Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d,530d huoletonta ajoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #76
    Originally posted by newport View Post
    Oon hankkimassa 330da farkkua ja kysyisin et mitä kestävyys puolella eroa 184hp ja 204hp koneissa? Tarkoitus olisi lastua vaihtaa, mut oon kuullu et toi 184hp ei ois niin kestävä lastutettuna? Pitääkö paikkansa?
    Automaattina saman kestoset, manuaalina 204hv kestävempi. Koneethan melkein samat, 204hv:ssa isompi turbo ja pehmeempi käyntiääni.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Rektum
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 9

      #77
      Te kun olette ajelleet huoletonta ajoa ja saaneet vakuutuneeksi järkevästä ostoksesta, niin voisko joku kertoa vastauksen seuraavaan kysymykseen:

      Kaveri kävi äsken saksassa katsomassa 530d -02 exclusive mallia minulle. Auto muuten kaikin puolin ok, mutta mittarissa 170tkm ja ratin nahka alkoi osoitella kulumisen merkkejä kuten myös vaihdekepin nuppi. Mitse teillä, joilla on tuon verran ollu mittarissa, niin onko samoja oireita jo alkanut näkymään? Muutenkin ihmettelen, että miks automaatin nuppi on kulunut kun eihän tarvi jatkuvasti vispata? Vai onko kuski toteuttanut itseään hieromalla nuppia jatkuvasti ajon aikana. Vai pitääkö myöntää itselleen, et muuten täydellinen vehje, mut mittarista ruuvattu 200tkm pois?

      Comment

      • jantsu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 168
        • siilinjärvi

        #78
        Ei voi olla kuluneet noilla kilometreillä ellei ole tahallaan hinkattu

        Comment

        • Magic530dAT
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 119
          • Porvoo

          #79
          Minulla on -01 mallisessa 530:ssa 321000 mittarissa ja nippa nappa alkaa ratissa näkymään että on käytetty, vaihdekepin nuppi on kuin uusi !
          E93 330d -09
          F11 M550d Touring -12
          E61 LCI 530xDA Touring -07
          E39 LCI 530DA Touring -01

          Comment

          • th2376
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 154

            #80
            Mulla -99 530dA, vakio 184 hv, todelliset kilometrit 173 tkm:

            1. omistaja vaihtanut on vaihdattanut autoon vain jarrulevyt ja -palat

            2. omistaja eli meikäläinen: Webaston kiertovesipumppu. Turbo viheltää hieman mutta tehot tuntuu olevan tallessa ja on viheltänyt ainakin viimeiset 50tkm.

            Siinä kaikki, käy ja kukkuu eikä paikat kolise... kopkop....
            Ex BMW:

            E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #81
              Originally posted by Rektum View Post
              Te kun olette ajelleet huoletonta ajoa ja saaneet vakuutuneeksi järkevästä ostoksesta, niin voisko joku kertoa vastauksen seuraavaan kysymykseen:

              Kaveri kävi äsken saksassa katsomassa 530d -02 exclusive mallia minulle. Auto muuten kaikin puolin ok, mutta mittarissa 170tkm ja ratin nahka alkoi osoitella kulumisen merkkejä kuten myös vaihdekepin nuppi. Mitse teillä, joilla on tuon verran ollu mittarissa, niin onko samoja oireita jo alkanut näkymään? Muutenkin ihmettelen, että miks automaatin nuppi on kulunut kun eihän tarvi jatkuvasti vispata? Vai onko kuski toteuttanut itseään hieromalla nuppia jatkuvasti ajon aikana. Vai pitääkö myöntää itselleen, et muuten täydellinen vehje, mut mittarista ruuvattu 200tkm pois?
              Otetaan esimerkiksi ihminen joka on ammatiltaan muurari,asentaja,raksaheebo tms "paskakoura"(niinkuin itsekkin)...niin kyllä noi nahkaratit ja nupit kuluu hyvinkin äkkiä piloille,varsinkin ilman hoitoa ja ilman jatkuvaa käsien pesua/rasvausta.Uskokaa tai älkää....eli noiden perusteella ei voi kyllä tehdä arvioita mahdollisista ajokilometreistä..
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • Rektum
                Newbiemmer
                • Dec 2007
                • 9

                #82
                Hmmm,

                Nyt siis tiedän, että auto ei ole ollut millään saksalaisella jyystöelokuvatähdellä, koska niillähän on kädet aina sen verran liukkarissa et ratin nahka pysyis kuin uutena. Tai sitten se on ollu sellasella ja se on rullannu tolla 400tkm ja nyt vielä kaiken kukkuraksi kusettaa muakin!

                Asiaan. Jani1632:n kommentti oli kyllä ihan järkevä. Mäkin voin poistaa rälläkän jäysteet räpylöillä, joten tuttu tilanne. Ehkä enemmän kannattaisi luottaa siihen, että penkin istuinosan nahka ei ollu venyny ku mummun utareet vaan oli ollu ihan asiallisessa kuosissa. Ainakin mersuissa, jossa nahka on uutena kireällä, näkee hyvinkin huikeita eroja "170tkm" ajetuissa kipoissa.

                On syvältä, että muutamien saksalaisten mittarien ruuvaukset on aiheuttanu sen, että nykyään epäilee jokaisen tuontiauton kilometrejä. Tarvii vaan luottaa siihen, että koeajossa värkki kulkee edes sen verran suoraan, että pysyy kaistojen välissä ja konepellin voi avata ilman peltoreita, niin eiköhän kippo ole ihan asiallinen. Varsinkin kun kaikki sähköherkutkin toimii (ainakin sen yhden kerran mitä kaveri niitä oli testannu).

                Olen tässä pari yötä selannut tätä foorumia (vaimo on tosi,tosi tyytyväinen) ja paljon on asiaa löytyny. Jossain kohtaa kaljan huuruissa näin tekstin, että ilman potkurihattua ja PC:tä näkee ajotietokoneelta moottorin käyttötuntien määrän? Nyt en löydä sitä enää mistään. Eli oliko se mahdollista tuossa -02 mallissa. Siitä ehkä hieman pystyisi päättelemään jos laskennalliseksi keskituntinopeudeksi noilla kilsoilla tulisi joku 6km/h. Jollei siitä löydy mitään ihmeellistä, niin ostan kyseisen savukoneen ja lakkaan vaivaamasta päätäni kilometriasioilla.

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #83
                  Menee pahasti offtopic:iin, mutta tuontiautojen ostamisesta on muualla juttua vaikka kuinka paljon, anyway tuontiauton musthave juttu on AINA uskottava huoltokirja (mielummin tarkistettuna liikkeessä). Jollei sitä ole niin, mittarikaan ei pidä paikkaansa. Ainakaan dieselissä.
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #84
                    Nahkaa on E39:siin saanut niin monena eri versiona ettei kannata hikoilla sen kulumisen suhteen. Nyrkkisääntönä olen huomannut että mitä kalliimpi ja pehmeämpi nahka oli uutena, sitä nopeammin se osoittaa vanhuuden merkit. Kuljettajan käsihygienia varmasti vaikuttaa asiaan. Omassa on Nappanahkainen ratti (kiiltävää nahkaa uudesta asti) ja se on aiheuttanut monelle ihmetystä että miten 130 tkm ajetussa autossa ratti voi kiiltää. Kaikki kun ei ole niin yksinkertaista kuin kahvipöydässä vaikuttaisi. Tämä ratti oli moitteeton 80 tkm ajettuna mutta oman 50 tkm suoritteen aikana siihen on jo ilmestynyt karheutta yhteen kohtaan jossa käsi lepää eniten. Olen myös tutustunut muutamaan kolme-neljä vuotta vanhaan nappanahkasisustaan, jossa etupenkkien nahka on vanynyt jo ihan törkeän näköiseksi. Harmillista sille, joka siitä maksoi extraa uutena.

                    Huoltokirja + huolto-organisaatiovarmistus on ainoa oikea tapa tarkastaa historia. Käyttötunnitkaan eivät näköjään ole aina kohdallaan, mitä niitä olen tutkaillut. Tiedä sitten miten niihin vaikuttaa joidenkin ohjainlaitteiden päivitys tai vaihto.
                    ---

                    Comment

                    • kole
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 506
                      • Joensuu

                      #85
                      Joo, en jaksanu etsiä ja lukea kaikkea...Tarkoitus ostaa 530dAt, kannattaako ettiä -01 tai uudempi vai onko merkittävää eroa vanhempaan? Ja noista kilometreistä, tuli ostettua e36 ja mittarissa 472 tkm ja penkki, ratti ja keppi ihan ehjiä.

                      Comment

                      • Tontsa
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 201
                        • Uusimaa

                        #86
                        Originally posted by kole View Post
                        Joo, en jaksanu etsiä ja lukea kaikkea...Tarkoitus ostaa 530dAt, kannattaako ettiä -01 tai uudempi vai onko merkittävää eroa vanhempaan? Ja noista kilometreistä, tuli ostettua e36 ja mittarissa 472 tkm ja penkki, ratti ja keppi ihan ehjiä.
                        No ainakin paremman näköiset valot ja 9 heppaa lisää. Ja olisko ollu 30Nm myös enempi...
                        Last edited by Tontsa; 24-12-2007, 11:05. Reason: hepat perseellään
                        Audi S3 -07

                        Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
                        Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
                        Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
                        BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
                        BMW 530dA -00, Audi S3 -07

                        Comment

                        • valtti81
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 394
                          • karvia

                          #87
                          esv 530d

                          kuinkas toi 530 mikä on tuolla esv autoliikkees myynnis niin 330tkm ajettu ja turbo ym ym kilkkeitä vaihdettu mutta ilmeisesti laatikolle ei oo tehty mitään.. onkohan kuinka vaarallinen ostos jos laatikko tuntuu pelaavan täysin niin kuinka suurella todennäkösyydellä se hajoo heti?? onko kellään tarkempaa titoo ko autosta??
                          Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                          ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                          Älä lue historiaa, tee sitä !!

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #88
                            Originally posted by valtti81 View Post
                            kuinkas toi 530 mikä on tuolla esv autoliikkees myynnis niin 330tkm ajettu ja turbo ym ym kilkkeitä vaihdettu mutta ilmeisesti laatikolle ei oo tehty mitään.. onkohan kuinka vaarallinen ostos jos laatikko tuntuu pelaavan täysin niin kuinka suurella todennäkösyydellä se hajoo heti?? onko kellään tarkempaa titoo ko autosta??
                            Jos kyseessä on se sininen sedani, niin tuosta voi lueskella pidempää kertomusta --> LINKKI
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • sirkus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 2195
                              • kaustinen

                              #89
                              Originally posted by Tontsa View Post
                              No ainakin paremman näköiset valot ja 9 heppaa lisää. Ja olisko ollu 30Nm myös enempi...
                              Eiku 20Nm 390 vrt 410
                              Chrysler 300c crd touring 2010
                              Daily driver
                              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                              Man cave on wheels
                              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                              Built not bought
                              V8, only juice&milk come in 2 litres

                              Kawasaki zzr1100 fighter


                              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                              Comment

                              • JonasG
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 2160
                                • Porvoo/Helsinki

                                #90
                                Originally posted by jpeltoma View Post
                                Menee pahasti offtopic:iin, mutta tuontiautojen ostamisesta on muualla juttua vaikka kuinka paljon, anyway tuontiauton musthave juttu on AINA uskottava huoltokirja (mielummin tarkistettuna liikkeessä). Jollei sitä ole niin, mittarikaan ei pidä paikkaansa. Ainakaan dieselissä.
                                Omassa touringissa ei ollut huoltokirjaa kuin 100.000km saakkaa (ajettu 186.000km ostohetkellä) ja kuskinpenkki oli kulunut puhki. Tarkistettiin ohjelmalla koko auto läpi ja kilometrit piti paikkansa. Ei se kyllä kaikissa tapauksissa niin ole että jos ei ole täyttä huoltokirjaa niin olisi automaattisesti joku ruuvattu peli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎