Announcement

Collapse
No announcement yet.

vikailmoitus selflevel susp.inact ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Touring View Post
    Tänään olin lähdössä perheen kanssa kauppaan, yllättäen E39 ei ollutkaan yhteistyöhaluinen. Perse oli alhaalla ja vain puolet takavanteesta näkyvissä. Ei pihise kompura ja ajotietokone herjaa. Luulen että itselläni on vikana juurikin nuo anturit. Auton perä on narissut jo kuukauden verran.

    Yllättäen tämäkin piti sattua ainoana sadepäivänä, ei taida uskaltaa ajaa tallille.
    Näitä ongelmia on nyt viimeaikoina tuntunut olevan todella paljon. Minulla tasonsäätö on talven jälkeen toiminut ihan ok. Varoitusvalo syttyi kerran kun lastasin kesärenkaita auton kyytiin auton käydessä. Perä kyllä pysyi oikealla korkeudella. Tiedä sitten mistä tuo johtui? Tuota ennen keväällä tuli vaihdettua myös kuivaimen silicagel rakeet. Olen kyllä harkinnut sitäkin saisiko tuonne tilalle laitettua tavalliset jouset. Talvella meinasi hermot mennä tuon kanssa ja jos se vielä jättää matkalle noin turhan varusteen takia niin siinä on huumorissa repimistä.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1310
      • Järvenpää

      #32
      Originally posted by markok View Post
      Näitä ongelmia on nyt viimeaikoina tuntunut olevan todella paljon. Minulla tasonsäätö on talven jälkeen toiminut ihan ok. Varoitusvalo syttyi kerran kun lastasin kesärenkaita auton kyytiin auton käydessä. Perä kyllä pysyi oikealla korkeudella. Tiedä sitten mistä tuo johtui? Tuota ennen keväällä tuli vaihdettua myös kuivaimen silicagel rakeet. Olen kyllä harkinnut sitäkin saisiko tuonne tilalle laitettua tavalliset jouset. Talvella meinasi hermot mennä tuon kanssa ja jos se vielä jättää matkalle noin turhan varusteen takia niin siinä on huumorissa repimistä.
      Tuli linkattua tallille ja toinen ilmajousihan siellä näytti vuotavan, tänään tilailin marmoritiskiltä uuden. Oli tullut jousi vaan tiensä päähän ja oli revennyt. Kompura kyllä alkuun pyöri, mutta kun huomasi tehtävänsä turhaksi niin lopetti ja sytytti ajotietokoneeseen herjan.
      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

      Comment

      • kultakala
        Newbiemmer
        • Jun 2007
        • 12
        • Valkeakoski

        #33
        Mikä on kun ei onnistu

        Mikä pielessä?
        Self level control inact. valo häiriköi.
        Vasemman puoleista anturi kun ärsytti niin kompura lähti pörpöttämään.
        Oikean puoleosella ei, vaihdettiin > ei vaan inahdakkaan?!.
        Kertokaapa te jotka olette asiaan syvällisemmin tutkineet missä vika.
        Herja ilmestyy juorutauluun n. 20 s. virran kytkemisen jälkeen eli on käsittääkseni käynyt kaikki vempaimet läpi.
        Kiitos jo näin etukäteen.

        Comment

        • Mad_Mike
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 177
          • Oulun seutu

          #34
          Tuo häiriö ilmoitus tuli satunnaisesti päälle ja kun virrat käytti pois niin se poistui. Tänään ei häiriköinyt ollenkaan ja kävin vaihtamassa silicarakeet kuivaimeen (entiset oli jäässä) sekä kuivasin/puhdistin kaikki mahdolliset kuivaimen osat siinä yhteydessä. Paketti kasaan ja auto käyntiin-> kompura pörisi hetken ja sammui sen jälkeen. Teksti ilmestyi taas näkyviin. Rempan tein akunkenkä irti. Eli kun auton käynnistää niin kompura pörrää hetken ja sammuu jonka jälkeen muutamana minutin kuluttua tuo teksti tulee. Silti perä on suurinpiirtein normikorkeudella. Huomenna menossa roikan nokkaan, mut ajattelin kysellä onko muilla alkanu herjaileen rakeitten vaihdon jälkeen?
          530XD LCI M-Sport

          ex E39 530iA M-Sport
          ex E39 530dAT

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3019
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by Mad_Mike View Post
            Tuo häiriö ilmoitus tuli satunnaisesti päälle ja kun virrat käytti pois niin se poistui. Tänään ei häiriköinyt ollenkaan ja kävin vaihtamassa silicarakeet kuivaimeen (entiset oli jäässä) sekä kuivasin/puhdistin kaikki mahdolliset kuivaimen osat siinä yhteydessä. Paketti kasaan ja auto käyntiin-> kompura pörisi hetken ja sammui sen jälkeen. Teksti ilmestyi taas näkyviin. Rempan tein akunkenkä irti. Eli kun auton käynnistää niin kompura pörrää hetken ja sammuu jonka jälkeen muutamana minutin kuluttua tuo teksti tulee. Silti perä on suurinpiirtein normikorkeudella. Huomenna menossa roikan nokkaan, mut ajattelin kysellä onko muilla alkanu herjaileen rakeitten vaihdon jälkeen?
            Mitkä rakeet laitoit tilalle? Hommahan toimii niin, että kompuralle tulee käsky nostaa perää jos anturit havaitsee sen olevan liian alhaalla. Kun kompura käynnistyy on sillä tietty aika saada perä nousemaan. Jos perä ei nouse niin kompura pysähtyy ja varoitus tulee. Jos silica rakeet ovat jäässä tai paketti on muuten niin tiivis ettei ilma virtaa läpi niin perä ei nouse ja varoitus tulee.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Mad_Mike
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 177
              • Oulun seutu

              #36
              Originally posted by markok View Post
              Mitkä rakeet laitoit tilalle? Hommahan toimii niin, että kompuralle tulee käsky nostaa perää jos anturit havaitsee sen olevan liian alhaalla. Kun kompura käynnistyy on sillä tietty aika saada perä nousemaan. Jos perä ei nouse niin kompura pysähtyy ja varoitus tulee. Jos silica rakeet ovat jäässä tai paketti on muuten niin tiivis ettei ilma virtaa läpi niin perä ei nouse ja varoitus tulee.
              Laiton rainbow "kissankusi rakeet" jotka on silkacel rakeita. Tuo pussi kyllä kerkesi olla avoinna autossa pari vuorokautta ennenkuin ne laiton sinne eli oiskohan nuo kerenny imasta kosteutta jo niin hyvin :think. Ja melko tiiviiksi paketiksi ne sinne painoin, mutta saman kokoiseksi paketiksi ne sinne painon kuin oli aiemminkin.
              Last edited by Mad_Mike; 27-11-2010, 20:38.
              530XD LCI M-Sport

              ex E39 530iA M-Sport
              ex E39 530dAT

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #37
                "Vanhaa" kosteuttahan siellä järjestelmässä voi olla kompuran jälkeen vaikka uudet rakeet onkin, jos ne jäätyvät venttiilit on näkyvillä niin niitähän voisi vaikka lämmittää puhaltimella ja sitten koittaa käynnistää uudelleen.

                Itsekkin ostin rainbow:n kilpailija merkkiä (Best Friend), ja tein testin-> tennissukka märäksi ja käsin väänsin niin kuivaksi kuin sain-> kosteasukka pussiin ja perään 3-4dl siligel-rakeita, pussi kiinni ja yli 12 tunnin päästä sukka ei ollut kuivunut yhtään! Sinooperin rakeet tuntuu toimivan paremmin kuin kissanhiekka, näin ainakin nettikirjoittelut antaa ymmärtää. Tarkoitus oli tehdä noista rakeista kengänkuivauspussukoita mutta taidankin antaa nuo jollekkin kissan omistajalle Ja nuo rakeetkin murenee sormissa kohtuu herkästi.
                Pitänee vielä hommata niitä sinooperin rakeita ja tehdä niillä testit.
                Last edited by Masatus; 18-02-2011, 22:47. Reason: lauseen selvennys

                Comment

                • äkänen peli
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 7
                  • Oulu

                  #38
                  e 39 -01 on auto, ja mulla tuo herja tuli siitä, että johdotus oli rikki. Johdot menevät suhteellisen suojattomassa tilassa ja helposti kärsivät. Korjaus merkkiliikkeessä maksoi 250 euroa. Eli ei kannata rynnätä vaihtamaan suin päin kompuraa tai pusseja.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by Masatus View Post
                    "Vanhaa" kosteuttahan siellä järjestelmässä voi olla kompuran jälkeen vaikka uudet rakeet onkin, jos ne jäätyvät venttiilit on näkyvillä niin niitähän voisi vaikka lämmittää puhaltimella ja sitten koittaa käynnistää uudelleen.

                    Itsekkin ostin rainbow:n kilpailija merkkiä (Best Friend), ja tein testin-> tennissukka märäksi ja käsin väänsin niin kuivaksi kuin sain-> kosteasukka pussiin ja perään 3-4dl siligel-rakeita, pussi kiinni ja yli 12 tunnin päästä sukka ei ollut kuivunut yhtään! Sinooperin rakeet tuntuu toimivan paljon paremmin mitä netistä olen lukenut. Tarkoitus oli tehdä noista rakeista kengänkuivauspussukoita mutta taidankin antaa nuo jollekkin kissan omistajalle Ja nuo rakeetkin murenee sormissa kohtuu herkästi.
                    Pitänee vielä hommata niitä sinooperin rakeita ja tehdä niillä testit.
                    Tehkääpä testi mitä tapahtuu kissan kusi rakeille ja sinooperinkin rakeille kun kastelee kunnolla. Jos ette halua kokeilla niin voinhan tuon kertoakin Rakeet poksahtelevat pieniksi murusiksi kastuessaan kunnolla ja kasaantuu paakuksi. Tämä paakku kun vielä jäädytetään niin voi olla varma, että perä ei nouse. Laadukkaat rakeet kuten alkuperäiset ei hajoa kastuessakaan. Yhteen vetona voisi sanoa, että kissankusi rakeita en tuonne laittaisi missään tapauksessa ja sinooperin rakeet pienellä varauksella silloin jos järjestelmä on varmasti kuiva rakeiden vaihdon yhteydessä.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Mad_Mike
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 177
                      • Oulun seutu

                      #40
                      Okei, tänään kuivaan vanhat rakeet uunissa ja sitten uus yritys.
                      530XD LCI M-Sport

                      ex E39 530iA M-Sport
                      ex E39 530dAT

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #41
                        Mulla on tota orkkis silicaa. Privaan kyselyitä jos tarvetta
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Mad_Mike
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 177
                          • Oulun seutu

                          #42
                          Originally posted by Mad_Mike View Post
                          Okei, tänään kuivaan vanhat rakeet uunissa ja sitten uus yritys.
                          No niin tuli rakeet eilen vaihdettua ja silti vaan heitti näyttöön "selflevel susp.inact". Vittu.
                          No ei siinä mitään, käytin luetuttamassa vikakoodit niin ensin ei antanut mitään vikakoodia vaikka tuo teksti oli näytöllä yhtäaikaa, mut sitten ilmeisesti toinen ohjelma kertoi että ei saa nostettua ihan normaali asentoon perää. Mutta mitään viallista osaa tms. se ei antanut. Eli Clavurion:in neuvolla auto yön yli lämpimään talliin ja taas mennään ilman huolenhäivää
                          (kuivain remontin ajan oli lämpimässä pari kolme tuntia, mut ilmeisesti siinä vaan iski jäähän venttiilit yms.) Eli kosteuttahan siellä ois vielä jossainpäin mikä täytynee paikallistaa jos ongelmaa vielä esiintyy...
                          Last edited by Mad_Mike; 29-11-2010, 07:29.
                          530XD LCI M-Sport

                          ex E39 530iA M-Sport
                          ex E39 530dAT

                          Comment

                          • Mad_Mike
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 177
                            • Oulun seutu

                            #43
                            Originally posted by Mad_Mike View Post
                            No niin tuli rakeet eilen vaihdettua ja silti vaan heitti näyttöön "selflevel susp.inact". Vittu.
                            No ei siinä mitään, käytin luetuttamassa vikakoodit niin ensin ei antanut mitään vikakoodia vaikka tuo teksti oli näytöllä yhtäaikaa, mut sitten ilmeisesti toinen ohjelma kertoi että ei saa nostettua ihan normaali asentoon perää. Mutta mitään viallista osaa tms. se ei antanut. Eli Clavurion:in neuvolla auto yön yli lämpimään talliin ja taas mennään ilman huolenhäivää
                            (kuivain remontin ajan oli lämpimässä pari kolme tuntia, mut ilmeisesti siinä vaan iski jäähän venttiilit yms.) Eli kosteuttahan siellä ois vielä jossainpäin mikä täytynee paikallistaa jos ongelmaa vielä esiintyy...
                            Päivän pakkasessa seisomisen jälkeen heti oli paikat jäässä. Onko tuon koko järjestelmän kuivaamiseen olemassa muuta keinoa kuin purkaa palapalalta irti ja kuivata irrallaan (ilma pussit jne..) ?? :think
                            530XD LCI M-Sport

                            ex E39 530iA M-Sport
                            ex E39 530dAT

                            Comment

                            • Mad_Mike
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 177
                              • Oulun seutu

                              #44
                              Tuli tuossa mieleen että jos irroittas ilmaletkut kompuranpäästä ja koittas imeä tyhjiöpumpulla tuon järjestelmän kuivaksi kosteudesta...Onkohan tuomosta kukaan kokeillu/ mitä ilmapussit ym. tykkää kun sinne vetästään alipaine?? :think
                              530XD LCI M-Sport

                              ex E39 530iA M-Sport
                              ex E39 530dAT

                              Comment

                              • Masatus
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 867
                                • Haukipudas

                                #45
                                Mistä kompura imee ilman, ulkoa vai peräkontista/vararengaskotelosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎