Eli akku tyhjenee omia aikojaan vaikka sillä ajaakin pidempää matkaa ja laturi lataa 14,2 - 14,8. Mistä päin vikaa voi alkaa etsiä? Auto on e32 735ia
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akku tyjenee!
Collapse
X
-
Originally posted by TheLate View PostAkku paskana, nähtävästi ei ota vastaan kun kerta lataa... Tai sitten sulla on jossain jokin virtasyöppö...
Originally posted by waudeville View Posttarkasta ettei hanskalokeroon tai takakonttiin jää valot palaan(vaikeehan se on mutta esim sulakkeiden poistolla 1 kerrallaan ja mittailemalla selviää)
niin ja mitä mahtavat olla sulakkeet takapenkin alla? yksi sieltä takapenkin alta palaa jatkuvasti joka on muovikotelon alla.
Comment
-
-
Originally posted by MGT View PostOn katsottu ja ei jää palamaan.. Äsken tuli mittailtu ja 2 sulakkeen kohdalta näytti mittari 140 ohm. Kuuluukos joidenkin laitteiden olla "oikosulussa" kun auto on sammuksissa?
Tästä aiheesta on muitakin topikkeja. Ehkä autosi ei mene stby tilaan ollenkaan, testaa jättämällä sisävalot päälle, pitäisi sammua kahvitauon jälkeen (en muista tarkkaa aikaa mutta se löytyy foorumia selaamalla).
Mikäli stby toimii niin sitten pihtivirtamittarilla akkukaapelista mittaukseen, kulutus ei saisi olla paria sataa milliampeeria enempää. mikäli näin on niin sulakkeita irti yksi kerrallaan kunnes virta tippuu-> vika paikallistettu.
Comment
-
-
Ja jos ei ole pihtivirtamittaria, niin ihan normi yleismittarillakin missä on 10A alue tai vastaava, ottaa akun kengän pois ja mittaa kengän ja navan välistä kulutuksen. Tosiaan ei saisi monta sataa milliampeeria enempää ainakaan olla. :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Onkos akku menny jossain välis täysin tyhjäks ja onko muu kuin optiman akku mikä kestää syvä purkua. Jos ei ole ja akku tyhjäks ni täysin vika on viottuneen akun eli akku kaupoille Sil ei oo mitään merkitystä onko uus vai vanha mut suurin osa akuista ei kestä syväpurkua
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
-
Originally posted by honkkeli View PostOnkos akku menny jossain välis täysin tyhjäks ja onko muu kuin optiman akku mikä kestää syvä purkua. Jos ei ole ja akku tyhjäks ni täysin vika on viottuneen akun eli akku kaupoille Sil ei oo mitään merkitystä onko uus vai vanha mut suurin osa akuista ei kestä syväpurkuaNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostJa jos ei ole pihtivirtamittaria, niin ihan normi yleismittarillakin missä on 10A alue tai vastaava, ottaa akun kengän pois ja mittaa kengän ja navan välistä kulutuksen. Tosiaan ei saisi monta sataa milliampeeria enempää ainakaan olla. :think
Kumpaan napaan kuuluu kytkeä ja mitä sen normaalisti pitäisi näyttää?
niin ja sit viel mitäs mahtavat olla sulakkeet takapenkin alla? yksi sieltä takapenkin alta palaa jatkuvasti joka on muovikotelon alla.Last edited by MGT; 06-02-2008, 22:04.
Comment
-
-
Originally posted by MGT View PostKumpaan napaan kuuluu kytkeä ja mitä sen normaalisti pitäisi näyttää?
niin ja sit viel mitäs mahtavat olla sulakkeet takapenkin alla? yksi sieltä takapenkin alta palaa jatkuvasti joka on muovikotelon alla.
Ja sillee että autossa ei ole mitään laitteita päällä, ei pala sisävalot jne, niin niinku WSE1 totesikin, ei montaa sataa milliampeeria ainakaan... :think
Miinuksen väliin on ainakin ihan helppo kytkeä, eli miinusnapa irti ja mittari navan ja miinuskengän välille. Toisinpäin näyttää vain miinusampeereja (jos on digitaalimittari, analoginen heittää väärään suuntaan, joten se on syytä kääntää), ja toisinpäin näyttää oikeinpäin. Jaa olikos se nyt niin että mittarin miinus akun miinukseen ja plussa akunkenkään, niin pitäis näyttää oikeinpäin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo se on sama kumpaan napaan kytketään, kunhan on vaan osana virtapiiriä se mittari.
Ja sillee että autossa ei ole mitään laitteita päällä, ei pala sisävalot jne, niin niinku WSE1 totesikin, ei montaa sataa milliampeeria ainakaan... :think
Miinuksen väliin on ainakin ihan helppo kytkeä, eli miinusnapa irti ja mittari navan ja miinuskengän välille. Toisinpäin näyttää vain miinusampeereja (jos on digitaalimittari, analoginen heittää väärään suuntaan, joten se on syytä kääntää), ja toisinpäin näyttää oikeinpäin. Jaa olikos se nyt niin että mittarin miinus akun miinukseen ja plussa akunkenkään, niin pitäis näyttää oikeinpäin.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
No se voi olla että ei mene yhtään. Mutta jos on jotain hälyytintä tms, ja soitinkin ottaa pikkasen kun pitää muistia yllä, että ei sieltä paljoa ainakaan saisi mennä läpi virtaa, tuo 200mA on aika hyvä katto silloin kun auto on kokonaan sammunut...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
mulla 525ia kans purkaa akun, jos auto on ajamatta yli 2 pv ni turha toivo saada käyntiin ilman apuvirtaa ja hälyytinkään ei oo ollu päällä. akku on jo kerran vaihettu mutta ei vaikuttanut ongelmaan mitenkään... eipä tuosta oo vikaa löytynyt joten eikun laturiin jos ei joka päivä ajeta... :think vähän tympäsee ja jaksa akunkenkääkään aina olla irrottamassa...
Comment
-
Comment