OT, mutta muistaakseni ainakin ykkösen orkkis (kokokumi) sulkia tekee Valeo..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Valeon sulista naarmut tuulilasiin!
Collapse
X
-
Voisi kuvitella et hiotessa lasin ominaisuudet heikkenee (kestävyys, suoruus, heijastukset). Totta helvetissä itte ainakin ottaisin yhteyttä edustajaan. Korvauksen saanti varmaan on epävarmaa mutta kyllä tuosta tuotepäällikölle yms. on hyvä reklamoida.
Ainakin Tapiolan lasivakuutus menee ymmärtääkseni näin. Vuosimaksu xx euroa ja omavastuuu 150e. uusi lasi 150-300e. Eli vähintään 1x korvaus per vuosi jotta edes päästään omille. Ja jos bonarit tippuu niin laseja pitäis mennäkin sitten jo todela kovaan tahtiin et pääsee edes omille.
Comment
-
-
Pitääpä muistaa tarkkailla muutaman viikon käytössä olleita Valeon sulkia jatkossa tarkemmin. Pyyhkivyydeen olen ollut tyytyväinen.
Originally posted by Clavurion View PostKaiken järjen mukaan pinnoitus/kalvo on lasin sisäpinnalla tai välissä, joten voinee ulkopinnan hioa surutta.
Originally posted by Vanquish View PostAinakin Tapiolan lasivakuutus menee ymmärtääkseni näin. Vuosimaksu xx euroa ja omavastuuu 150e. uusi lasi 150-300e. Eli vähintään 1x korvaus per vuosi jotta edes päästään omille. Ja jos bonarit tippuu niin laseja pitäis mennäkin sitten jo todela kovaan tahtiin et pääsee edes omille.Last edited by Petri.Kekkonen; 11-01-2008, 18:12.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTätä en nyt ymmärrä. Mulla on Pohjolan lasivakuutus, eikä siinä ainakaan tipu bonarit.
Lasivakuutuksella tuon voisi teettää merkkiliikkeessä, jolloin tulisi myös tehtyä oikein, toisin kuin viimeksi.
Comment
-
-
Heips,
Ja maahantuoja lupautui korvaamaan tuulilasin vaihdon, merkkiliikkeessä. Pienen väännön jälkeen.
Nyt hämmennystä aiheuttaa se, mikä tuulilasi mulla on autossa...
Wetteri Oulussa ei ole varma lasini mallista, koska 1. sadetunnistinta ei ole varustelistalla ja 2. varustelistalla oleva "Klimate Komfort" tuulilasi aiheuttaa hämmennystä, että onko siinä joku "IR heijastekalvo" vai ei. Onhan siinä, mutta Wetterille oli epäselvää, että onko lasi tavallinen klimakomfort, vaiko joku "IR malli" kuten kuulin mainittavan... Sekä 3. Kun optiona valitaan tuulilasille "Xenon Light" YES vai NO, koska autossa on Xenonit kyllä, mutta ei sitä automaattista toimintoa, joka toimii sadetunnistimen tienoilta, että valokytkin pykälä vasemmalle "A-toimintoon" käännettynä, sytyttää valot havaitsemansa valomäärän mukaan. Eli onko tuo optio nyt aina Xenon-valollisille autoille VAI niille, joissa tuo automaattivalotoiminto löytyy.
Minusta minun autoon passaava tuulilasi on liitteen mukainen.
Onko Klimate Komfortin ohella olemassa jotain muuta mallia, jossa "IR suodattava" välikerros??
Auto siis sigun 3/2001, 525iA sedan. Ja varustelistalla on mainittu tuo Klimakomfort scheibe mutta ei rain sensoria, joka autossa kylläkin on. Alkuperäisessä, huoltokirjaan liimatussa listassa, ei näy pussyness pakettia, mutta Wetterin listalla semmonen autossani kuulemma kuitenkin myös on. Ja siinähän on rain sensori mukana.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJa maahantuoja lupautui korvaamaan tuulilasin vaihdon, merkkiliikkeessä. Pienen väännön jälkeen.
Eiköhän se oikea tuulilasi ole tuo, minkä olit listannut.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNo tämä reklamaatiohan meni paremmin kuin hyvin. Tosin rintaa röyhistäisin vasta sitten, kun tuulilasi on onnistuneesti ohjeiden mukaan vaihdettu ilman ylimääräisiä suhinoita.
Eiköhän se oikea tuulilasi ole tuo, minkä olit listannut.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEiköhän Wetterin vauriokorjaamo osaa vaihtaa lasin ilman suhinoita. Suhinoita tulee silloin jos lasi asennetaan liian syvälle. Tuo on peruskauraa mielestäni. Jotkut lasipajat, jotka ei Bemarin lasia osaa asentaa, on kaiketi laitelleet niitä väärin, ja semmoset on suhissut. Mun edelliseen autoon vaihdettiin kans tuulilasi, eikä sekään suhissut vähääkään. Silloin vaihtajana tosin Pohjolan Lasi eikä Wetteri.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
En suostu uskomaan, että tuulilasin vaihto olisi ydintiedettä. Jos ajatellaan merkkikorjaamon vauriokorjaamoa esim, tai liikettä joka vaihtaa laseja useita päivässä, niin kyllä he tietävät pääsääntöisesti minkälaisella asennuksella saa aikaan tiiviin lasin.
Mutta totta ihmeessä, jos suhinoita tulee, niin reklamaatiota sitten vaan kehiin.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostOlen lukenut joo. Sanoisin, että melkoisen liiallista tuo asennusten epäily.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTieto lisää tuskaa! Toivotaan, että kaikki sujuu ongelmitta.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEn suostu uskomaan, että tuulilasin vaihto olisi ydintiedettä. Jos ajatellaan merkkikorjaamon vauriokorjaamoa esim, tai liikettä joka vaihtaa laseja useita päivässä, niin kyllä he tietävät pääsääntöisesti minkälaisella asennuksella saa aikaan tiiviin lasin.
Mutta totta ihmeessä, jos suhinoita tulee, niin reklamaatiota sitten vaan kehiin.
Lasinvaihto ei ole ydintiedettä, mutta kuitenkin sen verran vaikeaa, ettei se onnistu jos ohjeita ei lueta/noudateta eikä käytetä oikeita asennustyökaluja. Eikä tuo "vaihdetaan useita laseja päivässä" ole mikään tae laadusta. Asentaja on kerran oppinut väärille tavoille, niin kaikki lasit on sen jälkeen asennettu väärin ja silti hän luulee olevansa ammattimies joka tietää kaiken. Tiiviis se lasi toki voi olla, mutta se on vain yksi osa E39:n tuulilasin asennuksesta.
Suhinoista tehty reklamaatiokin on vaikeaa: koet, että auton yleinen tuulimelu on kasvanut (lasi liian ylhäällä kehyksessä, lasi valunut liian alas, alareunan tiivisteet virheellisesti asennettu jne.), mutta huolto ei sitä taatusti noteeraa ellei lasi selvästi suhise jostain kohdasta.
Jos sinulla on alkuperäinen lasi, eikä naarmut häiritse, niin minä ainakin ottaisin rahallisen korvauksen ja yrittäisin pärjätä nykyisellä lasilla mahdollisimman pitkään.
Comment
-
-
Terve,
En ala naarmusella lasilla ajamaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että tuulilasi pitää vaihtua ns. oikein merkkikorjaamolla. Tai merkin vauriokorjaamolla.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment