Originally posted by newport
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d,530d huoletonta ajoa
Collapse
X
-
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
-
-
Te kun olette ajelleet huoletonta ajoa ja saaneet vakuutuneeksi järkevästä ostoksesta, niin voisko joku kertoa vastauksen seuraavaan kysymykseen:
Kaveri kävi äsken saksassa katsomassa 530d -02 exclusive mallia minulle. Auto muuten kaikin puolin ok, mutta mittarissa 170tkm ja ratin nahka alkoi osoitella kulumisen merkkejä kuten myös vaihdekepin nuppi. Mitse teillä, joilla on tuon verran ollu mittarissa, niin onko samoja oireita jo alkanut näkymään? Muutenkin ihmettelen, että miks automaatin nuppi on kulunut kun eihän tarvi jatkuvasti vispata? Vai onko kuski toteuttanut itseään hieromalla nuppia jatkuvasti ajon aikana. Vai pitääkö myöntää itselleen, et muuten täydellinen vehje, mut mittarista ruuvattu 200tkm pois?
Comment
-
-
Mulla -99 530dA, vakio 184 hv, todelliset kilometrit 173 tkm:
1. omistaja vaihtanut on vaihdattanut autoon vain jarrulevyt ja -palat
2. omistaja eli meikäläinen: Webaston kiertovesipumppu. Turbo viheltää hieman mutta tehot tuntuu olevan tallessa ja on viheltänyt ainakin viimeiset 50tkm.
Siinä kaikki, käy ja kukkuu eikä paikat kolise... kopkop....Ex BMW:
E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
Comment
-
-
Originally posted by Rektum View PostTe kun olette ajelleet huoletonta ajoa ja saaneet vakuutuneeksi järkevästä ostoksesta, niin voisko joku kertoa vastauksen seuraavaan kysymykseen:
Kaveri kävi äsken saksassa katsomassa 530d -02 exclusive mallia minulle. Auto muuten kaikin puolin ok, mutta mittarissa 170tkm ja ratin nahka alkoi osoitella kulumisen merkkejä kuten myös vaihdekepin nuppi. Mitse teillä, joilla on tuon verran ollu mittarissa, niin onko samoja oireita jo alkanut näkymään? Muutenkin ihmettelen, että miks automaatin nuppi on kulunut kun eihän tarvi jatkuvasti vispata? Vai onko kuski toteuttanut itseään hieromalla nuppia jatkuvasti ajon aikana. Vai pitääkö myöntää itselleen, et muuten täydellinen vehje, mut mittarista ruuvattu 200tkm pois?Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Hmmm,
Nyt siis tiedän, että auto ei ole ollut millään saksalaisella jyystöelokuvatähdellä, koska niillähän on kädet aina sen verran liukkarissa et ratin nahka pysyis kuin uutena. Tai sitten se on ollu sellasella ja se on rullannu tolla 400tkm ja nyt vielä kaiken kukkuraksi kusettaa muakin!
Asiaan. Jani1632:n kommentti oli kyllä ihan järkevä. Mäkin voin poistaa rälläkän jäysteet räpylöillä, joten tuttu tilanne. Ehkä enemmän kannattaisi luottaa siihen, että penkin istuinosan nahka ei ollu venyny ku mummun utareet vaan oli ollu ihan asiallisessa kuosissa. Ainakin mersuissa, jossa nahka on uutena kireällä, näkee hyvinkin huikeita eroja "170tkm" ajetuissa kipoissa.
On syvältä, että muutamien saksalaisten mittarien ruuvaukset on aiheuttanu sen, että nykyään epäilee jokaisen tuontiauton kilometrejä. Tarvii vaan luottaa siihen, että koeajossa värkki kulkee edes sen verran suoraan, että pysyy kaistojen välissä ja konepellin voi avata ilman peltoreita, niin eiköhän kippo ole ihan asiallinen. Varsinkin kun kaikki sähköherkutkin toimii (ainakin sen yhden kerran mitä kaveri niitä oli testannu).
Olen tässä pari yötä selannut tätä foorumia (vaimo on tosi,tosi tyytyväinen) ja paljon on asiaa löytyny. Jossain kohtaa kaljan huuruissa näin tekstin, että ilman potkurihattua ja PC:tä näkee ajotietokoneelta moottorin käyttötuntien määrän? Nyt en löydä sitä enää mistään. Eli oliko se mahdollista tuossa -02 mallissa. Siitä ehkä hieman pystyisi päättelemään jos laskennalliseksi keskituntinopeudeksi noilla kilsoilla tulisi joku 6km/h. Jollei siitä löydy mitään ihmeellistä, niin ostan kyseisen savukoneen ja lakkaan vaivaamasta päätäni kilometriasioilla.
Comment
-
-
Menee pahasti offtopic:iin, mutta tuontiautojen ostamisesta on muualla juttua vaikka kuinka paljon, anyway tuontiauton musthave juttu on AINA uskottava huoltokirja (mielummin tarkistettuna liikkeessä). Jollei sitä ole niin, mittarikaan ei pidä paikkaansa. Ainakaan dieselissä.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Nahkaa on E39:siin saanut niin monena eri versiona ettei kannata hikoilla sen kulumisen suhteen. Nyrkkisääntönä olen huomannut että mitä kalliimpi ja pehmeämpi nahka oli uutena, sitä nopeammin se osoittaa vanhuuden merkit. Kuljettajan käsihygienia varmasti vaikuttaa asiaan. Omassa on Nappanahkainen ratti (kiiltävää nahkaa uudesta asti) ja se on aiheuttanut monelle ihmetystä että miten 130 tkm ajetussa autossa ratti voi kiiltää. Kaikki kun ei ole niin yksinkertaista kuin kahvipöydässä vaikuttaisi. Tämä ratti oli moitteeton 80 tkm ajettuna mutta oman 50 tkm suoritteen aikana siihen on jo ilmestynyt karheutta yhteen kohtaan jossa käsi lepää eniten. Olen myös tutustunut muutamaan kolme-neljä vuotta vanhaan nappanahkasisustaan, jossa etupenkkien nahka on vanynyt jo ihan törkeän näköiseksi. Harmillista sille, joka siitä maksoi extraa uutena.
Huoltokirja + huolto-organisaatiovarmistus on ainoa oikea tapa tarkastaa historia. Käyttötunnitkaan eivät näköjään ole aina kohdallaan, mitä niitä olen tutkaillut. Tiedä sitten miten niihin vaikuttaa joidenkin ohjainlaitteiden päivitys tai vaihto.---
Comment
-
-
Originally posted by kole View PostJoo, en jaksanu etsiä ja lukea kaikkea...Tarkoitus ostaa 530dAt, kannattaako ettiä -01 tai uudempi vai onko merkittävää eroa vanhempaan? Ja noista kilometreistä, tuli ostettua e36 ja mittarissa 472 tkm ja penkki, ratti ja keppi ihan ehjiä.Audi S3 -07
Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
BMW 530dA -00, Audi S3 -07
Comment
-
-
esv 530d
kuinkas toi 530 mikä on tuolla esv autoliikkees myynnis niin 330tkm ajettu ja turbo ym ym kilkkeitä vaihdettu mutta ilmeisesti laatikolle ei oo tehty mitään.. onkohan kuinka vaarallinen ostos jos laatikko tuntuu pelaavan täysin niin kuinka suurella todennäkösyydellä se hajoo heti?? onko kellään tarkempaa titoo ko autosta??Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
-
Originally posted by valtti81 View Postkuinkas toi 530 mikä on tuolla esv autoliikkees myynnis niin 330tkm ajettu ja turbo ym ym kilkkeitä vaihdettu mutta ilmeisesti laatikolle ei oo tehty mitään.. onkohan kuinka vaarallinen ostos jos laatikko tuntuu pelaavan täysin niin kuinka suurella todennäkösyydellä se hajoo heti?? onko kellään tarkempaa titoo ko autosta??"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Tontsa View PostNo ainakin paremman näköiset valot ja 9 heppaa lisää. Ja olisko ollu 30Nm myös enempi...Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostMenee pahasti offtopic:iin, mutta tuontiautojen ostamisesta on muualla juttua vaikka kuinka paljon, anyway tuontiauton musthave juttu on AINA uskottava huoltokirja (mielummin tarkistettuna liikkeessä). Jollei sitä ole niin, mittarikaan ei pidä paikkaansa. Ainakaan dieselissä.
Comment
-
Comment