Originally posted by arska84
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vähäpäästöisen muutoskatsastaminen ei vähäpäästöiseksi
Collapse
X
-
Nyt täytyy (taas) kysellä tyhmiä kun tuntuu ettei tässä vähäpäästöisyysasiassa uskalla luottaa enää mihinkään..
Tilanne on tämä:
-otteessa ei lue vähäpäästöistä
-Trafilta tilatuissa teknisissä tiedoissa ei lue vähäpäästöistä
-katsastuksessa päästöt katsottiin tyhjäkäynnillä ja raja oli tuo 3.5
-konttorilta on käyty kysymässä, ja vastaus on ollut kahden inssin toimesta että ei ole vähäpäästöinen eikä tarvii olla kattia ym., toinen vielä sanoi että ei noin vanha edes voi olla...
Eli voiko tähän 100% luottaa etteivät ala jossain vaiheessa vaatimaan autoon kattia? Autossa on nimittäin lambda-anturi eli se on lähtenyt tehtaalta ilmeisesti jonkinlaisella kat-valmiudella. Auto on 1987 735ia, rekisteröity Suomeen 28.3.1991 muuttoautona, käyttöönottopäivä 00.00.1987...
Comment
-
-
Ei ole pelkoa, että alkavat -87:aan vaatimaan.
Sen verran aiheeseen lisäten. Olen rekisteröintikatsastanut -88 E32, johon oli katit laitettu Saksassa ja rekisteriotteessa luki jokin GKAT tjsp luokitus, niin konttorin setä sanoi, että katit saa ottaa pois ja otteeseen merkkasi ei vähäpäästöinen.G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostAvoani yritin saada syksyllä ei vähäpäästöiseksi ja minulle ainakin sanottiin että jos auto on ollut kotimaassaan (Saksassa) vähäpäästöinen, niin ei ole mahdollista saada täällä (Suomessa) vähäpäästöiseksi. Kyselin tuota siltä konttorilta, jossa auto on katsastettu Suomen kilpiin (kuulemma vain se konttori voi muuttaa auton ei vähäpäästöiseksi) Siltä konttorilta neuvottiin ottamaan yhteytty BMW Suomeen, ja sieltäkin sanottiin että ei onnistu. Kysyin myös Trafilta tota hommaa ja sanoi että ei onnistu.
Voihan se olla vaan tapauskohtaistakin tietystiOriginally posted by Shuko View PostEi ole pelkoa, että alkavat -87:aan vaatimaan.
Sen verran aiheeseen lisäten. Olen rekisteröintikatsastanut -88 E32, johon oli katit laitettu Saksassa ja rekisteriotteessa luki jokin GKAT tjsp luokitus, niin konttorin setä sanoi, että katit saa ottaa pois ja otteeseen merkkasi ei vähäpäästöinen.-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by EepoEipä mulla muuta kun että nyt Osmis vaan konttorille....
Jos katsastus mies sattuu tuurilla muuttamaan ei vähäpäästöiseksi jälki käteen niin on hissukseen vähän aikaa ja toivoo ettei tule trafilta kirjettä takaisin konttorille...
Typerää kyllä eikä trafin omienkaan ohjeiden mukaista eikä lain mukaistakaan. Mutta Trafilla tehdään päätökset persereiän mukaan eikä lain
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostLukemani perusteella kaikki alle -92 vuosimallin autot on helppoa (halpaa) turbottaa jälkikäteen, koska tuosta vuosiluvusta eteenpäin vaaditaan VTT:n päästötestit....
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View PostEipä mulla muuta kun että nyt Osmis vaan konttorille....Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Threadista sain innostuksen että testaanpa tuuriani.
Ekana soittelin AKElle josko ne vois kertoa onko auto ollut saksassakin vähäpäästöinen (525 E34 1990). AKEn neiti selvitteli asiaa ja soitteli takas ja kehotti ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Olivat siellä sen verran pihalla koko asiasta että päätin sitten soitella paikkakunnan (ilmeisesti) ainoaan lauantaina auki olevaan katsastamoon, koska tänään en kerkeä asoita juoksemaan eikä millään malta odottaa maanantaihin.
Konttorilta ne osasi neuvoa että noin vanhan auton tietoja ei enää joka asemalta saa, jotenka pitää olla yhteydessä asemaan joka on rekisteröintikatsastuksen tehnyt. Kävikin sitte melkoinen tuuri että rekisteröinnin oli aikoinaan tehnyt juurikin tämä kyseinen asema.
Kaivelivat paperit ja tuumasivat että vähäpäästöiseksi auto on Saksassakin rekisteröity. Asiantunteva setä ymmärsi tuskani ja kertoili siinä vielä että Saksassa ovat jo Suomea aikasemmin alkaneet merkata autoja vähäpäästöisiksi.
Nyt on sitten aika tyhjä ja surullinen olo kun pieni toivon kipinä sammui. Voiko autoa enää mitenkään saada ei vähäpäästöiseksi (esimerkiksi myymällä se Venäjälle ja tuomalla se uudelleen maahan vanhana Venäläisenä vai huomaako ne jostain numeroista saman tien että autohan on jo Suomessa joskus ollut)?
Entä mitä tuomio oikeastaan käytännössä tarkoitaa (turbotus, lastutus yms.) vaatii vtt:n testin. Voiko autolle enää tehdä mitään kivaa tehoa lisäävää ilman että tarvitsisi maksaa maltaita päästötesteistä?
Comment
-
-
Originally posted by MrCap View PostThreadista sain innostuksen että testaanpa tuuriani.
Ekana soittelin AKElle josko ne vois kertoa onko auto ollut saksassakin vähäpäästöinen (525 E34 1990). AKEn neiti selvitteli asiaa ja soitteli takas ja kehotti ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Olivat siellä sen verran pihalla koko asiasta että päätin sitten soitella paikkakunnan (ilmeisesti) ainoaan lauantaina auki olevaan katsastamoon, koska tänään en kerkeä asoita juoksemaan eikä millään malta odottaa maanantaihin.
Konttorilta ne osasi neuvoa että noin vanhan auton tietoja ei enää joka asemalta saa, jotenka pitää olla yhteydessä asemaan joka on rekisteröintikatsastuksen tehnyt. Kävikin sitte melkoinen tuuri että rekisteröinnin oli aikoinaan tehnyt juurikin tämä kyseinen asema.
Kaivelivat paperit ja tuumasivat että vähäpäästöiseksi auto on Saksassakin rekisteröity. Asiantunteva setä ymmärsi tuskani ja kertoili siinä vielä että Saksassa ovat jo Suomea aikasemmin alkaneet merkata autoja vähäpäästöisiksi.
Nyt on sitten aika tyhjä ja surullinen olo kun pieni toivon kipinä sammui. Voiko autoa enää mitenkään saada ei vähäpäästöiseksi (esimerkiksi myymällä se Venäjälle ja tuomalla se uudelleen maahan vanhana Venäläisenä vai huomaako ne jostain numeroista saman tien että autohan on jo Suomessa joskus ollut)?
Entä mitä tuomio oikeastaan käytännössä tarkoitaa (turbotus, lastutus yms.) vaatii vtt:n testin. Voiko autolle enää tehdä mitään kivaa tehoa lisäävää ilman että tarvitsisi maksaa maltaita päästötesteistä?
syystä että ruotsin otteessa ei ole merkintää katista niin kuin saksassa
toki tuolloinkin pitää olla hereillä ja pyytää ettei sitä merkittäisi tai auto ei saa täyttää niitä arvoja
et sattunut kysymään voisivatko he korjata tämän "virheen" kun asiahan on niin että sillä saksan otteen merkinnällä ei välttämättä ole merkitystä
vaan sillä että täyttääkö auto vähäpäästöisyys vaatimukset rekisteröidessä
ja noiden vuosilukujen perusteella sen ei välttämä ole tarvinnut niitä täyttää
vasta 92 jälkeen tarvii täyttääsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postruotsin (ehkä ahvenanmaan) kautta käyttäminen voi mahdollistaa uudelleen rekisteröinnin jolloin ei autoa tarvi merkitä vähäpäästöiseksi
syystä että ruotsin otteessa ei ole merkintää katista niin kuin saksassa
toki tuolloinkin pitää olla hereillä ja pyytää ettei sitä merkittäisi tai auto ei saa täyttää niitä arvoja
et sattunut kysymään voisivatko he korjata tämän "virheen" kun asiahan on niin että sillä saksan otteen merkinnällä ei välttämättä ole merkitystä
vaan sillä että täyttääkö auto vähäpäästöisyys vaatimukset rekisteröidessä
ja noiden vuosilukujen perusteella sen ei välttämä ole tarvinnut niitä täyttää
vasta 92 jälkeen tarvii täyttää
Mahtaako jollain olla kokemuksia auton rekisteröinnistä Ruotsiin. Ruotsista Suomeen tarinoita löytänen aika helposti. Mahtaneeko miten paljon tulla kustannuksia veroista ja maksuista sellaisen lenkin tekemisestä kun auton arvo ei kuitenkaan paljoa ole? Entä miten hyvin katsastajien yhteistyö toimii, jos Suomesta vie auton Ruotsiin ja tuo takaisin niin tuleeko konttorilta auton vanhat paperit kouraan vai voisiko olla teoriassa mahdollista saada tällä tavalla ikävä merkintä pois?
Comment
-
-
Kaikista helpointa on saada auto ei-vähäpäästöiseksi siinä vaiheessa, kun auto on tuotu käytettynä maahan ja rekisteröintikatsastetaan ensimmäistä kertaa Suomen rekisteriin. Nimimerkillä sellaisia autoja ei-vähäpäästöisenä ja ilman katalysaattoria Suomen kilpiin saanut, joita ei varmaan kyseisinä malleina ole koskaan valmistettukaan.. ja ihan 1991 ensimmäiseen käyttöönottoajankohtaan saakka.
Kaikista vähimmällä pääsette, kun teette autostanne juuri sellaisen kuin haluatte ja toivotte, ettei onnettomuutta satu tai asiaa huomata tien päällä tai vuosikatsastuksessa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment