4,4 i X5 00.vm. Eilen oli pakkasta n. -15 c ja n. 10 km matakn jäkeen autossa ihme hajuu. Konehuone auki ja öljun korkin välistä valunut öljua alas, ulos valunut ölju savutti. Püühkisin öljun ja tarksitin korkin ja en ajanut enää. Tänään (-9c)käynnistin auton, ajasin n. 5 km ja sama juttu. Ei muuta kun nokka ympäri ja koti. Kotona avasin konehuonen ja öljua oli valunut korkin ümpäriltä alas, sitten vedin mittatikun ulos ja sieltä lensi öljyä kunnola. koko konehuone täynä, itse ja muualekin. varmma n. 3-4 litra lensi ulos. Nyt sitten pitäis pohtia minne auto vietään, onko kellän mitää hajuaa mitä on käynyt?Konen toiminassa ei ollut mitä homioitava ennen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
4,4 i öljut pihalla.
Collapse
X
-
olisko jotain yhteistä tämän kanssa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=123856sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Originally posted by KoPe View PostJos huohotin on päässyt jäätymään, pitääkö huohotinsetti vaihtaa vai riittääkö että se sulaa ja puhdistetaan?...
Comment
-
-
Kuinka paljon lämmitetty huohotinsysteemi tuohon M62B44 mottiin mahtaa asennettuna kustantaa? Alkoi meinaan vähän jännittään, jos vaikka tännekin tulee talvi vielä joskus.Last edited by heijani; 07-01-2008, 17:24.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
yleensähän tossa vaiheessa huohotinventtilin kalvo hajoaa ja vaihtoehtoina on vaan uusia tuo venttiili ja pestä konehuone,ei kovinkaan paha operaatio...
itselleni aikanaan tuli vastaan samanmoinen tapaus ja asiakas oli käynyt merkkihuollossa,jossa huoltomies oli sanonut,että kannentiivisteet sököt,kustannus jtn tähtitieteellistä,vaihdoin tuon venttiilin ja ongelma poistui...-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Luin äsken nuo huohottimen jäätymistä käsitelleet ketjut läpi ja niissä ei ainakaan ollut mainintaa M62B44 koneesta, vaan ongelmat tuntuivat keskittyvän varsinkin m52 ja m54 koneisiin sekä dieseleihin. Mutta näköjään sama homma voi sattua myös kasille?
Realoem:stä en löytänyt mitään lämmitettyä huohotinsysteemiä M62B44 koneeseen. Käsittääkseni kyseessä on tuo crankcase-ventilation/oil separator. Kysymys kuuluukin mitä tehdä mielenrauhan saavuttamiseksi? :thinkLast edited by heijani; 07-01-2008, 17:36.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by heijani View PostLuin äsken nuo huohottimen jäätymistä käsitelleet ketjut läpi ja niissä ei ainakaan ollut mainintaa M62B44 koneesta, vaan ongelmat tuntuivat keskittyvän varsinkin m52 ja m54 koneisiin sekä dieseleihin. Mutta näköjään sama homma voi sattua myös kasille?
Realoem:stä en löytänyt mitään lämmitettyä huohotinsysteemiä M62B44 koneeseen. Käsittääkseni kyseessä on tuo crankcase-ventilation/oil separator. Kysymys kuuluukin mitä tehdä mielenrauhan saavuttamiseksi? :think
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKasissa on onneksi huohotin koneen takana, joten tuskin jäätyy. Vaihda tästä linkistä löytyvä muovilätty imusarjan takaa: http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html . HOmmasin omaani tuon vaikkei ole mitenkään oireillut. Ei maksanut tiivisteen kanssa ~50€. Osat 3 ja 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40
juurikin noihin kaseihin olen noita venttiileitä vaihtanut,nimenomaan talvisaikaan...
jäätymisvaarahan ei ole niin suuri,kun noissa "pikku-moottoreissa",mutta samoin tavoin mahdollinen...-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKasissa on onneksi huohotin koneen takana, joten tuskin jäätyy. Vaihda tästä linkistä löytyvä muovilätty imusarjan takaa: http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html . HOmmasin omaani tuon vaikkei ole mitenkään oireillut. Ei maksanut tiivisteen kanssa ~50€. Osat 3 ja 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40
Onko vanhemmissa autoissa (540 e34) kuinka paljon erilaisempi tuo rakenne kuin mitä realoem linkin kuvissa?
Yhdessä osassa luki "from 5/93".
Siis hetkinen onko tuo nyt se surullisen kuuluisa kalvo mikä menee rikki? mikäs tää on:
Last edited by superb; 07-01-2008, 21:37.
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostOnko vanhemmissa autoissa (540 e34) kuinka paljon erilaisempi tuo rakenne kuin mitä realoem linkin kuvissa?
Yhdessä osassa luki "from 5/93".
Siis hetkinen onko tuo nyt se surullisen kuuluisa kalvo mikä menee rikki? mikäs tää on:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=11&fg=15
Comment
-
Comment