa olla tuo ajomäärä aika kriittinen monen osan elinikään. Itse ajanut tuolla puolentoista vuoden aikana noin 100tkm ja kustannukset per km on nyt 0,21 eur. Tuo pitää sisällään kaikki huollot, korjaukset ja auton uudistamiset (nätimpiä vanteita yms muuta ei välttämätöntä). Ajettavuudeltaan erittäin hyvä auto, vaikka talvella takavetoisuus rajoittaa etenemiskykyä.
Jos tuota autoa vertaa edellisiin autoihin, niin kustannuksiltaan ei poikkea mitenkään yleisestä linjasta. Selkeästi helvempi kuin pensalaitteet ja dieselien joukossa hieman kalliimpi kuin Peugeot 406 tai Ford Mondeo. Vaikka ne olikin uusina hankittu, niin kyllä tuo 530dt käytettynä hankittuna tarjoaa minusta parempaa vastinetta sijoitetulle pääomalle.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostKuka hemmetti haluaa ostaa biimerin nelivetoisena, aivan kuolleena syntynyt ajatus.
Bemarilta on kyllä totaalinen moka olla varustamatta kolme litraista dieseliä lukkoperällä.
Comment
-
-
Noniin, täälläpäs se vasta aihe onkin!
Itsehhän ostin 330d -00:n tuontiautona (tuttu toi Italiasta) noin 4kk sitten, kilometrejä tullut itselläni n.20tkm täyteen (mittarissa nyt ~160tkm) pari kertaa olen öljyt vaihtanut mottiin + kerran laatikon/perän öljyt.
Toiminut on täydellisesti, lukuun ottamatta radion pätkimistä (äänet häviää, mutta palautuu yleensä radion "boottaamisella") ja nyt viime viikolla ei lähtenyt aamulla käyntiin, akku oli ilmeisesti sanonut sopimuksen irti (siellähän oli alkuperäinen akku vielä kiinni) Nyt taas toimii uuden 100Ah:n akun kanssa. Xenoneiden ballastikin on ilmeisesti tullut elämänsä päähän kun aika-ajoin pätkii toinen puoli.
Kulutus huitelee siellä 6.2-7.1 litraa /100km, pääkaupunki seutua kun ajelee ympäriinsä työkseen niin tuo on kyllä niin helmiauto kaikkineen lisäherkkuineen, tehoakin on haettu hieman lisää penkissä tehdyllä softalla.
Voi toki olla että nelivetoa tulee taas talvella ikävä entisen 4wd Leonin johdosta :thinkBMW E30 320i -88 (Ibuxin)
x Subaru Impreza GT MY00
x Skoda Fabia RS -06
x BMW 330d Touring -00
x Seat Leon 20VT4 -03
Comment
-
-
Originally posted by Showman View PostPitää kyllä todeta ihan puhtaasti kokemuksesta, että 270hv/630Nm yhdellä vetävällä takapyörällä vasta kuolleena syntynyt asia on myös käytännössä. Jos otetaan elektroniikka avuksi sutimista hillitsemään, niin sitten vasta hukassa ollaankin.
Bemarilta on kyllä totaalinen moka olla varustamatta kolme litraista dieseliä lukkoperällä.
Lukkoperän allekirjoitan mutta muuten tuo neliveto on minusta jokseenkin turha kapistus, varsinkaan kun se ei ole lähellekään sitä mitä Audissa. Toki jos vertailu käydään etuvedon ja nelivedon välillä niin tilanne on toinen. Noilla tehoilla varustettua autoa ei kovin mielellään etuvetoisena aja. Tietysti jos tarkoitus on kiihdytellä valojen välillä niin kyllähän se siinä voi hyodyllinen olla mutta muuten en näe sille mitään käyttöä. Totuus on se että harva meistä kuitenkaan ajelee sellaisissa oloissa jossain korvessa jossa se talviolosuhteissa on välttämätön eteenpäin pääsemiseksi. Mutta onpahan taas enemmän rikkoutuvia osia.
Comment
-
-
Tuo lukottomuus tosiaan on ongelma, mutta kyllä lukkoja löytyy myös näihin uudempiin, esim. Turner Motorsport tekee lukkoja e46 ja e90 malleihin. Sellaistakin huhua kuulin, että Suomessakin olisi näitä pajoja jotka pystyy tekemään lukkoja uusiin autoihin. Nyt en mene takuuseen, mutta vissiin Sarlin on näitä tehnyt ja ilmeisesti löytyy muitakin. Luistonesto onkin sitten taas oma juttunsa... Uuteen e60 535d:hen on ilmeisesti saatavilla (en muista pajan nimeä) lukkoa ja sen asennukseen kuuluu luistoneston muuttaminen toimimaan lukkoperän kanssa. Hinnat perinteisesti aika suolaisia..."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostOnko kulutusmittari kalibroitu - eli laskettu kulutus tankatun/ajetun mukaan ja sen jälkeen syötetty mahdollisesti tarvittavat korjausarvot ajotietokoneelle?
Mulla 530d:n kulutus tankkaus.com:n mukaan 7.05 l/100km 10000km:n mittausvälillä...
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostTuo lukottomuus tosiaan on ongelma, mutta kyllä lukkoja löytyy myös näihin uudempiin, esim. Turner Motorsport tekee lukkoja e46 ja e90 malleihin. Sellaistakin huhua kuulin, että Suomessakin olisi näitä pajoja jotka pystyy tekemään lukkoja uusiin autoihin. Nyt en mene takuuseen, mutta vissiin Sarlin on näitä tehnyt ja ilmeisesti löytyy muitakin. Luistonesto onkin sitten taas oma juttunsa... Uuteen e60 535d:hen on ilmeisesti saatavilla (en muista pajan nimeä) lukkoa ja sen asennukseen kuuluu luistoneston muuttaminen toimimaan lukkoperän kanssa. Hinnat perinteisesti aika suolaisia...
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa111 View PostMiten lukko toimii luistoneston kanssa ? Jos autossa on oikea lukkoperä niin molemmat vetävät pyörät pyrkii pyörimään samaa nopeutta. Nyt jos luistonesto yrittää vaikka hillitä luistoa jarruttamalla toista rengasta, niin se jarruttaa samalla molempia.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
Comment