Originally posted by BME316
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318iS tehonlisäys
Collapse
X
-
Originally posted by eeki View PostJonkun etelä-afrikkalaisen hepun "S42"-projekti Bimmerforumsilta sisältää paljon asiaa: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=433471 (toki sitä asiaa pitää vähän etsiä hehkutuksen ja spekulaation seasta).. Mutta tossa kuitenkin parilitraisesta M42-pohjaisesta motista penkitetty ilmeisesti vakionokilla (en muista enkä jaksa enää lukea ) 158hp takapyöriltä.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostNostan vanhan topicin pystyyn. Kokeilin M40B16 koneesta poistaa tuon huohotusletkun joka tulee venttiilikoneiston kannesta. Sen letkun pään ja kopan puoleisen pään kun tulppaa niin ei tuntunut tyhjäkäynnissä tai kierroksilla olevan ongelmia. Jos ovat irrallaan niin sitten kyllä käy epätasaisesti.
Eli varmasti huoletta voi poistaa tuon lämmitinelementin, sieltä. Kerron jos itse joskus raaskin kokeilla, parempi olisi tuo magneettiventtiili, rakentaisi vielä ulkolämpötilan mukaan ohjautuvan.
En kyllä ainakaan tuon videon perusteella huomannut kuin maksimissaan 7500rpm asti kierrätyksen. Kun katsoo sitä 6000-7000 väliä niin se on melko laaja.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLuin uudestaan tuon jutun, huohotinletkulla ja lämmitinelementillä ei ole tekemistä keskenään vai menikö multa jotain ohi ?
Originally posted by Bmw Master View PostSiis huohotin ulkoilmaan, mieluiten suodatimella höystettynä jos sen haluaa poistaa.
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostKyllä huohotinletku menee juurikin lämmitinelementtiin siihen osan 17 viereiseen tuloon.
Koneen käynti huononee tästä huomattavasti, jos sen irroittaa. Voin kyllä kokeilla suodatinta laittaa väliin, mutta lie muuttaako asiaa? Tämä letku kun ei mene mihinkään suodatinkoteloon, ei ainakaan E30 316i autossa.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi kai nyt sentään jos tukkiin sen imupuolen koneesta. Käynnin huononeminen johtuu kun kone vetää ilmaa ohi ilmamäärämittarin kun esim. öljykorkki auki.Originally posted by jr66 View PostEi pitäisi tukkia venttiilikopan letkun lähtöä, koneen huohotus estyy ja luult. sylkee öljyt pihalle jostakin.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNyt siis kyse letkusta 6 ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=15
Eikö sen vedenkierron vaan voi tukkia ja jättää ne lämmityselementit paikoilleen, helpointa? Ja talveks voi laittaa kierron toimimaan jos jäätä huohottimen tai kaasuläpän....
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNyt siis kyse letkusta 6 ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=15
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostKyllä kyse juurikin tuosta letkusta 6. Mitä tapahtuu huohotukselle jos poistan tuloletkun lämmitinelementiltä ja tukin molemmat päät? Ei varmaan mitään vakavaa. On vaan tuo vesiletkukin sen verran ahtaassa paikassa että vaatii kaasuläpän irroittamisen jos haluaa kokonaan irroittaa. Toimisikohan jos kokeilisi alkuun pienellä puristimella litistää tuon letkun? Voin myös pinnanmittausanturilla mitata lämmitinelementin lämpötiloja.
Comment
-
-
Tuli tänään pika-asennettua Bmc:n carbon airbox tuohon omanaan Is:sään ja noin tunnin sekalaisen ajon (kauppareissu sun muuta..) jälkeen imusarja oli kädellä kokeillessa kylmä, ennen asennusta imusarja on ollut aina ajon jälkeen yhtä kuuma kuin kansi (eli tulikuuma). Pitää nyt vielä ajaa enemmän ja kokeilla lämpöjä mutta ainakin vielä ihan positiivinen yllätys on ollut tuo filtterisydeemi. Antaa muuten aika makeat imuäänet 4000rpm jälkeenE91 lci 330xd.
Comment
-
-
Omassa M42 b18 moottorissa imukanavat eivät olleen ihan kohdallaan, ja kasuläppäkotelosta löytyi hiukan viilattavaa.(E36 318iS 140hv vakiona)
rupes muuten poistumaan ton ansiosta paremmin, sitten ansa-sportin putkisto joka on 2.5" niin vedin pakosarjalta asti sen 2.5" tuumasena taakse, (vakiona 2") ja tuntus pers dynossa taas voimaa tuli hieman. (katti lähti samalla, joten se vaikuttanee asiaan oleellisesti myös.)Last edited by Takalo_kari; 17-11-2008, 21:52.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Harrastetaas vähän teoriaa :think
Täytyy pohtia tän M42 koneen hyviä ja huonoja puolia ahdettuna pienellä budjetilla. Jos sitä raaskis tollaiseen sijottaa
Vakiona vois jotain holsettia kestää, mutta miten noita "modernimpia" alhaalta herääviä pakopainehirviöitä? MHI, yms.
Kertokaa tietäjät onko NA koneeseen suunitellut 10,8:1 Wisecot oikeasti kovempaa seosta, kun turbo käyttöön tehdyt? Eli haettu keveyttä vapariin, eikä kestä ahdettuna?
Lisäksi jos jollain on tietoa M40 ja M42 kansien palotilojen tilavuuksista, niin otetaan tietoa mielellään vastaan.
M40 ja M42 on sama 81mm isku, niin saako M40 8,8:1 puristeisilla veiveillä ja männillä 9:1 kieppeille puristukset M42:ssa?
Jatketaan haastavilla kysymyksillä. Hondan b18c1 koneessa on muuten sopivat 138mm veivit, mutta yläsilmä on 21mm vs. orkkis 22mm. Millä ihmeellä sais sovitettua? B16a koneeseen sais kyllä sopivaa 84mm mäntää, mutta jos budjetti on kymppejä ja halutaan askarrella.
Toki saa viisaat ehdotella muitakin tapoja saada puristuksia alas ja tehoja ylös.
Samalla setupilla luulis M42 saavan 10-30% enemmän tehoa, kun M40?E46 320dAT -02
Comment
-
Comment