Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pohjan hitsaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunnuntaiajelija
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 58
    • Oulu

    Pohjan hitsaus

    Vaimon autosta meni tunkki pohjasta läpi takajalkatilan kohdalta. Olisiko foorumilaisilla kokemusta miten tälläinen tulisi paikata? Reikä ei ole iso mutta itseltä ei tuota hitsauskokemusta löydy juurikaan eli vienkö suoraan jonnekin pajalle laitettavaksi. Kannattaako tehdä jotain valmisteluita pajaa varten ja osaako joku suositella jotain tekijää Oulussa?
    Audi A3 2.0 FSI

    ex:
    E46 316i
    Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
    E39 520i touring
    E36 325i
    E30 316i
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1295
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
    Vaimon autosta meni tunkki pohjasta läpi takajalkatilan kohdalta. Olisiko foorumilaisilla kokemusta miten tälläinen tulisi paikata? Reikä ei ole iso mutta itseltä ei tuota hitsauskokemusta löydy juurikaan eli vienkö suoraan jonnekin pajalle laitettavaksi. Kannattaako tehdä jotain valmisteluita pajaa varten ja osaako joku suositella jotain tekijää Oulussa?
    No jos vain ite osaa tehdä ja on vehkeet niin pikkusen reikää tasottelet esim rälläkällä. Hiot reijän ympäriltä ylimääräset maalit+ym pois vaikka rälläkän sillä neekerintukalla. Sopivan palan leikkaat uutta peltiä ja nappaat hitsillä sen siihen kiinni. Sitte päälle sinkki maali,pohja maali ja vaikka auton värinen maali ja pohjan puolelta vaikka sinkillä ja pojamaalilla ja nappaat paljon alusta massaa päälle. Minusta tuommoset kannattaa tehä ite jos vaan on vähänkaan hitsannut ja paikka missä tehdä. Tai tuo Kajaaniin niin minä voin sen ohimennen hitsata
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16

    Comment

    • sunnuntaiajelija
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 58
      • Oulu

      #3
      matto

      Originally posted by Soininen View Post
      No jos vain ite osaa tehdä ja on vehkeet niin pikkusen reikää tasottelet esim rälläkällä. Hiot reijän ympäriltä ylimääräset maalit+ym pois vaikka rälläkän sillä neekerintukalla. Sopivan palan leikkaat uutta peltiä ja nappaat hitsillä sen siihen kiinni. Sitte päälle sinkki maali,pohja maali ja vaikka auton värinen maali ja pohjan puolelta vaikka sinkillä ja pojamaalilla ja nappaat paljon alusta massaa päälle. Minusta tuommoset kannattaa tehä ite jos vaan on vähänkaan hitsannut ja paikka missä tehdä. Tai tuo Kajaaniin niin minä voin sen ohimennen hitsata
      Mitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?
      Audi A3 2.0 FSI

      ex:
      E46 316i
      Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
      E39 520i touring
      E36 325i
      E30 316i

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1295
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
        Vaimon autosta meni tunkki pohjasta läpi takajalkatilan kohdalta. Olisiko foorumilaisilla kokemusta miten tälläinen tulisi paikata? Reikä ei ole iso mutta itseltä ei tuota hitsauskokemusta löydy juurikaan eli vienkö suoraan jonnekin pajalle laitettavaksi. Kannattaako tehdä jotain valmisteluita pajaa varten ja osaako joku suositella jotain tekijää Oulussa?
        Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
        Mitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?
        Revi sitä sen veraan et sulla on tilaa touhuta ja suojaa mielellään jollain ettei paskat lentele siihen ja hitsatessa kipinät.
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
          Mitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?
          kannattaa repiä sen verran listojaauki että saat käännettyä maton sivuun.. ja kun hitsaat ota joku kaveri joka osaa käyttää sammutinta/ puutarhaletkua märkä auto on paljon helpompi putsata ku palanut auto.. itse et näe auton alta mitään jos autossa palaa..
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Tikkunen85
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 892
            • Paltamo

            #6
            Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
            Mitä sisätilanmatolle pitäisi tehdä, revitäänkö irti vai suojataanko jotenkin?
            se paikkahan varmaan hitsataan alapuolelta eli ei kannata mattoa ruveta repimään. hitsatessa joku toinen vaan kattoo ettei syty matto palamaan ja nakkaa vähä vettä jos meinaa palaa. itellä ei ainakaan oo syttyny koskaan mut ainahan se on hyvä varmuuden vuoksi olla joku mukana tarkkailemassa.

            Comment

            • kari@p
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 76

              #7
              jos hyvän haluu

              eli huolella ku teet ni avaa yläpuolelta matto pois ni korjauksen jälkeen pystyt maalaamaan hitsaukset molemmin puolin ni ei heti ruostu
              ex Bemut:

              Bmw 315 81,
              Bmw 316 83,
              Bmw 320 88
              Bmw 325td 92

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #8
                Originally posted by Soininen View Post
                No jos vain ite osaa tehdä ja on vehkeet niin pikkusen reikää tasottelet esim rälläkällä. Hiot reijän ympäriltä ylimääräset maalit+ym pois vaikka rälläkän sillä neekerintukalla. Sopivan palan leikkaat uutta peltiä ja nappaat hitsillä sen siihen kiinni. Sitte päälle sinkki maali,pohja maali ja vaikka auton värinen maali ja pohjan puolelta vaikka sinkillä ja pojamaalilla ja nappaat paljon alusta massaa päälle. Minusta tuommoset kannattaa tehä ite jos vaan on vähänkaan hitsannut ja paikka missä tehdä. Tai tuo Kajaaniin niin minä voin sen ohimennen hitsata
                Lisäisin vielä, että kannattaa ottaa heti reilu pala pois ja suosia suorakulmaisia muotoja, jolloin rälläköinti sekä korvauspalan mitoitus, leikkaaminen ja paikalleen istuttaminen helpottuu kummasti. Kannattaa myös koittaa rajata se leikattu alue mahd. hyvin pohjan olemassaoleviin saumakohtiin joka helpottaa työtä omalta osaltaan ja lopputuloksestakin tulee siistimpi.

                Pieni disclaimer kuitenkin lienee paikallaan: mikäli aikaisempi hitsauskokemus on luokkaa Isoisän Massey Fergusoniin 100mm RHS-putkesta räitty valoteline, saattaa auton mahd. tuleva omistaja arvostaa sitä, että teettää homman jollain muulla. Toisaalta, pitää ne oppirahatkin joskus maksaa. Lykkyä tykö, ei se vaikeaa ole.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎