Announcement

Collapse
No announcement yet.

peltipakosarjojen mittoja/kokoja ja tekijöitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3059
    • Suomi

    peltipakosarjojen mittoja/kokoja ja tekijöitä

    Noniih..alotetaan sitten tähän keräämään näitä infoja.
    Myös vakioitten mitat jees ja mistä bemun koneesta vaan!
    Mittailkaa mitä nurkissa pyörii! Tässä vähän infoa aluksi.

    m20 vakio?

    Kiina-rosteri-saksa m20 (TA Technicx)
    sama halkaisija putkilla kuin vakiossa

    Kiina-rosteri-saksa m20 (11108 KFZ-TEILE-EXPRESS)
    päältä? 41mm/51mm olisko sisämitta sen 38/48

    Rosteri-amerikka m20 e28 race (OBX)
    ID? 42/63

    Supersprint m20? (tuon tallilta infot kun käyn)

    Martelius m20
    ensiö 38mm
    toisio 43mm
    pituus n. 120cm



    Tekijöitä:
    Martelius
    JRT motorsports?



    PS: Offtopic hakusanat searchille:
    peltipakosarja, peltipakopakosarjat, peltipakosarjan,pakosarja, pakosarjat, pakosarjan, peltisarja, peltisatsi, peltisatsin,pellisarja.
    Last edited by Suutari; 07-11-2007, 23:57.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Ootko ottanut jo mittoja Supersprintin sarjasta?

    Ja lisää tekijöitä:
    Hartge
    AC Schnitzer
    Alpina ja näitä kolmeahan on kaikilla joten mitat käteen!

    BTB
    Racing Dynamics
    Schmiedmann (muistaakseni tällä oli oma sarja)
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      #3
      eipä tähän oo tainnu olla kovin paljoa muilla kiinnostusta :think

      On ne mitat tallilla seinällä kuhan vaan muistaa laittaa ylös. Omaan autoon tulossa omilla mitoilla kun ei nuo ole tarpeeksi julmia niin inspis hiukka kateissa näihin selvittelyihin..
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • [Jann3]
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 66
        • Maaninka/Siilinjärvi

        #4
        En tiedä missä olisi kysynyt, joten päätänpä kysyä täällä.

        Elikkäs nyt olisi tiedossa m40 koneeseen peltisarja, niin kysysin että onko kyseisessä koneessa miten suuri hyöty peltisatsista. kone on siis 1.8i
        e30 318i - 88
        e30 318i -87

        ex
        e30 320i -87
        e36 325i(2.8) -93
        e30 318i toukka -89
        e30 318 -85
        e30 318i -90
        e30 316i -91

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #5
          http://www.msdsinc.com löytyy jotain. Ainakin Porschejen setit on hintaansa nähden laadukkaita.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • [Jann3]
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 66
            • Maaninka/Siilinjärvi

            #6
            Originally posted by 928 GTS View Post
            http://www.msdsinc.com löytyy jotain. Ainakin Porschejen setit on hintaansa nähden laadukkaita.
            Tämä nyt ei kyllä suoranaisesti vastannut kysymykseeni.:think
            e30 318i - 88
            e30 318i -87

            ex
            e30 320i -87
            e36 325i(2.8) -93
            e30 318i toukka -89
            e30 318 -85
            e30 318i -90
            e30 316i -91

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3059
              • Suomi

              #7
              5hp ilman mitään muuta muutosta vois olla aika jees, sitten eri juttu jos alkaa säätää ruuttaa tms.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Mystinen
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1206
                • Kehä3

                #8
                Pelkän peltisatsin kun vaihat niin ei siitä oo kovin kummosta hyötyä Jos nokkaa, kantta ja pakoputkistoo oot muokannu niin sit sen kruunais peltisarja, jolla muutaman hevosen vois saavuttaa.

                Vaparien virittäminen on säälittävää
                350hp/480Nm@0,666bar
                xxxhp/670Nm@1,6bar
                - Mystinen.Fi -
                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                Comment

                • [Jann3]
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 66
                  • Maaninka/Siilinjärvi

                  #9
                  Originally posted by Mystinen View Post
                  Pelkän peltisatsin kun vaihat niin ei siitä oo kovin kummosta hyötyä Jos nokkaa, kantta ja pakoputkistoo oot muokannu niin sit sen kruunais peltisarja, jolla muutaman hevosen vois saavuttaa.
                  Tuskin kannelle rupeen mitään tekemään, muu putkisto tottakai täytyy muuttaa. Lähinnä on hakusessa pientä tehonlisäystä minimi budjetilla jää-autoon
                  e30 318i - 88
                  e30 318i -87

                  ex
                  e30 320i -87
                  e36 325i(2.8) -93
                  e30 318i toukka -89
                  e30 318 -85
                  e30 318i -90
                  e30 316i -91

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Ja mitä pidemmät venttiilien aukioloajat, sitä suurempi merkitys pakosarjalla.

                    Vieläkös jotain kiinnostaa pakosarjojen mitat? Olis m20 hartgen sarja ja m10 supersprint.
                    Jotkut hartge sarjat kai supersprintin tekemiä?
                    Last edited by JJT; 26-09-2008, 18:17.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • ViperHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 312
                      • Joensuu

                      #11
                      http://wp1016621.wp027.webpack.hoste.../f00642/04.pdf

                      Hartge
                      E30 -90 320i

                      Comment

                      • Radar
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 120
                        • Schrick-Region

                        #12
                        Originally posted by Mystinen View Post
                        Pelkän peltisatsin kun vaihat niin ei siitä oo kovin kummosta hyötyä Jos nokkaa, kantta ja pakoputkistoo oot muokannu niin sit sen kruunais peltisarja, jolla muutaman hevosen vois saavuttaa.
                        Mitäs tästä sanot, vai oisko pelkkää mainospuhetta:

                        Dyno tests have shown a minimum 14% horsepower gain time after time. Our 928 Porsche headers showed an astonishing 23% horsepower gain... on a stock engine!!

                        Lähde: http://www.msdsinc.com/exhaust.html

                        Itselläni aikeissa laittaa kunnon pakosarja kevyesti tuunattuun myllyyn, mutta jokapaikasta tulee ristiriitaista tietoa että tuleeko sitä tehoa vai nöy. Jenkkifoorumien mukaan pakoputkiviritys aloitetaan pakosarjasta ja siitä eteenpäin palikoilla lineaarisesti vähenevä merkitys.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Mitäs se kevyesti tuunattu mylly sisältää? Riippuu koneesta ja alkuperäisen pakosarjan "hyvyydestä". Miedoilla nokilla ja puristuksilla tuskin huomattavaa hyötyä missään vehkeessä.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #14
                            Nostetaanpa tätä.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Originally posted by Radar View Post
                              Mitäs tästä sanot, vai oisko pelkkää mainospuhetta:

                              Dyno tests have shown a minimum 14% horsepower gain time after time. Our 928 Porsche headers showed an astonishing 23% horsepower gain... on a stock engine!!

                              Lähde: http://www.msdsinc.com/exhaust.html

                              Itselläni aikeissa laittaa kunnon pakosarja kevyesti tuunattuun myllyyn, mutta jokapaikasta tulee ristiriitaista tietoa että tuleeko sitä tehoa vai nöy. Jenkkifoorumien mukaan pakoputkiviritys aloitetaan pakosarjasta ja siitä eteenpäin palikoilla lineaarisesti vähenevä merkitys.

                              Ei toki mainospuhetta. Porssessasi siitä toki hyötyä onkin mutta BMW:ssä saattaa se hyöty olla vähäisempää :think
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎