Vaimon autosta meni tunkki pohjasta läpi takajalkatilan kohdalta. Olisiko foorumilaisilla kokemusta miten tälläinen tulisi paikata? Reikä ei ole iso mutta itseltä ei tuota hitsauskokemusta löydy juurikaan eli vienkö suoraan jonnekin pajalle laitettavaksi. Kannattaako tehdä jotain valmisteluita pajaa varten ja osaako joku suositella jotain tekijää Oulussa?
Pohjan hitsaus
Collapse
X
-
Pohjan hitsaus
Audi A3 2.0 FSI
ex:
E46 316i
Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
E39 520i touring
E36 325i
E30 316iTags: None
-
No jos vain ite osaa tehdä ja on vehkeet niin pikkusen reikää tasottelet esim rälläkällä. Hiot reijän ympäriltä ylimääräset maalit+ym pois vaikka rälläkän sillä neekerintukalla. Sopivan palan leikkaat uutta peltiä ja nappaat hitsillä sen siihen kiinni. Sitte päälle sinkki maali,pohja maali ja vaikka auton värinen maali ja pohjan puolelta vaikka sinkillä ja pojamaalilla ja nappaat paljon alusta massaa päälle. Minusta tuommoset kannattaa tehä ite jos vaan on vähänkaan hitsannut ja paikka missä tehdä. Tai tuo Kajaaniin niin minä voin sen ohimennen hitsataOriginally posted by sunnuntaiajelija View PostVaimon autosta meni tunkki pohjasta läpi takajalkatilan kohdalta. Olisiko foorumilaisilla kokemusta miten tälläinen tulisi paikata? Reikä ei ole iso mutta itseltä ei tuota hitsauskokemusta löydy juurikaan eli vienkö suoraan jonnekin pajalle laitettavaksi. Kannattaako tehdä jotain valmisteluita pajaa varten ja osaako joku suositella jotain tekijää Oulussa?
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
-
matto
Mitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?Originally posted by Soininen View PostNo jos vain ite osaa tehdä ja on vehkeet niin pikkusen reikää tasottelet esim rälläkällä. Hiot reijän ympäriltä ylimääräset maalit+ym pois vaikka rälläkän sillä neekerintukalla. Sopivan palan leikkaat uutta peltiä ja nappaat hitsillä sen siihen kiinni. Sitte päälle sinkki maali,pohja maali ja vaikka auton värinen maali ja pohjan puolelta vaikka sinkillä ja pojamaalilla ja nappaat paljon alusta massaa päälle. Minusta tuommoset kannattaa tehä ite jos vaan on vähänkaan hitsannut ja paikka missä tehdä. Tai tuo Kajaaniin niin minä voin sen ohimennen hitsata
Audi A3 2.0 FSI
ex:
E46 316i
Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
E39 520i touring
E36 325i
E30 316i
Comment
-
Originally posted by sunnuntaiajelija View PostVaimon autosta meni tunkki pohjasta läpi takajalkatilan kohdalta. Olisiko foorumilaisilla kokemusta miten tälläinen tulisi paikata? Reikä ei ole iso mutta itseltä ei tuota hitsauskokemusta löydy juurikaan eli vienkö suoraan jonnekin pajalle laitettavaksi. Kannattaako tehdä jotain valmisteluita pajaa varten ja osaako joku suositella jotain tekijää Oulussa?Revi sitä sen veraan et sulla on tilaa touhuta ja suojaa mielellään jollain ettei paskat lentele siihen ja hitsatessa kipinät.Originally posted by sunnuntaiajelija View PostMitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
kannattaa repiä sen verran listojaauki että saat käännettyä maton sivuun.. ja kun hitsaat ota joku kaveri joka osaa käyttää sammutinta/ puutarhaletkua märkä auto on paljon helpompi putsata ku palanut auto.. itse et näe auton alta mitään jos autossa palaa..Originally posted by sunnuntaiajelija View PostMitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
se paikkahan varmaan hitsataan alapuolelta eli ei kannata mattoa ruveta repimään. hitsatessa joku toinen vaan kattoo ettei syty matto palamaan ja nakkaa vähä vettä jos meinaa palaa. itellä ei ainakaan oo syttyny koskaan mut ainahan se on hyvä varmuuden vuoksi olla joku mukana tarkkailemassa.Originally posted by sunnuntaiajelija View PostMitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?
Comment
-
Lisäisin vielä, että kannattaa ottaa heti reilu pala pois ja suosia suorakulmaisia muotoja, jolloin rälläköinti sekä korvauspalan mitoitus, leikkaaminen ja paikalleen istuttaminen helpottuu kummasti. Kannattaa myös koittaa rajata se leikattu alue mahd. hyvin pohjan olemassaoleviin saumakohtiin joka helpottaa työtä omalta osaltaan ja lopputuloksestakin tulee siistimpi.Originally posted by Soininen View PostNo jos vain ite osaa tehdä ja on vehkeet niin pikkusen reikää tasottelet esim rälläkällä. Hiot reijän ympäriltä ylimääräset maalit+ym pois vaikka rälläkän sillä neekerintukalla. Sopivan palan leikkaat uutta peltiä ja nappaat hitsillä sen siihen kiinni. Sitte päälle sinkki maali,pohja maali ja vaikka auton värinen maali ja pohjan puolelta vaikka sinkillä ja pojamaalilla ja nappaat paljon alusta massaa päälle. Minusta tuommoset kannattaa tehä ite jos vaan on vähänkaan hitsannut ja paikka missä tehdä. Tai tuo Kajaaniin niin minä voin sen ohimennen hitsata
Pieni disclaimer kuitenkin lienee paikallaan: mikäli aikaisempi hitsauskokemus on luokkaa Isoisän Massey Fergusoniin 100mm RHS-putkesta räitty valoteline, saattaa auton mahd. tuleva omistaja arvostaa sitä, että teettää homman jollain muulla. Toisaalta, pitää ne oppirahatkin joskus maksaa. Lykkyä tykö, ei se vaikeaa ole.
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
Comment