Originally posted by Touring
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vikailmoitus selflevel susp.inact ?
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by markok View PostNäitä ongelmia on nyt viimeaikoina tuntunut olevan todella paljon. Minulla tasonsäätö on talven jälkeen toiminut ihan ok. Varoitusvalo syttyi kerran kun lastasin kesärenkaita auton kyytiin auton käydessä. Perä kyllä pysyi oikealla korkeudella. Tiedä sitten mistä tuo johtui? Tuota ennen keväällä tuli vaihdettua myös kuivaimen silicagel rakeet. Olen kyllä harkinnut sitäkin saisiko tuonne tilalle laitettua tavalliset jouset. Talvella meinasi hermot mennä tuon kanssa ja jos se vielä jättää matkalle noin turhan varusteen takia niin siinä on huumorissa repimistä.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Mikä on kun ei onnistu
Mikä pielessä?
Self level control inact. valo häiriköi.
Vasemman puoleista anturi kun ärsytti niin kompura lähti pörpöttämään.
Oikean puoleosella ei, vaihdettiin > ei vaan inahdakkaan?!.
Kertokaapa te jotka olette asiaan syvällisemmin tutkineet missä vika.
Herja ilmestyy juorutauluun n. 20 s. virran kytkemisen jälkeen eli on käsittääkseni käynyt kaikki vempaimet läpi.
Kiitos jo näin etukäteen.
Comment
-
-
Tuo häiriö ilmoitus tuli satunnaisesti päälle ja kun virrat käytti pois niin se poistui. Tänään ei häiriköinyt ollenkaan ja kävin vaihtamassa silicarakeet kuivaimeen (entiset oli jäässä) sekä kuivasin/puhdistin kaikki mahdolliset kuivaimen osat siinä yhteydessä. Paketti kasaan ja auto käyntiin-> kompura pörisi hetken ja sammui sen jälkeen. Teksti ilmestyi taas näkyviin. Rempan tein akunkenkä irti. Eli kun auton käynnistää niin kompura pörrää hetken ja sammuu jonka jälkeen muutamana minutin kuluttua tuo teksti tulee. Silti perä on suurinpiirtein normikorkeudella. Huomenna menossa roikan nokkaan, mut ajattelin kysellä onko muilla alkanu herjaileen rakeitten vaihdon jälkeen?530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View PostTuo häiriö ilmoitus tuli satunnaisesti päälle ja kun virrat käytti pois niin se poistui. Tänään ei häiriköinyt ollenkaan ja kävin vaihtamassa silicarakeet kuivaimeen (entiset oli jäässä) sekä kuivasin/puhdistin kaikki mahdolliset kuivaimen osat siinä yhteydessä. Paketti kasaan ja auto käyntiin-> kompura pörisi hetken ja sammui sen jälkeen. Teksti ilmestyi taas näkyviin. Rempan tein akunkenkä irti. Eli kun auton käynnistää niin kompura pörrää hetken ja sammuu jonka jälkeen muutamana minutin kuluttua tuo teksti tulee. Silti perä on suurinpiirtein normikorkeudella. Huomenna menossa roikan nokkaan, mut ajattelin kysellä onko muilla alkanu herjaileen rakeitten vaihdon jälkeen?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMitkä rakeet laitoit tilalle? Hommahan toimii niin, että kompuralle tulee käsky nostaa perää jos anturit havaitsee sen olevan liian alhaalla. Kun kompura käynnistyy on sillä tietty aika saada perä nousemaan. Jos perä ei nouse niin kompura pysähtyy ja varoitus tulee. Jos silica rakeet ovat jäässä tai paketti on muuten niin tiivis ettei ilma virtaa läpi niin perä ei nouse ja varoitus tulee.Last edited by Mad_Mike; 27-11-2010, 20:38.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
"Vanhaa" kosteuttahan siellä järjestelmässä voi olla kompuran jälkeen vaikka uudet rakeet onkin, jos ne jäätyvät venttiilit on näkyvillä niin niitähän voisi vaikka lämmittää puhaltimella ja sitten koittaa käynnistää uudelleen.
Itsekkin ostin rainbow:n kilpailija merkkiä (Best Friend), ja tein testin-> tennissukka märäksi ja käsin väänsin niin kuivaksi kuin sain-> kosteasukka pussiin ja perään 3-4dl siligel-rakeita, pussi kiinni ja yli 12 tunnin päästä sukka ei ollut kuivunut yhtään! Sinooperin rakeet tuntuu toimivan paremmin kuin kissanhiekka, näin ainakin nettikirjoittelut antaa ymmärtää. Tarkoitus oli tehdä noista rakeista kengänkuivauspussukoita mutta taidankin antaa nuo jollekkin kissan omistajalle Ja nuo rakeetkin murenee sormissa kohtuu herkästi.
Pitänee vielä hommata niitä sinooperin rakeita ja tehdä niillä testit.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View Post"Vanhaa" kosteuttahan siellä järjestelmässä voi olla kompuran jälkeen vaikka uudet rakeet onkin, jos ne jäätyvät venttiilit on näkyvillä niin niitähän voisi vaikka lämmittää puhaltimella ja sitten koittaa käynnistää uudelleen.
Itsekkin ostin rainbow:n kilpailija merkkiä (Best Friend), ja tein testin-> tennissukka märäksi ja käsin väänsin niin kuivaksi kuin sain-> kosteasukka pussiin ja perään 3-4dl siligel-rakeita, pussi kiinni ja yli 12 tunnin päästä sukka ei ollut kuivunut yhtään! Sinooperin rakeet tuntuu toimivan paljon paremmin mitä netistä olen lukenut. Tarkoitus oli tehdä noista rakeista kengänkuivauspussukoita mutta taidankin antaa nuo jollekkin kissan omistajalle Ja nuo rakeetkin murenee sormissa kohtuu herkästi.
Pitänee vielä hommata niitä sinooperin rakeita ja tehdä niillä testit.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View PostOkei, tänään kuivaan vanhat rakeet uunissa ja sitten uus yritys.
No ei siinä mitään, käytin luetuttamassa vikakoodit niin ensin ei antanut mitään vikakoodia vaikka tuo teksti oli näytöllä yhtäaikaa, mut sitten ilmeisesti toinen ohjelma kertoi että ei saa nostettua ihan normaali asentoon perää. Mutta mitään viallista osaa tms. se ei antanut. Eli Clavurion:in neuvolla auto yön yli lämpimään talliin ja taas mennään ilman huolenhäivää
(kuivain remontin ajan oli lämpimässä pari kolme tuntia, mut ilmeisesti siinä vaan iski jäähän venttiilit yms.) Eli kosteuttahan siellä ois vielä jossainpäin mikä täytynee paikallistaa jos ongelmaa vielä esiintyy...Last edited by Mad_Mike; 29-11-2010, 07:29.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View PostNo niin tuli rakeet eilen vaihdettua ja silti vaan heitti näyttöön "selflevel susp.inact". Vittu.
No ei siinä mitään, käytin luetuttamassa vikakoodit niin ensin ei antanut mitään vikakoodia vaikka tuo teksti oli näytöllä yhtäaikaa, mut sitten ilmeisesti toinen ohjelma kertoi että ei saa nostettua ihan normaali asentoon perää. Mutta mitään viallista osaa tms. se ei antanut. Eli Clavurion:in neuvolla auto yön yli lämpimään talliin ja taas mennään ilman huolenhäivää
(kuivain remontin ajan oli lämpimässä pari kolme tuntia, mut ilmeisesti siinä vaan iski jäähän venttiilit yms.) Eli kosteuttahan siellä ois vielä jossainpäin mikä täytynee paikallistaa jos ongelmaa vielä esiintyy...530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
Comment