Announcement

Collapse
No announcement yet.

vähäpäästöisen muutoskatsastaminen ei vähäpäästöiseksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #61
    Originally posted by arska84 View Post
    Kattelin tuossa E34:sen rekisteriotetta ja siinä ei ollut merkintää vähäpäästöisestä, mutta ei ollut kyllä E46 rekisteriotteessakaan? :think
    Eipä sitä nykyään erikseen mainita.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #62
      Originally posted by JJT View Post
      Eipä sitä nykyään erikseen mainita.
      Joo ei mainita.

      Pitää ostaa trafilta tekniset tiedot niin siellä lukee.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6169
        • Helsinki

        #63
        Miksi ei lue.....:think:think
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #64
          Originally posted by Sädde View Post
          Miksi ei lue.....:think:think
          Siksi

          Comment

          • Latukka
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 10
            • Hyvinkää

            #65
            Nyt täytyy (taas) kysellä tyhmiä kun tuntuu ettei tässä vähäpäästöisyysasiassa uskalla luottaa enää mihinkään..

            Tilanne on tämä:
            -otteessa ei lue vähäpäästöistä
            -Trafilta tilatuissa teknisissä tiedoissa ei lue vähäpäästöistä
            -katsastuksessa päästöt katsottiin tyhjäkäynnillä ja raja oli tuo 3.5
            -konttorilta on käyty kysymässä, ja vastaus on ollut kahden inssin toimesta että ei ole vähäpäästöinen eikä tarvii olla kattia ym., toinen vielä sanoi että ei noin vanha edes voi olla...

            Eli voiko tähän 100% luottaa etteivät ala jossain vaiheessa vaatimaan autoon kattia? Autossa on nimittäin lambda-anturi eli se on lähtenyt tehtaalta ilmeisesti jonkinlaisella kat-valmiudella. Auto on 1987 735ia, rekisteröity Suomeen 28.3.1991 muuttoautona, käyttöönottopäivä 00.00.1987...

            Comment

            • Shuko
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 739
              • Forssa

              #66
              Ei ole pelkoa, että alkavat -87:aan vaatimaan.

              Sen verran aiheeseen lisäten. Olen rekisteröintikatsastanut -88 E32, johon oli katit laitettu Saksassa ja rekisteriotteessa luki jokin GKAT tjsp luokitus, niin konttorin setä sanoi, että katit saa ottaa pois ja otteeseen merkkasi ei vähäpäästöinen.
              G31 520d M-Sport '18
              Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6169
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by jr66 View Post
                Siksi
                Hienoa
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #68
                  Originally posted by Osmis View Post
                  Avoani yritin saada syksyllä ei vähäpäästöiseksi ja minulle ainakin sanottiin että jos auto on ollut kotimaassaan (Saksassa) vähäpäästöinen, niin ei ole mahdollista saada täällä (Suomessa) vähäpäästöiseksi. Kyselin tuota siltä konttorilta, jossa auto on katsastettu Suomen kilpiin (kuulemma vain se konttori voi muuttaa auton ei vähäpäästöiseksi) Siltä konttorilta neuvottiin ottamaan yhteytty BMW Suomeen, ja sieltäkin sanottiin että ei onnistu. Kysyin myös Trafilta tota hommaa ja sanoi että ei onnistu.

                  Voihan se olla vaan tapauskohtaistakin tietysti
                  Originally posted by Shuko View Post
                  Ei ole pelkoa, että alkavat -87:aan vaatimaan.

                  Sen verran aiheeseen lisäten. Olen rekisteröintikatsastanut -88 E32, johon oli katit laitettu Saksassa ja rekisteriotteessa luki jokin GKAT tjsp luokitus, niin konttorin setä sanoi, että katit saa ottaa pois ja otteeseen merkkasi ei vähäpäästöinen.
                  Eipä mulla muuta kun että nyt Osmis vaan konttorille....
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • mazajns
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 511
                    • Joensuu

                    #69
                    Originally posted by Eepo
                    Eipä mulla muuta kun että nyt Osmis vaan konttorille....
                    Eri homma jos auto rekisteröity vähäpäästöiseksi suomeen. Jälkeenpäin eivät rupea muuttamaan. Ainakaan helposti. Joitakin on amerikan autoihin onnistuneet muuttamaan mutta jos katsastus mies soittaa trafille ja kysyy onnistuuko. Niin ei mitään mahdollisuutta...

                    Jos katsastus mies sattuu tuurilla muuttamaan ei vähäpäästöiseksi jälki käteen niin on hissukseen vähän aikaa ja toivoo ettei tule trafilta kirjettä takaisin konttorille...

                    Typerää kyllä eikä trafin omienkaan ohjeiden mukaista eikä lain mukaistakaan. Mutta Trafilla tehdään päätökset persereiän mukaan eikä lain

                    Comment

                    • Incarnated
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 452
                      • Seinäjoki

                      #70
                      Originally posted by Make H. View Post
                      Lukemani perusteella kaikki alle -92 vuosimallin autot on helppoa (halpaa) turbottaa jälkikäteen, koska tuosta vuosiluvusta eteenpäin vaaditaan VTT:n päästötestit....
                      Perustuuko tuo johonkin virallisempaan tietoon, vai mistä toi tulee et -92 eteenpäin tarvitaan se mittaus. Ainkin meinaan mitä lueskelee sieltä sun täältä niin se ois kaikissa -89 -> vähäpäästösissä tehtävä..

                      http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                      Comment

                      • Osmis
                        Moderator
                        • May 2006
                        • 5271
                        • Lieksa, Middle of Nowhere

                        #71
                        Originally posted by Eepo View Post
                        Eipä mulla muuta kun että nyt Osmis vaan konttorille....
                        Minä oon jo luovuttanu
                        Sawo-Karjala - connection

                        @osmis_garage

                        Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                        Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                        Comment

                        • MrCap
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 2
                          • Oulu

                          #72
                          Threadista sain innostuksen että testaanpa tuuriani.

                          Ekana soittelin AKElle josko ne vois kertoa onko auto ollut saksassakin vähäpäästöinen (525 E34 1990). AKEn neiti selvitteli asiaa ja soitteli takas ja kehotti ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Olivat siellä sen verran pihalla koko asiasta että päätin sitten soitella paikkakunnan (ilmeisesti) ainoaan lauantaina auki olevaan katsastamoon, koska tänään en kerkeä asoita juoksemaan eikä millään malta odottaa maanantaihin.

                          Konttorilta ne osasi neuvoa että noin vanhan auton tietoja ei enää joka asemalta saa, jotenka pitää olla yhteydessä asemaan joka on rekisteröintikatsastuksen tehnyt. Kävikin sitte melkoinen tuuri että rekisteröinnin oli aikoinaan tehnyt juurikin tämä kyseinen asema.

                          Kaivelivat paperit ja tuumasivat että vähäpäästöiseksi auto on Saksassakin rekisteröity. Asiantunteva setä ymmärsi tuskani ja kertoili siinä vielä että Saksassa ovat jo Suomea aikasemmin alkaneet merkata autoja vähäpäästöisiksi.

                          Nyt on sitten aika tyhjä ja surullinen olo kun pieni toivon kipinä sammui. Voiko autoa enää mitenkään saada ei vähäpäästöiseksi (esimerkiksi myymällä se Venäjälle ja tuomalla se uudelleen maahan vanhana Venäläisenä vai huomaako ne jostain numeroista saman tien että autohan on jo Suomessa joskus ollut)?

                          Entä mitä tuomio oikeastaan käytännössä tarkoitaa (turbotus, lastutus yms.) vaatii vtt:n testin. Voiko autolle enää tehdä mitään kivaa tehoa lisäävää ilman että tarvitsisi maksaa maltaita päästötesteistä?

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #73
                            Originally posted by MrCap View Post
                            Threadista sain innostuksen että testaanpa tuuriani.

                            Ekana soittelin AKElle josko ne vois kertoa onko auto ollut saksassakin vähäpäästöinen (525 E34 1990). AKEn neiti selvitteli asiaa ja soitteli takas ja kehotti ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Olivat siellä sen verran pihalla koko asiasta että päätin sitten soitella paikkakunnan (ilmeisesti) ainoaan lauantaina auki olevaan katsastamoon, koska tänään en kerkeä asoita juoksemaan eikä millään malta odottaa maanantaihin.

                            Konttorilta ne osasi neuvoa että noin vanhan auton tietoja ei enää joka asemalta saa, jotenka pitää olla yhteydessä asemaan joka on rekisteröintikatsastuksen tehnyt. Kävikin sitte melkoinen tuuri että rekisteröinnin oli aikoinaan tehnyt juurikin tämä kyseinen asema.

                            Kaivelivat paperit ja tuumasivat että vähäpäästöiseksi auto on Saksassakin rekisteröity. Asiantunteva setä ymmärsi tuskani ja kertoili siinä vielä että Saksassa ovat jo Suomea aikasemmin alkaneet merkata autoja vähäpäästöisiksi.

                            Nyt on sitten aika tyhjä ja surullinen olo kun pieni toivon kipinä sammui. Voiko autoa enää mitenkään saada ei vähäpäästöiseksi (esimerkiksi myymällä se Venäjälle ja tuomalla se uudelleen maahan vanhana Venäläisenä vai huomaako ne jostain numeroista saman tien että autohan on jo Suomessa joskus ollut)?

                            Entä mitä tuomio oikeastaan käytännössä tarkoitaa (turbotus, lastutus yms.) vaatii vtt:n testin. Voiko autolle enää tehdä mitään kivaa tehoa lisäävää ilman että tarvitsisi maksaa maltaita päästötesteistä?
                            ruotsin (ehkä ahvenanmaan) kautta käyttäminen voi mahdollistaa uudelleen rekisteröinnin jolloin ei autoa tarvi merkitä vähäpäästöiseksi

                            syystä että ruotsin otteessa ei ole merkintää katista niin kuin saksassa
                            toki tuolloinkin pitää olla hereillä ja pyytää ettei sitä merkittäisi tai auto ei saa täyttää niitä arvoja

                            et sattunut kysymään voisivatko he korjata tämän "virheen" kun asiahan on niin että sillä saksan otteen merkinnällä ei välttämättä ole merkitystä
                            vaan sillä että täyttääkö auto vähäpäästöisyys vaatimukset rekisteröidessä
                            ja noiden vuosilukujen perusteella sen ei välttämä ole tarvinnut niitä täyttää
                            vasta 92 jälkeen tarvii täyttää
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • MrCap
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 2
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Tonton View Post
                              ruotsin (ehkä ahvenanmaan) kautta käyttäminen voi mahdollistaa uudelleen rekisteröinnin jolloin ei autoa tarvi merkitä vähäpäästöiseksi

                              syystä että ruotsin otteessa ei ole merkintää katista niin kuin saksassa
                              toki tuolloinkin pitää olla hereillä ja pyytää ettei sitä merkittäisi tai auto ei saa täyttää niitä arvoja

                              et sattunut kysymään voisivatko he korjata tämän "virheen" kun asiahan on niin että sillä saksan otteen merkinnällä ei välttämättä ole merkitystä
                              vaan sillä että täyttääkö auto vähäpäästöisyys vaatimukset rekisteröidessä
                              ja noiden vuosilukujen perusteella sen ei välttämä ole tarvinnut niitä täyttää
                              vasta 92 jälkeen tarvii täyttää
                              Enpä tullut kysyneeksi. Ei ole ollut vielä ylimääräistä aikaa joten en ole vielä kunnolla käyttänyt searchia, enkä tutustunut kovin tarkasti merkinnän poistamiseen. Olen ajatellut että laki sanoo että 92 jälkeen autojen on pakko olla vähäpäästöisiä, mutta ei erikseen kiellä sitä etteikö auto voisi olla vähäpäästöinen jo aiemmin. Jos joku on tutustunut aiheeseen paljonkin enemmän niin olisin kiitollinen jos joku voisi heittää linkkiä tarinaan jossa ulkomailla vähäpäästöinen (88 - 92) auto on saatu Suomessa ei vähäpäästöiseksi.

                              Mahtaako jollain olla kokemuksia auton rekisteröinnistä Ruotsiin. Ruotsista Suomeen tarinoita löytänen aika helposti. Mahtaneeko miten paljon tulla kustannuksia veroista ja maksuista sellaisen lenkin tekemisestä kun auton arvo ei kuitenkaan paljoa ole? Entä miten hyvin katsastajien yhteistyö toimii, jos Suomesta vie auton Ruotsiin ja tuo takaisin niin tuleeko konttorilta auton vanhat paperit kouraan vai voisiko olla teoriassa mahdollista saada tällä tavalla ikävä merkintä pois?

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                #75
                                Kaikista helpointa on saada auto ei-vähäpäästöiseksi siinä vaiheessa, kun auto on tuotu käytettynä maahan ja rekisteröintikatsastetaan ensimmäistä kertaa Suomen rekisteriin. Nimimerkillä sellaisia autoja ei-vähäpäästöisenä ja ilman katalysaattoria Suomen kilpiin saanut, joita ei varmaan kyseisinä malleina ole koskaan valmistettukaan.. ja ihan 1991 ensimmäiseen käyttöönottoajankohtaan saakka.

                                Kaikista vähimmällä pääsette, kun teette autostanne juuri sellaisen kuin haluatte ja toivotte, ettei onnettomuutta satu tai asiaa huomata tien päällä tai vuosikatsastuksessa.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎