Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulpanvaihdon ja johtojen vaihdon jälkeen käy vajaalla (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1637

    Tulpanvaihdon ja johtojen vaihdon jälkeen käy vajaalla (ratkaistu)

    Jepulis eli tulppien (orkkis tulppa, NKG) ja tulpanjohtojen (BERU) vaihdon jälkeen käy kone vajaalla. Auto (e30 318is) on ollut lämpimässä tallissa muutaman viikon venttiilinkoppa auki ja tänään vaihdon siihen tiivisteet ja löin kopan kiinni. Tulpat kiinni ja uudet piuhat myös kiinni. Kone tulille --> käy muutamalla pytyllä ja "poksahtelee" aivan kuin olisi sellainen ilmapoksahdus.

    Tehdyt korjaustoimenpiteet:

    Vaihdon vanhat tulpat --> ei muutosta
    Vaihdoin vanhat piuhat --> ei muutosta

    Kun virta-avaimesta vääntää 2 asentoon, niin eikös siinä pitäisi kuulua bensapumpun käynnistyssurina? Nyt kun kääntää, niin ei kuulu mitään ainoastaan mittariston viisarit ja valot syntyy/liikkuu.

    Tulpat on kyllä märät, ehkä liiankin kanssa (autossa joku virilastu).

    Sytytysjärjestys piuhoissakin pitäisi olla oikeua eli 1:3:4:2, mutta löytyy tälläinenkin järjestys http://ee1394.com/bmw/docs/factory/1...ion_system.pdf

    MIkä mättää???????? KIIRE, pitäisi saada auto tulille tänään?

    Olisko tuo voinut kastua jostain syystä, kun tulpat ainakin aluksi olivat varsin märät?
    Last edited by MarttiKK; 06-01-2008, 17:49.
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    Kannattaa varmaan kuivata tulpat ensihätään, sitten kattoa tuleeko kipinä joka tulpalle. Sitte uus yritys. jos vielä käy vajailla nii järjestys väärin

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #3
      Duoda, ilmeisesti tuolla firing orderilla ei ole mitään tekemistä sytysjohtojen kanssa vaan ne tulee olla järjestyksessä 1-2-3-4 alkaen jäähdyttimen päästä...eli puolan 1 sylinteriin 1 ja sitä rataa eteenpäin

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by MarttiKK View Post
        Jepulis eli tulppien (orkkis tulppa, NKG) ja tulpanjohtojen (BERU) vaihdon jälkeen käy kone vajaalla. Auto (e30 318is) on ollut lämpimässä tallissa muutaman viikon venttiilinkoppa auki ja tänään vaihdon siihen tiivisteet ja löin kopan kiinni. Tulpat kiinni ja uudet piuhat myös kiinni. Kone tulille --> käy muutamalla pytyllä ja "poksahtelee" aivan kuin olisi sellainen ilmapoksahdus.

        Tehdyt korjaustoimenpiteet:

        Vaihdon vanhat tulpat --> ei muutosta
        Vaihdoin vanhat piuhat --> ei muutosta

        Kun virta-avaimesta vääntää 2 asentoon, niin eikös siinä pitäisi kuulua bensapumpun käynnistyssurina? Nyt kun kääntää, niin ei kuulu mitään ainoastaan mittariston viisarit ja valot syntyy/liikkuu.

        Tulpat on kyllä märät, ehkä liiankin kanssa (autossa joku virilastu).

        Sytytysjärjestys piuhoissakin pitäisi olla oikeua eli 1:3:4:2, mutta löytyy tälläinenkin järjestys http://ee1394.com/bmw/docs/factory/1...ion_system.pdf

        MIkä mättää???????? KIIRE, pitäisi saada auto tulille tänään?

        Olisko tuo voinut kastua jostain syystä, kun tulpat ainakin aluksi olivat varsin märät?
        Tuossa linkissä ei ole sytytysjärj. vaan se mikä puola on millekkin sylinterille, myös e36 318is:n piuhat menee noin.

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Originally posted by MarttiKK View Post
          Duoda, ilmeisesti tuolla firing orderilla ei ole mitään tekemistä sytysjohtojen kanssa vaan ne tulee olla järjestyksessä 1-2-3-4 alkaen jäähdyttimen päästä...eli puolan 1 sylinteriin 1 ja sitä rataa eteenpäin
          Juurikin näin. Onko sulla ollu akkukaapeli irti? Ettei ois virilastu hukannut "karttojaan" ja tämän takia syöttäisi liikaa bensaa?

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1637

            #6
            Juu ei, sytytysjohdon piuhat oli tuossa firing order-järjestyksessä. Katsoin kyllä repair manuaalista, mutta enpä löytänyt tuota piuhajärjestystä. Sitten pähkäilin, että se menisi tuossa firing order-järjestyksessä, mutta sehän tosiaan menee ihan numero järjestyksessä kuten tuossa aiemmassa postauksessa kuvailin...oppia ikä kaikki.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎