Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku tyjenee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGT
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 360
    • Mynämäki-

    Akku tyjenee!

    Eli akku tyhjenee omia aikojaan vaikka sillä ajaakin pidempää matkaa ja laturi lataa 14,2 - 14,8. Mistä päin vikaa voi alkaa etsiä? Auto on e32 735ia
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #2
    Akku paskana, nähtävästi ei ota vastaan kun kerta lataa... Tai sitten sulla on jossain jokin virtasyöppö...

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      #3
      tarkasta ettei hanskalokeroon tai takakonttiin jää valot palaan(vaikeehan se on mutta esim sulakkeiden poistolla 1 kerrallaan ja mittailemalla selviää)
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • MGT
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 360
        • Mynämäki-

        #4
        Originally posted by TheLate View Post
        Akku paskana, nähtävästi ei ota vastaan kun kerta lataa... Tai sitten sulla on jossain jokin virtasyöppö...
        Akku on ihan uusi


        Originally posted by waudeville View Post
        tarkasta ettei hanskalokeroon tai takakonttiin jää valot palaan(vaikeehan se on mutta esim sulakkeiden poistolla 1 kerrallaan ja mittailemalla selviää)
        On katsottu ja ei jää palamaan.. Äsken tuli mittailtu ja 2 sulakkeen kohdalta näytti mittari 140 ohm. Kuuluukos joidenkin laitteiden olla "oikosulussa" kun auto on sammuksissa?

        niin ja mitä mahtavat olla sulakkeet takapenkin alla? yksi sieltä takapenkin alta palaa jatkuvasti joka on muovikotelon alla.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Juu jotkin laitteet ovat "oikosessa" vaikka eivät ole päällä, hyvä esim. on lamppu.

          Mittaa kuluuko virtaa kun auto on sammuksissa.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by MGT View Post
            On katsottu ja ei jää palamaan.. Äsken tuli mittailtu ja 2 sulakkeen kohdalta näytti mittari 140 ohm. Kuuluukos joidenkin laitteiden olla "oikosulussa" kun auto on sammuksissa?
            eivät ne oikosulussa ole, resistanssi on vain pieni. Näille tuskin tulee virtaa silloin kun auto on sammuksissa.
            Tästä aiheesta on muitakin topikkeja. Ehkä autosi ei mene stby tilaan ollenkaan, testaa jättämällä sisävalot päälle, pitäisi sammua kahvitauon jälkeen (en muista tarkkaa aikaa mutta se löytyy foorumia selaamalla).
            Mikäli stby toimii niin sitten pihtivirtamittarilla akkukaapelista mittaukseen, kulutus ei saisi olla paria sataa milliampeeria enempää. mikäli näin on niin sulakkeita irti yksi kerrallaan kunnes virta tippuu-> vika paikallistettu.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Ja jos ei ole pihtivirtamittaria, niin ihan normi yleismittarillakin missä on 10A alue tai vastaava, ottaa akun kengän pois ja mittaa kengän ja navan välistä kulutuksen. Tosiaan ei saisi monta sataa milliampeeria enempää ainakaan olla. :think
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • honkkeli
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 947
                • Kaarina

                #8
                Onkos akku menny jossain välis täysin tyhjäks ja onko muu kuin optiman akku mikä kestää syvä purkua. Jos ei ole ja akku tyhjäks ni täysin vika on viottuneen akun eli akku kaupoille Sil ei oo mitään merkitystä onko uus vai vanha mut suurin osa akuista ei kestä syväpurkua

                Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                E46 320i -99

                "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                ex:
                E34 535iA -91
                E30 316i -89
                E30 320i -90

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17509
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by honkkeli View Post
                  Onkos akku menny jossain välis täysin tyhjäks ja onko muu kuin optiman akku mikä kestää syvä purkua. Jos ei ole ja akku tyhjäks ni täysin vika on viottuneen akun eli akku kaupoille Sil ei oo mitään merkitystä onko uus vai vanha mut suurin osa akuista ei kestä syväpurkua
                  Totta, mutta syväpurunkin jälkeen saa akun eloon ektronisella laturilla (esim. C-Tek).
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • MGT
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 360
                    • Mynämäki-

                    #10
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Ja jos ei ole pihtivirtamittaria, niin ihan normi yleismittarillakin missä on 10A alue tai vastaava, ottaa akun kengän pois ja mittaa kengän ja navan välistä kulutuksen. Tosiaan ei saisi monta sataa milliampeeria enempää ainakaan olla. :think

                    Kumpaan napaan kuuluu kytkeä ja mitä sen normaalisti pitäisi näyttää?

                    niin ja sit viel mitäs mahtavat olla sulakkeet takapenkin alla? yksi sieltä takapenkin alta palaa jatkuvasti joka on muovikotelon alla.
                    Last edited by MGT; 06-02-2008, 22:04.

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by MGT View Post
                      Kumpaan napaan kuuluu kytkeä ja mitä sen normaalisti pitäisi näyttää?

                      niin ja sit viel mitäs mahtavat olla sulakkeet takapenkin alla? yksi sieltä takapenkin alta palaa jatkuvasti joka on muovikotelon alla.
                      No se on sama kumpaan napaan kytketään, kunhan on vaan osana virtapiiriä se mittari.

                      Ja sillee että autossa ei ole mitään laitteita päällä, ei pala sisävalot jne, niin niinku WSE1 totesikin, ei montaa sataa milliampeeria ainakaan... :think

                      Miinuksen väliin on ainakin ihan helppo kytkeä, eli miinusnapa irti ja mittari navan ja miinuskengän välille. Toisinpäin näyttää vain miinusampeereja (jos on digitaalimittari, analoginen heittää väärään suuntaan, joten se on syytä kääntää), ja toisinpäin näyttää oikeinpäin. Jaa olikos se nyt niin että mittarin miinus akun miinukseen ja plussa akunkenkään, niin pitäis näyttää oikeinpäin.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2093
                        • *

                        #12
                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        No se on sama kumpaan napaan kytketään, kunhan on vaan osana virtapiiriä se mittari.

                        Ja sillee että autossa ei ole mitään laitteita päällä, ei pala sisävalot jne, niin niinku WSE1 totesikin, ei montaa sataa milliampeeria ainakaan... :think

                        Miinuksen väliin on ainakin ihan helppo kytkeä, eli miinusnapa irti ja mittari navan ja miinuskengän välille. Toisinpäin näyttää vain miinusampeereja (jos on digitaalimittari, analoginen heittää väärään suuntaan, joten se on syytä kääntää), ja toisinpäin näyttää oikeinpäin. Jaa olikos se nyt niin että mittarin miinus akun miinukseen ja plussa akunkenkään, niin pitäis näyttää oikeinpäin.
                        Ts. kun auto on "kokonaan sammunut", virtaa ei saa mennä yhtään. Buimureissa oleva comfort toiminto vie pari sataa milliamppeeria jonkun aikaa sammutuksen jälkeen.
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #13
                          No se voi olla että ei mene yhtään. Mutta jos on jotain hälyytintä tms, ja soitinkin ottaa pikkasen kun pitää muistia yllä, että ei sieltä paljoa ainakaan saisi mennä läpi virtaa, tuo 200mA on aika hyvä katto silloin kun auto on kokonaan sammunut...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • MGT
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 360
                            • Mynämäki-

                            #14
                            Nyt tuli mitattua yleismittarilla sillä 10A:n asennolla ja näytti 0,04 niin onkos se silloin 40mA?
                            Last edited by MGT; 09-02-2008, 10:46.

                            Comment

                            • stranger
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 158

                              #15
                              mulla 525ia kans purkaa akun, jos auto on ajamatta yli 2 pv ni turha toivo saada käyntiin ilman apuvirtaa ja hälyytinkään ei oo ollu päällä. akku on jo kerran vaihettu mutta ei vaikuttanut ongelmaan mitenkään... eipä tuosta oo vikaa löytynyt joten eikun laturiin jos ei joka päivä ajeta... :think vähän tympäsee ja jaksa akunkenkääkään aina olla irrottamassa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎