Ostin syksyllä -96 528:n joka ei ole puhaltanut kovinkaan kuumaa lämppäristä, ja eilen lämppäristä tuli vain kylmää ilmaa.
Olin töihin menossa ja hetken päästä alkoi moottorin lämmöt nousta punaiselle, pysäytin motarin pientareelle ja pellin avattuani huomasin että höyry nousee paisuntasäiliön korkista.
Pimeää oli, eikä fikkaria yms. valonlähdettä, eikä mitään nestettä mitä voisi lisätä.
Jatkoin hissukseen matkaa ja pysähtelin pariin kertaan tarvittaessa jäähylle, kunnes pääsin ihmisten ilmoille.
Jäähdytys nestettä sain läträttyä järjestelmään n. 5 litraa, osa tuli kyllä pois koska yritin ilmata sitä kone käynnissä ja ilmaruuvit löysällä (syyläristä ja ylävesiletkusta).
Helvetillinen höyry oli tuloksena mun ilmaus sessiosta, mutta ongelma ei poistunut.
Edelleen kone lämpenee liikaa eikä lämppäristä silti tule lämmintä kuin vasta n. 2500 rpm jälkeen.
Onko vika ilmalukossa, vai onko jotain ikävämpää remonttia tiedossa?
Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu termari, vesipumppu ja syyläri hieman ennen kuin auton ostin.
Mikä neuvoksi, että saisin auton kuntoon ?
Olin töihin menossa ja hetken päästä alkoi moottorin lämmöt nousta punaiselle, pysäytin motarin pientareelle ja pellin avattuani huomasin että höyry nousee paisuntasäiliön korkista.
Pimeää oli, eikä fikkaria yms. valonlähdettä, eikä mitään nestettä mitä voisi lisätä.
Jatkoin hissukseen matkaa ja pysähtelin pariin kertaan tarvittaessa jäähylle, kunnes pääsin ihmisten ilmoille.
Jäähdytys nestettä sain läträttyä järjestelmään n. 5 litraa, osa tuli kyllä pois koska yritin ilmata sitä kone käynnissä ja ilmaruuvit löysällä (syyläristä ja ylävesiletkusta).
Helvetillinen höyry oli tuloksena mun ilmaus sessiosta, mutta ongelma ei poistunut.
Edelleen kone lämpenee liikaa eikä lämppäristä silti tule lämmintä kuin vasta n. 2500 rpm jälkeen.
Onko vika ilmalukossa, vai onko jotain ikävämpää remonttia tiedossa?
Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu termari, vesipumppu ja syyläri hieman ennen kuin auton ostin.
Mikä neuvoksi, että saisin auton kuntoon ?

Ja siinä voi olla niin pientä tiivistys vikaa tai hiushalkeamaa ettei edes paljain silmin huomaa, vuotonesteet voi sitten löytyä syylärin alta vänkärin puolelta, kylmänä ei edes ehkä vuoda mutta kun lämpö ja paine kasvaa niin alkaa tihkumaan.
juuri noiden lämpöongelmien vuoksi, eli aluksi yrittänyt saada kuntoon, tehnyt vesipumppuremontin kun nesteet vähentyneet, ei ole auttanut niin vaihdettu vielä syylärikin. Mennyt rahaa paljon hukkaan vaikka ongelma olisi ollut vain parinkympin muovinpala tai ilmakupla järjestelmässä...Ja kun ongelmat jatkuneet niin hermot loppuneet eli auto vaihtoon...
(näin on meikäläiselle väitetty). Tämän vuoksi myös vaikea ilmata.
Comment