Announcement

Collapse
No announcement yet.

...........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Siis mikähän se nyt tämän "projektin" kustannusarvio sitten oikein olikaan?
    Se on kuitenkin realismia joka tapauksessa että tuhansia palaa ja kevyesti, mikäli itse ei pysty tekemään käytännössä kaikkea koneistustyötä lukuunottamatta. Tosin en tajua "projektin" pointtiakaan kun m52 2.8l koneita on maailma täynnä....toisaalta, se moottorinvaihto autoliikkeessä 2.8:iin on siltikin se halvin vaihtoehto.

    Comment

    • MikkoK
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 748
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Scyber View Post
      Moikka!

      Eli ajattelin jos alkais vaik haalimaan stroukkaukseen tarvittavia osia
      / miettimään et millanen stroukkaus kandeis. Ja kone on vanoksellinen ja vuosimallia -94

      Eikö tuosta 2.5l saa jopa 3l ilman porailua osilla?

      kattellu tollasta Zionsville 2.5L -> 2.8L
      Itellä e36 328i -97 ja kiinnostaa ihan muuten vaan, että onko tuon koneen sylinterin halkaisija sama ku 2.5-litrasessa? Eli onko kuutiotilavuus kasvatettu eri kampiakselilla muuttamalla iskun pituutta vai porauksella?

      Ja oonko ihan väärässä jos ajattelen että "stroukkaaminen" vähentää kierrosherkkyyttä kasvaneen iskun pituuden vuoksi, mutta toisaalta vääntö kasvaa..?!

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #48
        Originally posted by Kimita00 View Post
        Itellä e36 328i -97 ja kiinnostaa ihan muuten vaan, että onko tuon koneen sylinterin halkaisija sama ku 2.5-litrasessa? Eli onko kuutiotilavuus kasvatettu eri kampiakselilla muuttamalla iskun pituutta vai porauksella?

        Ja oonko ihan väärässä jos ajattelen että "stroukkaaminen" vähentää kierrosherkkyyttä kasvaneen iskun pituuden vuoksi, mutta toisaalta vääntö kasvaa..?!
        Main and rod bearings are identical to 2.5 liter parts and the pistons are the same diameter. Eli on sama poraus, iskunpituus kasvaa.
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #49
          Originally posted by Kimita00 View Post
          Ja oonko ihan väärässä jos ajattelen että "stroukkaaminen" vähentää kierrosherkkyyttä kasvaneen iskun pituuden vuoksi, mutta toisaalta vääntö kasvaa..?!
          Yksinkertaisesti tarkasteltuna kyllä, jos tämä ei ole provo, niin kehotan tutustumaan siihen mitä teho ja vääntö ovat ja liittyvätköhän mahdollisesti toisiinsa.
          Olli.

          Comment

          • MikkoK
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 748
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Rocla View Post
            Yksinkertaisesti tarkasteltuna kyllä, jos tämä ei ole provo, niin kehotan tutustumaan siihen mitä teho ja vääntö ovat ja liittyvätköhän mahdollisesti toisiinsa.
            Juu, niin ajattelinkin. Kuulostaa ihan loogiselta että kun "isomman" kampiakselin laittaa ja kiertokanget kulkee pitemmän matkan joka vähentää kierrosherkkyyttä.... Esimerkiksi F1-autoissa iskun pituus on paljon pienempi kuin männän halkaisija ja ko. koneet on todella kierrosherkkiä.

            Mutta tämä tästä, asia meni kuten ajattelinkin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎