Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä pakkelin siaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    No jos joku tietää niin infoa vaan tänne. Kai joku sen onnistuneesti on tehny? Kori kuitenkin "elää" aina jonkun verran niin mites se kiinnitys sit kannattais oikein tehdä? Sama juttu levikkeissä, kuinka saa se saumattomasti koriin kiinni?
    Aikoinaan rakensin mk3 escortin johon liitin kylkipullistusta saumattomasti..
    Stage 1-poppareilla pulllistukset koriin ja pelkät kitit niskaan.Kesti ehkä 4kk virheettömänä,ja sitten alkoi halkeilemaan.
    Stage2-viisaampana hioin pellin karheaksi,sikaa/koriliimaa väliin,poppareilla kiinni ja pelkästään lasikuitukitillä pinta siloseksi.Ja oli kestävä lopputulos.
    Samalla systeemillä vaihdoin pulleammat pyöränkaaretkin..kesti yli vuoden käytössäni virheettömänä kunnes esko vaihtoi omistajaa..ovat varmasti vieläkin hyvät.
    Onhan noita systeemejä varmasti parempiakin mutta näin meillä
    -e21 m50-

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by Jamppa1983 View Post
      Vähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.

      1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan (epoksi)
      2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo aika helposti.
      3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
      Toimisko näin vai mites äijän kävis?
      Ei missään tapauksessa toimi.

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1296
        • Kajaani

        #33
        Noniin... tulipa sitten kakskasiin muutakin kun pelkkiä koritöitä. Pohjassa reikiä
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #34
          Originally posted by Jamppa1983 View Post
          Vähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.

          1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan (epoksi)
          2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo aika helposti.
          3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
          Toimisko näin vai mites äijän kävis?
          Ei todellakaan onnistu! Noita ultrahienoja saumoista särönneitä pullistettuja näkee vielä tänäkin päivänä, kun on pelkällä kitillä tehty.
          Eli jos kuituiset, vaikka ne m3-kyljet on kyseessä niin:
          1.Kiinnityskohta hiotaan laikalla pellille ja siihen peltiin voi vedellä tartunnaksi laikalla kevyitä railoja.
          2.Sovitetaan kikkare paikalleen ja rasvanpoistot kumpaakin palaseen jos haluaa.
          3.Laminoidaan yksi heikko kerros mattoa tai pelkkää hartsia, jonka jälkeen painetaan kylki kiinni ja kiristetään se esim. liinoilla tai ilmastointiteipillä.
          Popparitkin toki ajaa asian, mutta ed.mainituilla ei tule ylimääräisiä reikiä koriin.
          4.Poistetaan kiristysvermeet ja hiotaan pikaisesti viisteeksi pullistuksen saumakohtaa, jos jäi tekemättä aikaisemmin.
          5.Lasikuitu EI SITTEN OTA kiinni hiomattomaan geelipintaan, joten suositeltavaa on hioa se geeli pois kuituun asti laminointikohdasta.
          6.Läiskitään mattoa hartsin kera koko saumaan muutamia kerroksia ja näiden kuivuttua kevyt hionta ja oikaisu 40-paperilla. Tämänkin jälkeen voipi vielä vedellä kierroksen kuitua ja toistaa ed.mainittu.
          7. Hartsina voi käyttää toki myös vinyylihartsia, jos haluaa.
          8. Jos laminointisi onnistui, niin normikittiä pintaan. Ensimmäisen kerroksen voi kitata vaikka hiili-tai lasikuitukitillä, niin ainakin toimii. Lopputulokseenhan paljoa kittiä kannata uhrata eli lasikuitu on halpaa, joten sillä kannattaa tehdä niin pitkälle homma kuin mahdollista ja lopuksi viimeistely vasta kitillä.
          9. 80-120-hiontasession jälkeen, 2k-hiontavärit säästelemättä pintaan monta kierrosta. Tämä kun oikaistaan vielä, niin lopputulos pitäisi olla aika kohdallaan.
          10. Takapuolelle se mielenkiintoinen sisälokarin asennus ja saumoihin sikakitti + massaa säästelemättä.
          Last edited by Rockford; 10-08-2007, 10:39.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • TomiK
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 125

            #35
            Ok! Pitää kokeilla tuota happomaalia. Tinausta pitää myöskin jossain vaiheessa opetella. Autopelteihin en ole ikinä tinaa laittanut, ihan vain piirilevyihin tähän asti . Hyvä kun on ihan ohjeetkin .

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #36
              M3 pullistuksista

              Kiitos hyvästä ohjeesta! Täytyy testata kun alkaa olla ajankohtaista projektin etenemisessä.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • ali
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 38

                #37
                Originally posted by Rocla View Post
                Nyt poijjjaat tietoa peliin, mitäs se on se metallikitti?
                itellä ei kokemusta mut kaveri on tota tölänny omaan pomminnsa ja on ainakin kovaa hiottavaa jos ei muuta.oli suositellu joku vanhempi äijä mikä on rassautunu kymmeniä vuosia autopeltitöiden kans.oli arvellu et parempaa kun tina

                Comment

                • bandit
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 489
                  • oulu

                  #38
                  ite kyllä suosittelen kans tuota tinaus hommaa ja tosissaan ku peltiä puhdistetaan niin hiekka puhallusta kehiin ja hapotusta...mutta ei niitä kaikkia loivia lommoja kannata alkaa tinalla vääntään..pakkelit on hyvää kuhan se pysyy rajoissa eli ei mitään 1 cm kerroksia
                  NHF- Nerd Home Function

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎