No en tiedä kuinka vakavasti kysymys oli aseteltu mutta vastataan minkä osataan:
Kun olemme peeämvee palstalla, oletan että kysyjällä on kyseistä merkkiä edustava automobiili, jotka ovat yleensä takavetoisia.
Jos auto ei ole erityisen tehokas (sanotaan alle 200hv) kannattaa kierrokset nostaa kuivalla kestopäällystetiellä yli 4500rpm bensamoottorilla ja samalla kun nostat kykimen ylös, lyöt lusikan pohjaan. Syystä että niillä tehoilla auto notkahtaa muuten liian pienille kierroksille kun kytkimen nostaa ylös ja ns, "alueelle" pääseminen kestää. Optimaalisin vaihtokohta vakiokoneella on juuri ennenkuin rajoitin tulee vastaan.
Näin menetellen esim. 520i kiihtyy n. 5.9 sek 0-100km/h
Kun olemme peeämvee palstalla, oletan että kysyjällä on kyseistä merkkiä edustava automobiili, jotka ovat yleensä takavetoisia.
Jos auto ei ole erityisen tehokas (sanotaan alle 200hv) kannattaa kierrokset nostaa kuivalla kestopäällystetiellä yli 4500rpm bensamoottorilla ja samalla kun nostat kykimen ylös, lyöt lusikan pohjaan. Syystä että niillä tehoilla auto notkahtaa muuten liian pienille kierroksille kun kytkimen nostaa ylös ja ns, "alueelle" pääseminen kestää. Optimaalisin vaihtokohta vakiokoneella on juuri ennenkuin rajoitin tulee vastaan.
Näin menetellen esim. 520i kiihtyy n. 5.9 sek 0-100km/h
Comment