Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin ohjelman valitsin ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zombba
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 129
    • Oulu

    Automaatin ohjelman valitsin ongelmaa

    Eli voiskohan olla tuo katkasin särki kun näyttää kuin olis oikosessa, painaa esimerkiksi ecologylle tai mediumille niin saman tien nakkaa sportille tämä siis ennen kun käynnistää moottorin kun käynnistää häviää mittaristosta kokonaan se ohjelman tunnus näkyy vaan vaihteen tunnus, näyttöön tulee virhe ilmoitus trans program. Toisella automaatin ohjainyksiköllä koitettu ei vaikutusta. Autohan on tuo sigun e32
    Nyt: E34 525tdsa vm.92
    ex: E32 735iA vm.87
    ex: Volvo 440 vm.93
    ex: Volvo 740tic
    ex: E30 324Tdic vm.88

    ex: E21 315 vm.83
  • jannel
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 283

    #2
    Koitappa purkaa ja putsata se katkasin! Kerran sekoili oikein kunnolla sport, talvi ja ecoasento ja vika löyty paskasesta katkasijasta!

    Comment

    • zombba
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 129
      • Oulu

      #3
      katkasin on putsailtu ei vaikutusta, voikohan olla särki?
      Nyt: E34 525tdsa vm.92
      ex: E32 735iA vm.87
      ex: Volvo 440 vm.93
      ex: Volvo 740tic
      ex: E30 324Tdic vm.88

      ex: E21 315 vm.83

      Comment

      • zombba
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 129
        • Oulu

        #4
        Mitähän luokkaa tuo katkaisin kustantaa uutena ?
        Nyt: E34 525tdsa vm.92
        ex: E32 735iA vm.87
        ex: Volvo 440 vm.93
        ex: Volvo 740tic
        ex: E30 324Tdic vm.88

        ex: E21 315 vm.83

        Comment

        • zombba
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 129
          • Oulu

          #5
          vika vielä päällä uusittu automaatin ohjainboxi, katkasin ja alasvaihdon esto rele ei vaikutusta. Voikohan vika olla maadotuksessa? missä automaatin johtosarjan maadotus pisteet sijaitsee ?
          Nyt: E34 525tdsa vm.92
          ex: E32 735iA vm.87
          ex: Volvo 440 vm.93
          ex: Volvo 740tic
          ex: E30 324Tdic vm.88

          ex: E21 315 vm.83

          Comment

          • zombba
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 129
            • Oulu

            #6
            vielä vika päällä nyt vaihdettu öljyt ja suodatin ei vaikutusta huomasin tuossa sellasen että 3 vaihe olis kokoajan päällä koitti sitte pakko 1 tai 2 niin kolmonen silti, eikö kukaan osaa jelppiä
            Nyt: E34 525tdsa vm.92
            ex: E32 735iA vm.87
            ex: Volvo 440 vm.93
            ex: Volvo 740tic
            ex: E30 324Tdic vm.88

            ex: E21 315 vm.83

            Comment

            • Jesper
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1448

              #7
              Originally posted by zombba View Post
              vielä vika päällä nyt vaihdettu öljyt ja suodatin ei vaikutusta huomasin tuossa sellasen että 3 vaihe olis kokoajan päällä koitti sitte pakko 1 tai 2 niin kolmonen silti, eikö kukaan osaa jelppiä
              Kolmonen tai nelonen on aina päällä jos laatikko on vikatilassa.
              Mulla oli prikulleen samanlaista sekoilua tossa E39:ssä, mutta se korjaantui täysin uudella vaihteiston asentotunnistimella.
              Vikaa kannattaa kyllä etsiä sieltä laatikon kyljessä olevasta katkaisijasta tai sen läheisyydestä...:think

              Comment

              • zombba
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 129
                • Oulu

                #8
                Tuli tuossa mieleen mahtaakohan olla vika moottorinohjauksessa kun sen jälkeen meni, kun vaihdettiin rikkinäisen tilalle manuaali mallisen moottorin ohjausboxi? kulkeeko moottoriohjauksen kautta jotakin tietoa automaatille?
                Nyt: E34 525tdsa vm.92
                ex: E32 735iA vm.87
                ex: Volvo 440 vm.93
                ex: Volvo 740tic
                ex: E30 324Tdic vm.88

                ex: E21 315 vm.83

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3311
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Siinähän se todennäköisin syy on. Nuo kun tomaaatissa ovat tavalla tai toisella sidoksissa keskenään.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • uti
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 195

                    #10
                    ohjausboksi

                    automaatin moottorinohjausboksihan on eri numerollakin. Numero pitää olla sama.

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      #11
                      Itse vaihdoin myös automaatti e34:seen manuaalin motronicin ja automaatti toimii aivan normaalisti. boxin numero oli sama. Koneena M50.
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎