Jepulis eli tulppien (orkkis tulppa, NKG) ja tulpanjohtojen (BERU) vaihdon jälkeen käy kone vajaalla. Auto (e30 318is) on ollut lämpimässä tallissa muutaman viikon venttiilinkoppa auki ja tänään vaihdon siihen tiivisteet ja löin kopan kiinni. Tulpat kiinni ja uudet piuhat myös kiinni. Kone tulille --> käy muutamalla pytyllä ja "poksahtelee" aivan kuin olisi sellainen ilmapoksahdus.
Tehdyt korjaustoimenpiteet:
Vaihdon vanhat tulpat --> ei muutosta
Vaihdoin vanhat piuhat --> ei muutosta
Kun virta-avaimesta vääntää 2 asentoon, niin eikös siinä pitäisi kuulua bensapumpun käynnistyssurina? Nyt kun kääntää, niin ei kuulu mitään ainoastaan mittariston viisarit ja valot syntyy/liikkuu.
Tulpat on kyllä märät, ehkä liiankin kanssa (autossa joku virilastu).
Sytytysjärjestys piuhoissakin pitäisi olla oikeua eli 1:3:4:2, mutta löytyy tälläinenkin järjestys http://ee1394.com/bmw/docs/factory/1...ion_system.pdf
MIkä mättää???????? KIIRE, pitäisi saada auto tulille tänään?
Olisko tuo voinut kastua jostain syystä, kun tulpat ainakin aluksi olivat varsin märät?
Tehdyt korjaustoimenpiteet:
Vaihdon vanhat tulpat --> ei muutosta
Vaihdoin vanhat piuhat --> ei muutosta
Kun virta-avaimesta vääntää 2 asentoon, niin eikös siinä pitäisi kuulua bensapumpun käynnistyssurina? Nyt kun kääntää, niin ei kuulu mitään ainoastaan mittariston viisarit ja valot syntyy/liikkuu.
Tulpat on kyllä märät, ehkä liiankin kanssa (autossa joku virilastu).
Sytytysjärjestys piuhoissakin pitäisi olla oikeua eli 1:3:4:2, mutta löytyy tälläinenkin järjestys http://ee1394.com/bmw/docs/factory/1...ion_system.pdf
MIkä mättää???????? KIIRE, pitäisi saada auto tulille tänään?
Olisko tuo voinut kastua jostain syystä, kun tulpat ainakin aluksi olivat varsin märät?
Comment