Announcement

Collapse
No announcement yet.

4,4 i öljut pihalla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mulk
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 144
    • vantaa

    4,4 i öljut pihalla.

    4,4 i X5 00.vm. Eilen oli pakkasta n. -15 c ja n. 10 km matakn jäkeen autossa ihme hajuu. Konehuone auki ja öljun korkin välistä valunut öljua alas, ulos valunut ölju savutti. Püühkisin öljun ja tarksitin korkin ja en ajanut enää. Tänään (-9c)käynnistin auton, ajasin n. 5 km ja sama juttu. Ei muuta kun nokka ympäri ja koti. Kotona avasin konehuonen ja öljua oli valunut korkin ümpäriltä alas, sitten vedin mittatikun ulos ja sieltä lensi öljyä kunnola. koko konehuone täynä, itse ja muualekin. varmma n. 3-4 litra lensi ulos. Nyt sitten pitäis pohtia minne auto vietään, onko kellän mitää hajuaa mitä on käynyt?Konen toiminassa ei ollut mitä homioitava ennen.
    Last edited by mulk; 06-01-2008, 23:00.
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    olisko jotain yhteistä tämän kanssa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=123856
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Will_E39
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 920
      • Seinäjoki

      #3
      huohotin jäätyny
      e39 520ia-96

      Comment

      • KoPe
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 251
        • Helsinki

        #4
        Jos huohotin on päässyt jäätymään, pitääkö huohotinsetti vaihtaa vai riittääkö että se sulaa ja puhdistetaan?
        KoPe
        --------
        Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by KoPe View Post
          Jos huohotin on päässyt jäätymään, pitääkö huohotinsetti vaihtaa vai riittääkö että se sulaa ja puhdistetaan?
          No tuo sulattelu ja puhdistus on ensiapu, mutta viasta voi tulla ominaisuus. Eli lämmitettävällä/eristetyllä mallilla (foorumilla juttua) poistuu yleensä nuo huohottimen jäätämiset lopullisesti.
          ...

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            #6
            Kuinka paljon lämmitetty huohotinsysteemi tuohon M62B44 mottiin mahtaa asennettuna kustantaa? Alkoi meinaan vähän jännittään, jos vaikka tännekin tulee talvi vielä joskus.
            Last edited by heijani; 07-01-2008, 17:24.
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • tepabmw
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 834
              • LAITAMAA

              #7
              yleensähän tossa vaiheessa huohotinventtilin kalvo hajoaa ja vaihtoehtoina on vaan uusia tuo venttiili ja pestä konehuone,ei kovinkaan paha operaatio...

              itselleni aikanaan tuli vastaan samanmoinen tapaus ja asiakas oli käynyt merkkihuollossa,jossa huoltomies oli sanonut,että kannentiivisteet sököt,kustannus jtn tähtitieteellistä,vaihdoin tuon venttiilin ja ongelma poistui...
              -Tepan Paja-
              Veikkola city
              0405203098
              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

              Comment

              • heijani
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 220
                • Turku

                #8
                Luin äsken nuo huohottimen jäätymistä käsitelleet ketjut läpi ja niissä ei ainakaan ollut mainintaa M62B44 koneesta, vaan ongelmat tuntuivat keskittyvän varsinkin m52 ja m54 koneisiin sekä dieseleihin. Mutta näköjään sama homma voi sattua myös kasille?

                Realoem:stä en löytänyt mitään lämmitettyä huohotinsysteemiä M62B44 koneeseen. Käsittääkseni kyseessä on tuo crankcase-ventilation/oil separator. Kysymys kuuluukin mitä tehdä mielenrauhan saavuttamiseksi? :think
                Last edited by heijani; 07-01-2008, 17:36.
                BMW e61 525dA 2006
                ex BMW e39 530dT 2000
                ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                ex BMW e39 540iA sedan 1999
                ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                ex BMW e46 316i sedan 2000

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Parisen kartaa talvessa olen omista vekottimista putsannut huohottajan letkun ja mahdollisen 'saparaattorin'. Kilkkeet irti, liuotinainetta, kuumaa vettä ja paineilmalla kuivaks, niin ei ole ensimmäisenä jäätymässä.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by heijani View Post
                    Luin äsken nuo huohottimen jäätymistä käsitelleet ketjut läpi ja niissä ei ainakaan ollut mainintaa M62B44 koneesta, vaan ongelmat tuntuivat keskittyvän varsinkin m52 ja m54 koneisiin sekä dieseleihin. Mutta näköjään sama homma voi sattua myös kasille?

                    Realoem:stä en löytänyt mitään lämmitettyä huohotinsysteemiä M62B44 koneeseen. Käsittääkseni kyseessä on tuo crankcase-ventilation/oil separator. Kysymys kuuluukin mitä tehdä mielenrauhan saavuttamiseksi? :think
                    Kasissa on onneksi huohotin koneen takana, joten tuskin jäätyy. Vaihda tästä linkistä löytyvä muovilätty imusarjan takaa: http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html . HOmmasin omaani tuon vaikkei ole mitenkään oireillut. Ei maksanut tiivisteen kanssa ~50€. Osat 3 ja 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40

                    Comment

                    • Nuuskis
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 99
                      • Kuortane

                      #11
                      Itellä kävi samoin lauantaina huohotin jäätyi ja öljyt sylinteriin.. ei tullu mistään kyl pihalle..puristuksia kyllä tuli niin ettei jaksanu enää startti pyörittää. m54 koneella
                      E39 525i -01

                      Comment

                      • tepabmw
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 834
                        • LAITAMAA

                        #12
                        Originally posted by pheno View Post
                        Kasissa on onneksi huohotin koneen takana, joten tuskin jäätyy. Vaihda tästä linkistä löytyvä muovilätty imusarjan takaa: http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html . HOmmasin omaani tuon vaikkei ole mitenkään oireillut. Ei maksanut tiivisteen kanssa ~50€. Osat 3 ja 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40

                        juurikin noihin kaseihin olen noita venttiileitä vaihtanut,nimenomaan talvisaikaan...

                        jäätymisvaarahan ei ole niin suuri,kun noissa "pikku-moottoreissa",mutta samoin tavoin mahdollinen...
                        -Tepan Paja-
                        Veikkola city
                        0405203098
                        Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                        Comment

                        • Nuuskis
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 99
                          • Kuortane

                          #13
                          Kuinkahan käy katalysaattorin, jos sinne asti öljy pääsee:think
                          E39 525i -01

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #14
                            Originally posted by pheno View Post
                            Kasissa on onneksi huohotin koneen takana, joten tuskin jäätyy. Vaihda tästä linkistä löytyvä muovilätty imusarjan takaa: http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html . HOmmasin omaani tuon vaikkei ole mitenkään oireillut. Ei maksanut tiivisteen kanssa ~50€. Osat 3 ja 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40

                            Onko vanhemmissa autoissa (540 e34) kuinka paljon erilaisempi tuo rakenne kuin mitä realoem linkin kuvissa?
                            Yhdessä osassa luki "from 5/93".

                            Siis hetkinen onko tuo nyt se surullisen kuuluisa kalvo mikä menee rikki? mikäs tää on:
                            Last edited by superb; 07-01-2008, 21:37.

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by superb View Post
                              Onko vanhemmissa autoissa (540 e34) kuinka paljon erilaisempi tuo rakenne kuin mitä realoem linkin kuvissa?
                              Yhdessä osassa luki "from 5/93".

                              Siis hetkinen onko tuo nyt se surullisen kuuluisa kalvo mikä menee rikki? mikäs tää on:
                              http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=11&fg=15
                              Sama kalvo.. Ei ole tietoa vanhemmasta, mutta tuskin paljon eroaa. Tuo linkki on varsinainen öljyn/ilman separaattori, siittä menee sitten putki sinne huohotinventtiilille joka säätelee imua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎