Announcement

Collapse
No announcement yet.

"toimimattoman" diiselin ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CamoPappa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 77
    • Tampere

    "toimimattoman" diiselin ohjelmointi

    Elikkä oon puolivuotta ny etsiny vikaa autostani, E46 320d vm 2000 100kw. Vaihtanu kaikki mahdolliset osat testannu ja tarkastanu kaikenlaista. Merkkiliike etsi vikaa 3 tuntia ja mitään ei löytyny. Diagnoosi: voidaan vaihtaa turbo, siirtopumppu tai DDE. Mitää noista ei oikein innosta lähteä kokeilemalla vaihtamaan.

    Ja vikahan oli. Kaasu pohjaan-> Ahtaa täydet, maksimiahtojen jälkeen paine putoaa noin 0.5 bariin. Sieltä alkaa tasainen kiipeäminen. Kierrosten ollessa 3000 rpm paineet taas ok. Kulutusmittari näyttää liian alhaisia lukemia koko kiihdytyksen ajan.

    Varsinaiseen asiaan. Ny kaivattais mielipiteitä. Mahtaako VELHOT Karala tai Harinen saada tohon mosseen jotain tolkkua? Onko jollain kokemuksia? Ei tässä paljoa muutakaan tuu mieleen mitä vois asialle tehdä. Ainaskin sais sen selville et jos nämä kyseiset herrat eivät saa mitään tolkkua ni sit voi vaan antaa asian olla rauhassa...
  • maanlu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 255
    • Pohjanmaa

    #2
    tulee mieleen jumittavat johdesiivet
    E34 M5
    E61 535D

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Hyvä kysymys... Joka tapauksessa saat lisä tehoja ja eiköhän selviä mitä sillä hetkelle tapahtuu kun ahdot tippuu. Samoin myös auton teho muuten. Mutta ite suosisin tässä kohtaa kyllä karalaa...:think

      PS. En oo saanu viä aikaa varattua ittelleni.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • CamoPappa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 77
        • Tampere

        #4
        Mut jos turbon siivet jumittais ni eikö sen pitäs toimia toisella tavalla. Esim. Ahtaa liikaa -> vikakoodi.

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Lukasitkos jo läpi vastaavia ahto-ongelmatopikkeja, joissa hyvin samanlaisia ongelmia? Esimerkiksi http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69503

          Comment

          • CamoPappa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 77
            • Tampere

            #6
            joo oon kyl lukenu kaikki mahdolliset topicit. Meikäläisenkin ongelmaa puitu monelta taholta, mikään ei vaan tunnu auttavan.

            Siks lähdinkin kyselemään jos jollain olis jotain kokemusta "viallisen" auton uudelleenohjelmoinnista.

            Comment

            • DiisseliKiisseli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 550
              • Uusimaa

              #7
              Jos haluat saada auton kuntoon ohjelmoimalla vehkeen uudestaan kun turbo on rikki niin se ei valitettavasti ole mahdollista.

              Comment

              • CamoPappa
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 77
                • Tampere

                #8
                Ja turbo on sit vai rikki? On se helppoa kun sen osaa...

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Oletko käyttänyt turboa irti? Jumittelevat siivet voisivat tehdä tuollaista vikaa.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • CamoPappa
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 77
                    • Tampere

                    #10
                    En oo käyttäny. Ei oo oikein tietotaitoa ja paikkaa missä kyseisen operaation vois tehä. Oon kyl miettiny kyseistä vaihtoehtoa. Jotain kuitenkin tarvis tehrä, hermot ei kestä ku mosse ei toimi niinku pitäs.

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Pistäppä alipaine mittari sinne turbon ohjauksen alipaine letkuun. Sillä totesin ite että vika on siipien ohjauksessa eikä siivissä tai muussa mekaanisessa osassa.

                      Mää vedin letkun hankalokeron tuntumasta sisälle ja alipaine letkuun T-kappale ja siihen uus letku kiinni, sit vaan paine mittari kiinni joka näyttää mulla -1 - 3bar alueen.
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • CamoPappa
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 77
                        • Tampere

                        #12
                        Onko sulla painemittari? Pitäskö sun "vähän" jeesata mua tossa... Kato ku hommat ei edelleenkään oo kauheen hyvin hallussa eikä tota autotietämystä ainakaan liikaa oo...

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #13
                          Originally posted by Lallevihtinen View Post
                          paine mittari kiinni joka näyttää mulla -1 - 3bar alueen.
                          Pilkunviilausta: Alipainetta on välillä 0 ja -1. Kaikki muu on mittarivalmistajien väärää infoa.
                          ---

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Pilkunviilausta: Alipainetta on välillä 0 ja -1. Kaikki muu on mittarivalmistajien väärää infoa.
                            Hmm...:think Mun mittari näyttää alueen -1:stä +3baariin, sitä tarkotin.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Hmm...:think Mun mittari näyttää alueen -1:stä +3baariin, sitä tarkotin.
                              Joo, niin pitikin.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎