Originally posted by Jacek
330d/530d 184/193hv:n virittäminen
Collapse
X
-
En tiedä mikä se lafka oli kun en itse käynyt siellä vaan kaveri mutta jyväskylässä tai siinämailla se oli. Tuskin sielläpäin kovin montaa vastaavaa liiteriä on, mäkihyppääjiä varmaan sitäkin enemmän
Comment
-
Jep. täällä hypitään mäkiä, mutta E30:llä, ei E39:eillä
Ovatko nuo tällä hetkellä saatavissa olevat uudelleenohjelmoinnit näkyvissä ODB-liittimen kautta? Saako niitä näkymättömiin?
Lähinnä kysyn koska eilen osui silmään lehtiartikkeli (taisi olla uusimmassa V8:ssa), jonka mukaan viranomaiset suunnittelevat tienvarsitarkastuksia, joissa luettaisiin liittimen kautta moottorille tehtyjä muutoksia.---
Comment
-
Miten noissa kestää tekniikka koneen osalta 280-290hv:n tehoja?
Luulisi, että on ahdot vakioturbolle jo aika korkeat? (Siis niissä tapauksissa missä pelkällä lastulla oli otettu noin suuret tehot.)X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
Jostain luin, että ainakin jotkut ohjelmistot eivät näkyisi. Mutta toisaalta kai ne muutetut arvot jotenkin näkyy ?Originally posted by -TapiJep. täällä hypitään mäkiä, mutta E30:llä, ei E39:eillä
Ovatko nuo tällä hetkellä saatavissa olevat uudelleenohjelmoinnit näkyvissä ODB-liittimen kautta? Saako niitä näkymättömiin?
Lähinnä kysyn koska eilen osui silmään lehtiartikkeli (taisi olla uusimmassa V8:ssa), jonka mukaan viranomaiset suunnittelevat tienvarsitarkastuksia, joissa luettaisiin liittimen kautta moottorille tehtyjä muutoksia.
Comment
-
no woi wittu!Originally posted by -Tapi
Lähinnä kysyn koska eilen osui silmään lehtiartikkeli (taisi olla uusimmassa V8:ssa), jonka mukaan viranomaiset suunnittelevat tienvarsitarkastuksia, joissa luettaisiin liittimen kautta moottorille tehtyjä muutoksia.B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
Vääntöhän se on joka paikat rikkoo, ei niinkään teho. Kaveri väitti vielä kivenkovaan ettei tossa sen suomalaisessa 330d oltu nostettu paineita, ainoastaan poistettu syöttörajoituksia. Tiedän että noista saadaan tuollaisia tehoja mutten kyllä ole vielä täysin vakuuttunut siitä ettei mitään paineennostoja tarvita.Originally posted by BlitzMiten noissa kestää tekniikka koneen osalta 280-290hv:n tehoja?
Luulisi, että on ahdot vakioturbolle jo aika korkeat? (Siis niissä tapauksissa missä pelkällä lastulla oli otettu noin suuret tehot.)
Mainittakoon että nuo olivat molemmat vakiona 204hv versioita.
Saksalainen kaveri sanoi siinä autossa olevan saman ohjelman kun 24h Nürnburgring -enduranceautossa. Mitään varmennusta tällä väittämälle mulla ei ole, ainoastaan sen auton omistajan lausuma.
Tehoa siinä kyllä oli, sen erotti ajamalla eli siihen 285hv uskon kyllä.
Comment
-
Muutama kysymys amatööriltä eli eikös siinä palamisilmiössä tarvita myös enemmän happea eli pelkkä syötön lisääminen ei riitä noin koviin lukemiin, joten tarvitaan myös lisää ahtoa.Originally posted by JacekVääntöhän se on joka paikat rikkoo, ei niinkään teho. Kaveri väitti vielä kivenkovaan ettei tossa sen suomalaisessa 330d oltu nostettu paineita, ainoastaan poistettu syöttörajoituksia. Tiedän että noista saadaan tuollaisia tehoja mutten kyllä ole vielä täysin vakuuttunut siitä ettei mitään paineennostoja tarvita.Originally posted by BlitzMiten noissa kestää tekniikka koneen osalta 280-290hv:n tehoja?
Luulisi, että on ahdot vakioturbolle jo aika korkeat? (Siis niissä tapauksissa missä pelkällä lastulla oli otettu noin suuret tehot.)
Mainittakoon että nuo olivat molemmat vakiona 204hv versioita.
Saksalainen kaveri sanoi siinä autossa olevan saman ohjelman kun 24h Nürnburgring -enduranceautossa. Mitään varmennusta tällä väittämälle mulla ei ole, ainoastaan sen auton omistajan lausuma.
Tehoa siinä kyllä oli, sen erotti ajamalla eli siihen 285hv uskon kyllä.
Saa ampua omaan rauhallisen tahtiin, jos horisen omia.
Comment
-
Mä en tiedä tuon taivaallista turboista tai kiisseleistä mutta meriselitys jonka kuulee usealta luotettavalta taholta on se että kone saa enemmän kun tarpeeksi ilmaa vakionakin ja varsinkin väännön rajottamiseksi rajotetaan syöttöä. Tämä rajotus sitten noilla lastuilla poistetaan eri asteisena.Originally posted by KeimoMuutama kysymys amatööriltä eli eikös siinä palamisilmiössä tarvita myös enemmän happea eli pelkkä syötön lisääminen ei riitä noin koviin lukemiin, joten tarvitaan myös lisää ahtoa.
Joku aiheeseen perehtynyt voisi valaista asiaa varmalla faktalla niin ei tarvitsisi olla tällä 4 oikein + lisänumerolinjalla
Comment
-
No Mauri H. varmaan ilmestyy tähän threadiin kertomaan meille asian todellisen laidan jahka ehtii tuolta Mersufoorumilta...Originally posted by JacekMä en tiedä tuon taivaallista turboista tai kiisseleistä mutta meriselitys jonka kuulee usealta luotettavalta taholta on se että kone saa enemmän kun tarpeeksi ilmaa vakionakin ja varsinkin väännön rajottamiseksi rajotetaan syöttöä. Tämä rajotus sitten noilla lastuilla poistetaan eri asteisena.Originally posted by KeimoMuutama kysymys amatööriltä eli eikös siinä palamisilmiössä tarvita myös enemmän happea eli pelkkä syötön lisääminen ei riitä noin koviin lukemiin, joten tarvitaan myös lisää ahtoa.
Joku aiheeseen perehtynyt voisi valaista asiaa varmalla faktalla niin ei tarvitsisi olla tällä 4 oikein + lisänumerolinjalla
Comment
-
KCR:n sivuilla oli 523i lastuttaminen myös ja ilmoittivat teholukemat lastulla 184hp, mikä on aika lähelle sitä mitä vakiossakin oli oikeasti. Eli niille jotka ei tiennyt niin 523i on 170hp sijasta 184hp. Olikos näissä dieseleissä muuten eri arvot mitä oli ilmoitettu??Originally posted by KeimoVarmistin vaan, koska aika useasti kirjoitetaan vastaus lukematta koko threadia. Ja omastakin mielestä kuulosti vähintääkin hurjalta luvulta :shock:Originally posted by JacekPelkällä lastulla juu, penkissä toki se lastu säätäen. Kyllähän tässä nyt kysymykset vielä osataan lukea :wink:Originally posted by KeimoSiis pelkällä lastulla, kuten kysyjä kysyi? Ilmeisesti on vaihdettu vähän muutakin turbosta lähtien?
Mitähän tuosta omasta 525d:stä irtoaisi...
Tuolla Porin(?) suunnalla oli joku paja, joka väänsi ruoatsalaisten KCR-boksista oman version. Etuna KCR:ään oli se, että po. boksilla vaikutetaan syöttöjen lisäksi myös lievästi ahtopaineisiin (~0.2bar). Saa ainakin vaikka talveksi pois jos haluaa. HIntaa oli 600€
EDIT: niin ja yhtiö oli siis Pirelex Oy http://www.pirelex.fi/firma_fi.htm
Comment
-
Re: 330d/530d 184/193hv:n virittäminen
Mulla ois tarkoitus lähteä lastuttamista kokeilemaan lähiaikoina.Käytännön kokemuksia ei diesel autoista ole,mutta toivottavasti kohta asia muuttuu..Originally posted by jantsuOnko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
Tuolta lähden apua hakemaan:
Auto on 530 automaatti.Vaihteistohan ilmeisesti pitää ottaa huomioon lastuttaessa.
Vai olenko aivan väärässä?-------------------
-530d -02 M-sport
-------------------
Comment
-
Re: 330d/530d 184/193hv:n virittäminen
Originally posted by shiftMulla ois tarkoitus lähteä lastuttamista kokeilemaan lähiaikoina.Käytännön kokemuksia ei diesel autoista ole,mutta toivottavasti kohta asia muuttuu..Originally posted by jantsuOnko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
Tuolta lähden apua hakemaan:
Auto on 530 automaatti.Vaihteistohan ilmeisesti pitää ottaa huomioon lastuttaessa.
Vai olenko aivan väärässä?
automaatti kestää enempi vääntöä
lainaus toisesta topicista
"Aihetta ja ko. autoa sivuten yhdessä Boschin dieselpumppukirjassa oli artikkeli 320d:stä jolla voitettiin v. -98 Nurburgringilla 24 tunnin kestävyysajo. Autolla kilpailtiin samassa luokassa bensiiniautojen kanssa. Suoritusarvot oli aika kovat. Auton paino 1040kg, 0-100km/h = 4,5s, suurin teho [email protected], vääntö [email protected]. Normaaliin tuotantoversioon verrattuna tuohon oli tehty seuraavat muutokset: nestepää vaihdettu isommaksi ja 4-mäntäiseksi, suuttimet vaihdettu, ecu softa muutettu. Turbon/välijäähdyttäjän suurentamisesta ei puhuttu mitään, mutta vois kuvitella että näitäkin on ropeloitu. Keskikulutus 24 tunnin aikana oli 23l/100km (noin puolet vastaavan bensa auton kulutuksesta) ja keskinopeus 160."
varmaankin samoilla muutoksilla saa tuosta 330d hevosia lisää ja kun syöttöpumppujakin on jo 2 kpl nii luulis ainetta olevan tarpeeksiAutoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
Comment