Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valeon sulista naarmut tuulilasiin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #16
    OT, mutta muistaakseni ainakin ykkösen orkkis (kokokumi) sulkia tekee Valeo..
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #17
      Voisi kuvitella et hiotessa lasin ominaisuudet heikkenee (kestävyys, suoruus, heijastukset). Totta helvetissä itte ainakin ottaisin yhteyttä edustajaan. Korvauksen saanti varmaan on epävarmaa mutta kyllä tuosta tuotepäällikölle yms. on hyvä reklamoida.

      Ainakin Tapiolan lasivakuutus menee ymmärtääkseni näin. Vuosimaksu xx euroa ja omavastuuu 150e. uusi lasi 150-300e. Eli vähintään 1x korvaus per vuosi jotta edes päästään omille. Ja jos bonarit tippuu niin laseja pitäis mennäkin sitten jo todela kovaan tahtiin et pääsee edes omille.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7395
        • Oulu

        #18
        Pitääpä muistaa tarkkailla muutaman viikon käytössä olleita Valeon sulkia jatkossa tarkemmin. Pyyhkivyydeen olen ollut tyytyväinen.

        Originally posted by Clavurion View Post
        Kaiken järjen mukaan pinnoitus/kalvo on lasin sisäpinnalla tai välissä, joten voinee ulkopinnan hioa surutta.
        Näinhän sen on oltava, muuten kivisuihku hoitaisi kalvon pinnasta hyvin äkkiä.

        Originally posted by Vanquish View Post
        Ainakin Tapiolan lasivakuutus menee ymmärtääkseni näin. Vuosimaksu xx euroa ja omavastuuu 150e. uusi lasi 150-300e. Eli vähintään 1x korvaus per vuosi jotta edes päästään omille. Ja jos bonarit tippuu niin laseja pitäis mennäkin sitten jo todela kovaan tahtiin et pääsee edes omille.
        Tätä en nyt ymmärrä. Mulla on Pohjolan lasivakuutus, eikä siinä ainakaan tipu bonarit. Koska vuosimaksi on vain jotain 20e luokkaa laskin että riittää jos 5 vuoden aikana kerran lasin laittaa niin silloin jo kannattaa otta tuo vakuutus. Lasinvaihto maksoi viimeksi ainakin 350e ja oli halvin hinta mikä täältä löysin. Lasivakuutuksella tuon voisi teettää merkkiliikkeessä, jolloin tulisi myös tehtyä oikein, toisin kuin viimeksi.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 11-01-2008, 18:12.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Tätä en nyt ymmärrä. Mulla on Pohjolan lasivakuutus, eikä siinä ainakaan tipu bonarit.
          Ei tipu Tapiolan lasivakuutuksessakaan, tuskin tippuu muissakaan yhtiöissä. Ja jos autossa on keskeytysvakuutus, niin siitä saa päivän korvauksen (myös lasin korjauksen yhteydessä).

          Lasivakuutuksella tuon voisi teettää merkkiliikkeessä, jolloin tulisi myös tehtyä oikein, toisin kuin viimeksi.
          Tulisiko? Ei ainakaan täälläpäin tullut tehtyä oikein merkkiliikkeessä...
          E39 528iA

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #20
            Heips,

            Ja maahantuoja lupautui korvaamaan tuulilasin vaihdon, merkkiliikkeessä. Pienen väännön jälkeen.

            Nyt hämmennystä aiheuttaa se, mikä tuulilasi mulla on autossa...

            Wetteri Oulussa ei ole varma lasini mallista, koska 1. sadetunnistinta ei ole varustelistalla ja 2. varustelistalla oleva "Klimate Komfort" tuulilasi aiheuttaa hämmennystä, että onko siinä joku "IR heijastekalvo" vai ei. Onhan siinä, mutta Wetterille oli epäselvää, että onko lasi tavallinen klimakomfort, vaiko joku "IR malli" kuten kuulin mainittavan... Sekä 3. Kun optiona valitaan tuulilasille "Xenon Light" YES vai NO, koska autossa on Xenonit kyllä, mutta ei sitä automaattista toimintoa, joka toimii sadetunnistimen tienoilta, että valokytkin pykälä vasemmalle "A-toimintoon" käännettynä, sytyttää valot havaitsemansa valomäärän mukaan. Eli onko tuo optio nyt aina Xenon-valollisille autoille VAI niille, joissa tuo automaattivalotoiminto löytyy.

            Minusta minun autoon passaava tuulilasi on liitteen mukainen.

            Onko Klimate Komfortin ohella olemassa jotain muuta mallia, jossa "IR suodattava" välikerros??

            Auto siis sigun 3/2001, 525iA sedan. Ja varustelistalla on mainittu tuo Klimakomfort scheibe mutta ei rain sensoria, joka autossa kylläkin on. Alkuperäisessä, huoltokirjaan liimatussa listassa, ei näy pussyness pakettia, mutta Wetterin listalla semmonen autossani kuulemma kuitenkin myös on. Ja siinähän on rain sensori mukana.

            Tero
            Attached Files
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #21
              Originally posted by teropa View Post
              Ja maahantuoja lupautui korvaamaan tuulilasin vaihdon, merkkiliikkeessä. Pienen väännön jälkeen.
              No tämä reklamaatiohan meni paremmin kuin hyvin. Tosin rintaa röyhistäisin vasta sitten, kun tuulilasi on onnistuneesti ohjeiden mukaan vaihdettu ilman ylimääräisiä suhinoita.

              Eiköhän se oikea tuulilasi ole tuo, minkä olit listannut.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #22
                Meneekö muuten BMW orkkis sulat Boschin runkoihin?
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  No tämä reklamaatiohan meni paremmin kuin hyvin. Tosin rintaa röyhistäisin vasta sitten, kun tuulilasi on onnistuneesti ohjeiden mukaan vaihdettu ilman ylimääräisiä suhinoita.

                  Eiköhän se oikea tuulilasi ole tuo, minkä olit listannut.
                  Eiköhän Wetterin vauriokorjaamo osaa vaihtaa lasin ilman suhinoita. Suhinoita tulee silloin jos lasi asennetaan liian syvälle. Tuo on peruskauraa mielestäni. Jotkut lasipajat, jotka ei Bemarin lasia osaa asentaa, on kaiketi laitelleet niitä väärin, ja semmoset on suhissut. Mun edelliseen autoon vaihdettiin kans tuulilasi, eikä sekään suhissut vähääkään. Silloin vaihtajana tosin Pohjolan Lasi eikä Wetteri.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by teropa View Post
                    Eiköhän Wetterin vauriokorjaamo osaa vaihtaa lasin ilman suhinoita. Suhinoita tulee silloin jos lasi asennetaan liian syvälle. Tuo on peruskauraa mielestäni. Jotkut lasipajat, jotka ei Bemarin lasia osaa asentaa, on kaiketi laitelleet niitä väärin, ja semmoset on suhissut. Mun edelliseen autoon vaihdettiin kans tuulilasi, eikä sekään suhissut vähääkään. Silloin vaihtajana tosin Pohjolan Lasi eikä Wetteri.
                    :think Oletko lukenut tuon aiemman keskustelun E39 tuulilasin vaihdosta? KLIK
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      :think Oletko lukenut tuon aiemman keskustelun E39 tuulilasin vaihdosta? KLIK
                      Olen lukenut joo. Sanoisin, että melkoisen liiallista tuo asennusten epäily. Minulla vaihdettiin E34 ja E39:iin samassa paikassa, ja melkein sanoisin, että tuo E39 hiljeni lasin vaihdon jälkeen (pohjolan lasi). Mitään suhinoita en ole koskaan kuullut kummankaan lasinvaihdon jälkeen, enkä odota mitään suhinoita myöskään Wetterin tiimoilta.

                      En suostu uskomaan, että tuulilasin vaihto olisi ydintiedettä. Jos ajatellaan merkkikorjaamon vauriokorjaamoa esim, tai liikettä joka vaihtaa laseja useita päivässä, niin kyllä he tietävät pääsääntöisesti minkälaisella asennuksella saa aikaan tiiviin lasin.

                      Mutta totta ihmeessä, jos suhinoita tulee, niin reklamaatiota sitten vaan kehiin.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by teropa View Post
                        Olen lukenut joo. Sanoisin, että melkoisen liiallista tuo asennusten epäily.
                        Tieto lisää tuskaa! Toivotaan, että kaikki sujuu ongelmitta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tieto lisää tuskaa! Toivotaan, että kaikki sujuu ongelmitta.
                          Juu täällä tiedetään joistain asioista aivan liikaa. Noh, parempi niin päin

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by teropa View Post
                            En suostu uskomaan, että tuulilasin vaihto olisi ydintiedettä. Jos ajatellaan merkkikorjaamon vauriokorjaamoa esim, tai liikettä joka vaihtaa laseja useita päivässä, niin kyllä he tietävät pääsääntöisesti minkälaisella asennuksella saa aikaan tiiviin lasin.
                            Mutta totta ihmeessä, jos suhinoita tulee, niin reklamaatiota sitten vaan kehiin.
                            Joo, olin minäkin optimisti eka kerralla, mutta hajotettujen muoviosien ja neljännen väärin asennetun lasin jälkeen optimismi on pikkuhiljaa kadonnut...

                            Lasinvaihto ei ole ydintiedettä, mutta kuitenkin sen verran vaikeaa, ettei se onnistu jos ohjeita ei lueta/noudateta eikä käytetä oikeita asennustyökaluja. Eikä tuo "vaihdetaan useita laseja päivässä" ole mikään tae laadusta. Asentaja on kerran oppinut väärille tavoille, niin kaikki lasit on sen jälkeen asennettu väärin ja silti hän luulee olevansa ammattimies joka tietää kaiken. Tiiviis se lasi toki voi olla, mutta se on vain yksi osa E39:n tuulilasin asennuksesta.

                            Suhinoista tehty reklamaatiokin on vaikeaa: koet, että auton yleinen tuulimelu on kasvanut (lasi liian ylhäällä kehyksessä, lasi valunut liian alas, alareunan tiivisteet virheellisesti asennettu jne.), mutta huolto ei sitä taatusti noteeraa ellei lasi selvästi suhise jostain kohdasta.

                            Jos sinulla on alkuperäinen lasi, eikä naarmut häiritse, niin minä ainakin ottaisin rahallisen korvauksen ja yrittäisin pärjätä nykyisellä lasilla mahdollisimman pitkään.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #29
                              Terve,

                              En ala naarmusella lasilla ajamaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että tuulilasi pitää vaihtua ns. oikein merkkikorjaamolla. Tai merkin vauriokorjaamolla.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎