Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nopea kiihdytys manuaalilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    #16
    Näinhän se menee:

    1. Valoissa toinen auto rinnalla heijaa ja härnää.
    2. Käytät ykkösen pesässä ainakin 30 kertaa stressaantuneena ja pulisongit vettä tiputtaen.
    3. Keltainen vaihtuu, lyöt ykkösen sisään rusahtaen ja rajoitin paukkuu.
    4. Kytkin rämpsähtää ylös ja pito on menetetty.
    5. Buimur etenee kahva edellä kunnes rajoitin hakkaa taas jatkuvasti ja kiihtyvyys hidastuu tai laatikko antautuu.
    6. Ryssit vaihtamisen ja livautat nelosen päälle.
    7. Korjaat tilanteen ja vedät kakkoseen kuivana jolloin vauhtia on jo liian vähän ja meno hyytyy. Civic meni ohi.


    Tai sitten
    1. Kierrokset 4000-5000 ja kytkin tasaisesti ylös, jolloin irtoat kohtalaisesti sutien paikoiltaan
    2. Juuri ennen punarajaa painat kytkimen vain puoliväliin ja vetäiset kakkosen päälle niin ettei kierrokset juurikaan laske
    3. Nyt pitää jo miettiä milloin tehoalue loppuu ja taas kytkin puoliväliin ja nopea repäisy kolmoselle, kaasua jonkun verran päällä pitäen.

    Offtopic: Liian jäykkä alustasarja aiheuttaa yleensä ylimääräistä sutimista kun paino ei "siirry" takapyörille.

    Comment

    • Kessi
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 14

      #17
      Originally posted by Xhawk View Post
      Vaihdon pitäisi minusta tapahtua juuri ennen ku mennään rajoittimelle ja mahdollisimman nopeasti.
      Mahdollisimman nopeasti kyllä, mutta tuleeko vetää lähes rajottajalle riippuu niin paljon mootorin luonteesta, niinkuin jo aiemminkin on mainittu...

      Esimerkkinä oma turbo projektini jossa lähtökohtaisesti loppui veto 5,8tonnissa ja rajottaja kuitenkin vihelsi pelin poikki vasta 6,5tonnissa. Eli ei mitään järkeä vedättää yli 6:n koska välityksistä johtuen kierrokset putoo noin 1.5:llä ja 4,5:ssä vetää huomattavasti paremmin kuin 5,8:n jälkeen.... Sekavaa...

      Mitenkäs kun joskus olen kuullut, että liikkeelle lähdettäessä jalka "pudotettaisiin" polkimelta jolloin kytkin pääsee nappaamaan kiinni terävästi.. Onko mitään järkeä?? Edellyttäen tietenkin oikeita kierroksia riittävän kestävää kytkintä, perää, vetareita yms...

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #18
        vauhtipyörää..

        Mitenkäs kun joskus olen kuullut, että liikkeelle lähdettäessä jalka "pudotettaisiin" polkimelta jolloin kytkin pääsee nappaamaan kiinni terävästi.. Onko mitään järkeä?? Edellyttäen tietenkin oikeita kierroksia riittävän kestävää kytkintä, perää, vetareita yms...[/QUOTE]



        Vauhtipyörän painoa pitäisi saada lisättyä ehdottomasti 50kg tai mieluummin kahteensataan kiloon. Myös muun moottorin pyörivän massan lisääminen auttaa.
        Siihen limppuun kun kerää valoissa 8000 kierrosta ja pamauttaa erittäin jäykän sintterikäpäläkytkimen polkimen jalan sivusiirrolla ylös, on kiihtyvyys räjähtävää luokkaa edellyttäen, että kaikki pysyy nipussa ja pito katuslikseissä riittää.
        Civikki pienenee taustapeileissä !

        Vauhtipyörää keventävät vain amatöörit.
        Amattilaiset ja Zetor-kuskit tietävät ja tekevät....
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          #19
          Originally posted by himonussija View Post
          ...
          2. Juuri ennen punarajaa painat kytkimen vain puoliväliin ja vetäiset kakkosen päälle niin ettei kierrokset juurikaan laske...
          Miks vitussa et paina kytkintä pohjaan? :think

          Mitäs hyötyä siitä puolesta välistä on?

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • Kessi
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 14

            #20
            Originally posted by Haukkis View Post
            Miks vitussa et paina kytkintä pohjaan? :think

            Mitäs hyötyä siitä puolesta välistä on?
            Tottakai poljinta painetaan vain tarvittava määrä, siten että kytkin just irrottaa---> mitä lyhyempi liike polkimella, sitä vähemmän aikaa menee vaihtoon...

            Comment

            • DONNERWETTER
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1666
              • Turku, Finland

              #21
              Originally posted by culli View Post
              Meniköhän puurot ja vellit sekasin...
              Kyllä se nimenomaan on tehokäyrä josta katotaan milloin kannattaa vaihtaa.
              Ei katota muuten...lue läksyt
              Porsche 911/996 GT3 Mk II
              Porsche 911/997 Turbo MK I
              BMW M Coupe DS Motorsport
              BMW F20 120iM -16
              ____________________________
              Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
              Ex. BMW E30 318i -88

              "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

              Comment

              • arosuzi
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1200
                • -

                #22
                Onkos kukaan kokeillut koskaan kiihdyttää täyskaasulla ja lyödä vaihteita pesään ilman kytkytintä??? Eli kaasu kokoajan pohjassa ja isompaa silmään ilman kytkintä?

                Comment

                • V-Power
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1333
                  • Varsinais-Suomi

                  #23
                  On.Virpi vaihtaja ja turbo timppa istu repsikalla...
                  E36 95 316i Sedan
                  E39 97 540i Touring
                  E46 99 320Ci Coupe
                  E53 01 X5 4,4 V8
                  E65 05 730d
                  F10 11 523i Sedan
                  F90 08 320i Sedan

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #24
                    Originally posted by arosuzi View Post
                    Onkos kukaan kokeillut koskaan kiihdyttää täyskaasulla ja lyödä vaihteita pesään ilman kytkytintä??? Eli kaasu kokoajan pohjassa ja isompaa silmään ilman kytkintä?
                    Joo kerran, mutta silloin kyseessä oli '86:nen Honda Monkey.

                    Jos autostaan yhtään välittää, en suosittele.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #25
                      Originally posted by arosuzi View Post
                      Onkos kukaan kokeillut koskaan kiihdyttää täyskaasulla ja lyödä vaihteita pesään ilman kytkytintä??? Eli kaasu kokoajan pohjassa ja isompaa silmään ilman kytkintä?
                      taunuksella toi oli mahdollista vaikkakin se kiihtyvyys ei siitä parantunu yhtään mihinkään, ihime vekotin ku sitä ei saanu hajalle vaikka kuinka koitti

                      kerran volvo päihitti ton 316:n valoista lähdössä kun vaihekeppi jäi käteen kakkosta hakiessa (vaikka olishan tuolla hävinny muutenkin)
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Originally posted by arosuzi View Post
                        Onkos kukaan kokeillut koskaan kiihdyttää täyskaasulla ja lyödä vaihteita pesään ilman kytkytintä??? Eli kaasu kokoajan pohjassa ja isompaa silmään ilman kytkintä?
                        Ei tuu edes pois pesästä, puhumattakaan, että menisi isompi tilalle

                        Comment

                        • DONNERWETTER
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1666
                          • Turku, Finland

                          #27
                          Originally posted by arosuzi View Post
                          Onkos kukaan kokeillut koskaan kiihdyttää täyskaasulla ja lyödä vaihteita pesään ilman kytkytintä??? Eli kaasu kokoajan pohjassa ja isompaa silmään ilman kytkintä?
                          EVON mukaan kellottavat pääasiassa alle ~250 bhp autoja aina noin jos pitoa löytyy. Tehokkaammilla helpataan kaasusta testatessa.
                          Porsche 911/996 GT3 Mk II
                          Porsche 911/997 Turbo MK I
                          BMW M Coupe DS Motorsport
                          BMW F20 120iM -16
                          ____________________________
                          Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
                          Ex. BMW E30 318i -88

                          "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

                          Comment

                          • Patrolli
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 552
                            • Kempester

                            #28
                            Originally posted by arosuzi View Post
                            Onkos kukaan kokeillut koskaan kiihdyttää täyskaasulla ja lyödä vaihteita pesään ilman kytkytintä??? Eli kaasu kokoajan pohjassa ja isompaa silmään ilman kytkintä?
                            Myös UAZ Cabriolet on testattu tällä metodilla ja toimii
                            projekten:
                            3xxTTiX e30 2d 6gang
                            316 e30 2d ”kaljan auto”

                            Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                            Corsa A 1.2ässä
                            trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                            TRX300 "Big Red"
                            nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                            "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                            Comment

                            • soda
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 552
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Patrolli View Post
                              Myös UAZ Cabriolet on testattu tällä metodilla ja toimii
                              Kuin myös Dallara F397
                              BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
                              Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

                              Comment

                              • V-Power
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1333
                                • Varsinais-Suomi

                                #30
                                Originally posted by Patrolli View Post
                                Myös UAZ Cabriolet on testattu tällä metodilla ja toimii
                                Ei siinä kytkimen kanssa vaihteet tupaan menekkään
                                E36 95 316i Sedan
                                E39 97 540i Touring
                                E46 99 320Ci Coupe
                                E53 01 X5 4,4 V8
                                E65 05 730d
                                F10 11 523i Sedan
                                F90 08 320i Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎