Originally posted by -Tapi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
..Apukoulu automaattivaihteista..
Collapse
X
-
G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
-
-
nii se tekee mullakin, siinä ku tekee :wink:
voiko muuten noilla laatikoilla vetästä d:ltä 3 pesään? meitsillä on nappi josta valitaan sport-economy-manual. mites ku kärryä vetää, pitääkö ajaa kolmosella vai voiko vetää d;llä?F20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
Originally posted by LaxaJoo enpä noista automaattilootista mitään tiedä ko olen ajellut sellaisella vasta ½ vuotta, mutta siltä se tuntuu että sen 5 vaihteen jälkeen olisi vielä yksivaihde ... Kertokaas viisaammat että mikä on tämä ns. ylivaihde sitten mistä olen kuullut puhuttavan... esim isäukon vanhassa volvossa, jossa oli 4 vaihteinen loota + ylivaihde(vippaviitonen).
Samalta tuo omassa tuntuu välillä että olis "vippakuutonen""Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Mulla nelonen (-94 -tdsa) on ainaskin hyvä kärryn/vaunun veto vaihde. Siihen sitä ainaskin tarvitaan, sillon saa moottorin vääntävimmät kiekat sovitettua vaunun veto nopeuksille.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
zf 4hp 22 lootassa 4 vaihde on ylivaihde. niissä uudemmissa 5 vaihteisissa mitä käytettiin ainakin e34 5 vaihde on ylivaihde.
kärryä voi mielestäni vetää hyvin D:llä, en ainakaan itse ole tarvinut 3,2,1, vaihteita käyrryä hinatessani, tosin en ole mikään himokaravaanari =) tietty jos jää seilaamaan kahden vaihteen välille ni kannattaa lukita pienemmälle.
Comment
-
-
Välitykset tietty riippuu autosta/mallista. Mun TDSA:ssa on todella harvat välitykset. Kun D:llä nostaa kierrokset maksimiväännön kohdalle eli sinne 2300 tienoille. Niin silloin matkamittarissa lukee 140 km/h....
ja kiekkamittarin punanen on siellä 5000 tietämissä.... Eli toisaalta jos haluan ajella semmosta tasasta 90 km/h kärryn/vaunun kanssa niin sillon
on D-asennossa kiekkoja koneessa jotain 1000 eikä mitään vääntöä....
Tosiasia on että näät TDSAn välitykset on tarkotettu autobahn nopeuksille.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
E36iA opastusta:
4 silloin kun vedät esim vaunua tai isoa peräkärryä. itse ainakin valitsen sopivampaa sisään jo ennen mutkaa noilla pakko vaihteilla. samoin letkassa ajellessa kaupunkialueilla usein käytän noita jotta saa parhaiten hyödynnettyy moottorijarrutukset, 4 ja 3 on vuoristoon tarkoitettu. 2 on sitä varten et laitat sportin päälle ja 2 silmään ni auto lähtee viivalta ku tykin suusta ja sit heti siitä d:lle, muuten potkii rajottaja samantien.
et tälleen esim. kannattaa ensin lukaista manuaalista vaihteisto jakso ja sitten kelata omilla aivoilla ja kokeilla. Ihan hyvin kyllä voi aja niinkin ettei ikinä käytä niitä.
Comment
-
-
Originally posted by MeisseliTarviiko N-asentoa johonkin? Sen mitä olen tomaateilla ajellut niin aina pysähtyessä (siis pidemmäksi aikaa kuin liikennevaloihin tai vastaavaan) laitan P-asentoon, eipähän lähde ainakaan valumaan mihinkään suuntaan.DetroitDieselandia
Comment
-
-
Talven lähestyessä on hyvä muistaa että (e36) W-asennossa ja laittamalla 4 silmään saa tehtyä uskomattoman lähdön millaisesta paikasta tahansa. Winter asentoa kannattaa käyttää myös hitaassa (80-100km/h) maantieajossa, mikäli maasto on mäkistä. Pitää suurimman vaihteen pitempään päällä, eikä heitä vaihtaessaan kahta pykälää alaspäin jos vauhti hiipuu.
Asia on helposti todettavissa kulutusmittarista vakkarin ollessa päällä.
Kuka tetää e36:n automaattilodjusta, notta tykkääkö pahaa fortekäsittelystä ilman että nostaa perän ilmaan. Eli pyöriikö siellä vermeet sisällä P ja N asennossa?
Jani
Comment
-
-
Jep, eli e36:sessä S2 on paras yhdistelmä jos haluaa lähteä kisaamaan esim. 20-40kmh vauhdista. Vaikka lähtisit liikkeelle pienellä kaasulla, ei loota vaihda isompaa ennen kuin olet vinguttanut kohtalaisen pitkälle.
Ja talviasento + 2/3/4 tarkoittaa käytännössä sitä, että loota käyttää vain vaihdetta 2/3/4, eli jos on 4 asento päällä, niin laatikko käyttää vain vaihdetta 4. Näin ainakin ohjekirjan mukaan. Talviasento + D käyttää vaihteita 2-5, eli lähtee liikkelle kakkosella.
Comment
-
-
Omaa kärryäni en meinaa millään saada lähtemään kuin tykin suusta, ainakaan ihan paikaltaan lähdössä.
Millä kierroksilla mitäisi sport+2-vaihde lähtö tapahtua?
Mulla laatikko ei anna rundeja kuin about 2500-2800 rpm ennenkuin lähdetään liikkeelle, ja tossa E36 325 -93 vääntöä alkaa löytyä vasta 3500rpm:stä.
Autossahan on siis vissiin kickdown ohjattu sähköllä vai mikä se nappi siellä kaasupolkimen alla voisi olla jos ei kickdown nappi. Ja mihinkäs sen piuhan pitäisi yhdistyä sieltä napista (siis johonkin ohjausboksiin varmaan mutta mihin ja mistä löytyy).
Comment
-
-
Originally posted by jake80Mulla laatikko ei anna rundeja kuin about 2500-2800 rpm ennenkuin lähdetään liikkeelle, ja tossa E36 325 -93 vääntöä alkaa löytyä vasta 3500rpm:stä."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Comment