Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i ihmeellisiä vikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandro
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 23

    520i ihmeellisiä vikoja

    Auto on 520i e34 m20b20. Ei käynnisty kunnolla(saa käyntiin ottamalla polttoainepumpun sulakkeen irti-> se käynnistyy ja sammuu->laittaa sulakkeen takaisin niin se käynnistyy), Ei kaasu vastetta( kiertää huipussaan n.3500).
    Voisiko vika olla motronic:issa kun suuttimet ja p.pumppu vaihdettu? eli saa bensaa ja kipinää ja käynnistyy mutta ei kierrä(tuntuu että kaikki sylinterit ei lähtis peliin).
    Tulee kohta itku ton auton kanssa.
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    jääpiköhän rikastus päälle, lämpöanturi? Jos rikastaa seosta niinkuin olisi reilusti pakkasta, haiseeko bensiini voimakkaasti? Katsopa vikakoodit.

    Comment

    • Sandro
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 23

      #3
      Originally posted by WSE1 View Post
      jääpiköhän rikastus päälle, lämpöanturi? Jos rikastaa seosta niinkuin olisi reilusti pakkasta, haiseeko bensiini voimakkaasti? Katsopa vikakoodit.
      Eipä bensa haise. Mistä löytää vikakoodit? "Ajotietokone" ei ainakaan toimi.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Sandro View Post
        Auto on 520i e34 m20b20. Ei käynnisty kunnolla(saa käyntiin ottamalla polttoainepumpun sulakkeen irti-> se käynnistyy ja sammuu->laittaa sulakkeen takaisin niin se käynnistyy), Ei kaasu vastetta( kiertää huipussaan n.3500).
        Voisiko vika olla motronic:issa kun suuttimet ja p.pumppu vaihdettu? eli saa bensaa ja kipinää ja käynnistyy mutta ei kierrä(tuntuu että kaikki sylinterit ei lähtis peliin).
        Tulee kohta itku ton auton kanssa.
        Yksi syyllinen voisi olla kampiakselin asentotunnistin.

        Comment

        • Sandro
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 23

          #5
          Originally posted by pheno View Post
          Yksi syyllinen voisi olla kampiakselin asentotunnistin.
          Jostain luin että se ei anna ollenkaan kipinää jos kampiakselin tunnistin on sökönä. Nyt kokeillaan toisella motronic:illa että toimiiko.

          Comment

          • Sandro
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 23

            #6
            Eipä hirveemmin vaikuttanut motronicin vaihto... Auto räkii aika paljon eikä kierrä 3000 enempää+se kuulostaa ihan dieseliltä(tyhjäkäynnillä kuuluu hirveä nakutus)

            Comment

            • Sandro
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 23

              #7
              Nytpä näyttäisi että yksi syyllinen on löytynyt:Hammashihna on niin kulunut että se on hypännyt paikaltaan ja näin ollen sytytys on ihan persiillään.

              Comment

              • Sandro
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 23

                #8
                Nyt laitoin hihnan ja väärään suuntaan tietysti käänsin startatessa kuului kilaus ja kone ei enään pyöri. Mikähän h*lvetti hajosi?

                Comment

                • FbonE
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 878
                  • Pori

                  #9
                  ettei vaan olisi mäntä ja vena kohdannu toisensa.
                  ota tulpat irti ja koita pyöriikö, jollei auta niin kantta vaan purkamaan jollei pyöri.
                  pelkästään venakopan alta voi löytyä ihmeitä jos jotakin on kunnolla hajonnut.
                  Kulkineet:E61 525döö
                  ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                  -Pori Connection-
                  bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #10
                    Kansitöitä todennäköisesti luvassa
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    • metanolman83
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 249
                      • itä suomi

                      #11
                      kannattaisi aina pyöräyttää konetta käsin pari kierrosta ennekun yrittää tulille..ei pääsisi käymään näitä mukavia yllätyksiä

                      Comment

                      • uti
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 195

                        #12
                        Merkit

                        Kannattaa aina katsoa ensin ne merkit kohdalleen. Senkin jälkeen vielä pyöritellä sitä konetta käsin. Oppirahat saattaa olla kalliita.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          ei muuta ku kansi käteen ja kattoon että mikä venttiili koitti yhdyntää männän kanssa ja uutta tilalle
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Sandro
                            Newbiemmer
                            • Feb 2008
                            • 23

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            ei muuta ku kansi käteen ja kattoon että mikä venttiili koitti yhdyntää männän kanssa ja uutta tilalle
                            Näitä "yhdyntää" harrasteneita venttiilejä oli 4. En kääntänytkään väärään suuntaan =D Pari venttiiliä oli poikki ihan juuresta joten ne mahtuivat pyörimään kunnes loput venttiilit ottivat kiinni. 136€ käynnistys

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎