Announcement

Collapse
No announcement yet.

318iS tehonlisäys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    #46
    Originally posted by BME316 View Post
    Nostan vanhan topicin pystyyn. Kokeilin M40B16 koneesta poistaa tuon huohotusletkun joka tulee venttiilikoneiston kannesta. Sen letkun pään ja kopan puoleisen pään kun tulppaa niin ei tuntunut tyhjäkäynnissä tai kierroksilla olevan ongelmia. Jos ovat irrallaan niin sitten kyllä käy epätasaisesti.

    Eli varmasti huoletta voi poistaa tuon lämmitinelementin, sieltä. Kerron jos itse joskus raaskin kokeilla, parempi olisi tuo magneettiventtiili, rakentaisi vielä ulkolämpötilan mukaan ohjautuvan.




    En kyllä ainakaan tuon videon perusteella huomannut kuin maksimissaan 7500rpm asti kierrätyksen. Kun katsoo sitä 6000-7000 väliä niin se on melko laaja.
    Ei pitäisi tukkia venttiilikopan letkun lähtöä, koneen huohotus estyy ja luult. sylkee öljyt pihalle jostakin.

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1363
      • Lempäälä

      #47
      Originally posted by eeki View Post
      Jonkun etelä-afrikkalaisen hepun "S42"-projekti Bimmerforumsilta sisältää paljon asiaa: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=433471 (toki sitä asiaa pitää vähän etsiä hehkutuksen ja spekulaation seasta).. Mutta tossa kuitenkin parilitraisesta M42-pohjaisesta motista penkitetty ilmeisesti vakionokilla (en muista enkä jaksa enää lukea ) 158hp takapyöriltä.
      jaa-a. suomessa on otettu 220hp 1.8 porauksella olevasta moottorista.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • BME316
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 446

        #48
        Originally posted by jr66 View Post
        Ei pitäisi tukkia venttiilikopan letkun lähtöä, koneen huohotus estyy ja luult. sylkee öljyt pihalle jostakin.
        Eli magneettiventtiili on sitten ainut järkevä vaihtoehto? Ellei halua huohotinletkua virittää muualle vesiletkun kylkeen.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16422
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by BME316 View Post
          Nostan vanhan topicin pystyyn. Kokeilin M40B16 koneesta poistaa tuon huohotusletkun joka tulee venttiilikoneiston kannesta. Sen letkun pään ja kopan puoleisen pään kun tulppaa niin ei tuntunut tyhjäkäynnissä tai kierroksilla olevan ongelmia. Jos ovat irrallaan niin sitten kyllä käy epätasaisesti.

          Eli varmasti huoletta voi poistaa tuon lämmitinelementin, sieltä. Kerron jos itse joskus raaskin kokeilla, parempi olisi tuo magneettiventtiili, rakentaisi vielä ulkolämpötilan mukaan ohjautuvan.




          En kyllä ainakaan tuon videon perusteella huomannut kuin maksimissaan 7500rpm asti kierrätyksen. Kun katsoo sitä 6000-7000 väliä niin se on melko laaja.
          Luin uudestaan tuon jutun, huohotinletkulla ja lämmitinelementillä ei ole tekemistä keskenään vai menikö multa jotain ohi ?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #50
            Originally posted by BME316 View Post
            Eli magneettiventtiili on sitten ainut järkevä vaihtoehto? Ellei halua huohotinletkua virittää muualle vesiletkun kylkeen.
            Siis huohotin ulkoilmaan, mieluiten suodatimella höystettynä jos sen haluaa poistaa.

            Comment

            • BME316
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 446

              #51
              Originally posted by jr66 View Post
              Luin uudestaan tuon jutun, huohotinletkulla ja lämmitinelementillä ei ole tekemistä keskenään vai menikö multa jotain ohi ?
              Kyllä huohotinletku menee juurikin lämmitinelementtiin siihen osan 17 viereiseen tuloon.

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Siis huohotin ulkoilmaan, mieluiten suodatimella höystettynä jos sen haluaa poistaa.
              Koneen käynti huononee tästä huomattavasti, jos sen irroittaa. Voin kyllä kokeilla suodatinta laittaa väliin, mutta lie muuttaako asiaa? Tämä letku kun ei mene mihinkään suodatinkoteloon, ei ainakaan E30 316i autossa.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Originally posted by BME316 View Post
                Kyllä huohotinletku menee juurikin lämmitinelementtiin siihen osan 17 viereiseen tuloon.



                Koneen käynti huononee tästä huomattavasti, jos sen irroittaa. Voin kyllä kokeilla suodatinta laittaa väliin, mutta lie muuttaako asiaa? Tämä letku kun ei mene mihinkään suodatinkoteloon, ei ainakaan E30 316i autossa.
                Ei kai nyt sentään jos tukkiin sen imupuolen koneesta. Käynnin huononeminen johtuu kun kone vetää ilmaa ohi ilmamäärämittarin kun esim. öljykorkki auki.

                Comment

                • BME316
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 446

                  #53
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Ei kai nyt sentään jos tukkiin sen imupuolen koneesta. Käynnin huononeminen johtuu kun kone vetää ilmaa ohi ilmamäärämittarin kun esim. öljykorkki auki.
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ei pitäisi tukkia venttiilikopan letkun lähtöä, koneen huohotus estyy ja luult. sylkee öljyt pihalle jostakin.
                  ??? Eli imeekö vai puhaltaako se? Kyllä ainakin sormen kun laittaa päälle niin aivan selvästi se painaa ilmaa eikä ime. Tietysti jos se tekee edestakaista liikettä niin ymmärrettävää että sieltä kautta menee ilmaa koneeseen ja käynti huononee. Mutta kun nuo molemmat lähdöt täytyy tukkia että käynti tasaantuu, eli venakopan lähtö sekä se letku minkä siitä irroitti.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16422
                    • Asikkala

                    #54
                    Nyt siis kyse letkusta 6 ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=15

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #55
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Kylläsen huohottaa pitäs, ja mielellään vielä kuten alkuperäisesti on suunniteltu. Muuten voi alkaa ampumaan stefoja, kampiakselin takastefa on oma veikkaus
                      Eikö sen vedenkierron vaan voi tukkia ja jättää ne lämmityselementit paikoilleen, helpointa? Ja talveks voi laittaa kierron toimimaan jos jäätä huohottimen tai kaasuläpän.
                      ...

                      Comment

                      • BME316
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 446

                        #56
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Kyllä kyse juurikin tuosta letkusta 6. Mitä tapahtuu huohotukselle jos poistan tuloletkun lämmitinelementiltä ja tukin molemmat päät? Ei varmaan mitään vakavaa. On vaan tuo vesiletkukin sen verran ahtaassa paikassa että vaatii kaasuläpän irroittamisen jos haluaa kokonaan irroittaa. Toimisikohan jos kokeilisi alkuun pienellä puristimella litistää tuon letkun? Voin myös pinnanmittausanturilla mitata lämmitinelementin lämpötiloja.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16422
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by BME316 View Post
                          Kyllä kyse juurikin tuosta letkusta 6. Mitä tapahtuu huohotukselle jos poistan tuloletkun lämmitinelementiltä ja tukin molemmat päät? Ei varmaan mitään vakavaa. On vaan tuo vesiletkukin sen verran ahtaassa paikassa että vaatii kaasuläpän irroittamisen jos haluaa kokonaan irroittaa. Toimisikohan jos kokeilisi alkuun pienellä puristimella litistää tuon letkun? Voin myös pinnanmittausanturilla mitata lämmitinelementin lämpötiloja.
                          Vesiletkun voi kyllä tukkia, mulla on e36 is koneessa käsikäyt. palloventtiili letkun välissä mutta miksi tuota huohotusta pitää muuttaa tässä yhteydessä. Käy pian niin kuin reddewil kertoo.

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            #58
                            Tuli tänään pika-asennettua Bmc:n carbon airbox tuohon omanaan Is:sään ja noin tunnin sekalaisen ajon (kauppareissu sun muuta..) jälkeen imusarja oli kädellä kokeillessa kylmä, ennen asennusta imusarja on ollut aina ajon jälkeen yhtä kuuma kuin kansi (eli tulikuuma). Pitää nyt vielä ajaa enemmän ja kokeilla lämpöjä mutta ainakin vielä ihan positiivinen yllätys on ollut tuo filtterisydeemi. Antaa muuten aika makeat imuäänet 4000rpm jälkeen
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              #59
                              Omassa M42 b18 moottorissa imukanavat eivät olleen ihan kohdallaan, ja kasuläppäkotelosta löytyi hiukan viilattavaa.(E36 318iS 140hv vakiona)

                              rupes muuten poistumaan ton ansiosta paremmin, sitten ansa-sportin putkisto joka on 2.5" niin vedin pakosarjalta asti sen 2.5" tuumasena taakse, (vakiona 2") ja tuntus pers dynossa taas voimaa tuli hieman. (katti lähti samalla, joten se vaikuttanee asiaan oleellisesti myös.)
                              Last edited by Takalo_kari; 17-11-2008, 21:52.
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              • Tonppa1
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2006
                                • 142
                                • Hki

                                #60
                                Harrastetaas vähän teoriaa :think
                                Täytyy pohtia tän M42 koneen hyviä ja huonoja puolia ahdettuna pienellä budjetilla. Jos sitä raaskis tollaiseen sijottaa

                                Vakiona vois jotain holsettia kestää, mutta miten noita "modernimpia" alhaalta herääviä pakopainehirviöitä? MHI, yms.

                                Kertokaa tietäjät onko NA koneeseen suunitellut 10,8:1 Wisecot oikeasti kovempaa seosta, kun turbo käyttöön tehdyt? Eli haettu keveyttä vapariin, eikä kestä ahdettuna?

                                Lisäksi jos jollain on tietoa M40 ja M42 kansien palotilojen tilavuuksista, niin otetaan tietoa mielellään vastaan.

                                M40 ja M42 on sama 81mm isku, niin saako M40 8,8:1 puristeisilla veiveillä ja männillä 9:1 kieppeille puristukset M42:ssa?

                                Jatketaan haastavilla kysymyksillä. Hondan b18c1 koneessa on muuten sopivat 138mm veivit, mutta yläsilmä on 21mm vs. orkkis 22mm. Millä ihmeellä sais sovitettua? B16a koneeseen sais kyllä sopivaa 84mm mäntää, mutta jos budjetti on kymppejä ja halutaan askarrella.

                                Toki saa viisaat ehdotella muitakin tapoja saada puristuksia alas ja tehoja ylös.

                                Samalla setupilla luulis M42 saavan 10-30% enemmän tehoa, kun M40?
                                E46 320dAT -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎