edit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
edit.
Collapse
X
-
Originally posted by pyroz View PostMiksi poistettaisiin muille ehkä hyödyllistä infoa? Jotain järkeviä perusteluja kirjoittajalta kaivataan.
Tekevälle sattuu, mutta toivottavasti tämän topikin jälkeen harvemmin. Voin julkisesti myöntää, olen joskus itsekin kämmännyt, mutta ottanut siitä opikseni.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Samaa mieltä edellisten kanssa. Ketjua ei kannata poistaa.
Noihin akun irroituksiin voisi lisätä, että meidän käyttiksessä, Ford Mondeo, ilmoitetaan, että akun takaisinkytkennän aikana tulisi olla ajovalot Päällä -asennossa. Tämä purkaa mahdolliset virtapiikit tms. valoihin, tai ainakin vähentää niitä. Suositus on juuri tehty airbagien ja turvavöiden kiristimien tahattoman laukeamisen ehkäisemiseksi akun napojen uudelleen kiinnityksen yhteydessä. Mielestäni aivan oiva neuvo ja sitä voi varmaan käyttää monessa muussakin merkissä!
Comment
-
-
Originally posted by juu-das View Postsen takia koska en ole topicciin liittyvän auton omistaja, ja auton omistaja sanoi että pitää poistaa.
Tällaista hyvää tietoa on ihan turha mielestäni poistaa, paitsi nythän tällä topicilla ei mitään enään tee, kun alkuperäinen kysymyskin on hävinnyt
Comment
-
-
Siis jos todella toimittiin niin että keskusyksikkö irroitettiin akun ollessa kiinnitettynä ja kaapeli keskusyksikössä kiinni, niin tämä on lähes varma keino saada bagi/bagit laukeamaan. Keskusyksikköön saadaan pikkukolauksella helposti sellaisia kiihtyvyyksiä+nopeuksia joita itse autoon kokonasuutena ei kohdistu kuin törmäystilanteissa.
Eli keskusyksikköä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA pidä mennä irroittamaan sen ohjausvirtakaapelit ja akku kiinnitettyinä. Lisäksi tässä kohtaa on AINA odotettava se vähintään 30sek keskusyksikön varausjännitteen tyhjenemistä ennen keskusyksikön irroitusta.
Comment
-
Comment