Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d/530d 184/193hv:n virittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sand
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 155
    • palokka

    #16
    Originally posted by Jacek
    ...Jossain jyväskylässä se sen säädätti, auto oli vm 2003.
    Olikohan se tämä Turbotec Jyväskylän kupeessa?

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #17
      En tiedä mikä se lafka oli kun en itse käynyt siellä vaan kaveri mutta jyväskylässä tai siinämailla se oli. Tuskin sielläpäin kovin montaa vastaavaa liiteriä on, mäkihyppääjiä varmaan sitäkin enemmän
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Jep. täällä hypitään mäkiä, mutta E30:llä, ei E39:eillä

        Ovatko nuo tällä hetkellä saatavissa olevat uudelleenohjelmoinnit näkyvissä ODB-liittimen kautta? Saako niitä näkymättömiin?

        Lähinnä kysyn koska eilen osui silmään lehtiartikkeli (taisi olla uusimmassa V8:ssa), jonka mukaan viranomaiset suunnittelevat tienvarsitarkastuksia, joissa luettaisiin liittimen kautta moottorille tehtyjä muutoksia.
        ---

        Comment

        • Blitz
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 260
          • Helsinki

          #19
          Miten noissa kestää tekniikka koneen osalta 280-290hv:n tehoja?
          Luulisi, että on ahdot vakioturbolle jo aika korkeat? (Siis niissä tapauksissa missä pelkällä lastulla oli otettu noin suuret tehot.)
          X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
          YV:llä lisätietoja

          Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
          996 Turbo X50
          500whp.net

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Originally posted by -Tapi
            Jep. täällä hypitään mäkiä, mutta E30:llä, ei E39:eillä

            Ovatko nuo tällä hetkellä saatavissa olevat uudelleenohjelmoinnit näkyvissä ODB-liittimen kautta? Saako niitä näkymättömiin?

            Lähinnä kysyn koska eilen osui silmään lehtiartikkeli (taisi olla uusimmassa V8:ssa), jonka mukaan viranomaiset suunnittelevat tienvarsitarkastuksia, joissa luettaisiin liittimen kautta moottorille tehtyjä muutoksia.
            Jostain luin, että ainakin jotkut ohjelmistot eivät näkyisi. Mutta toisaalta kai ne muutetut arvot jotenkin näkyy ?

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by -Tapi

              Lähinnä kysyn koska eilen osui silmään lehtiartikkeli (taisi olla uusimmassa V8:ssa), jonka mukaan viranomaiset suunnittelevat tienvarsitarkastuksia, joissa luettaisiin liittimen kautta moottorille tehtyjä muutoksia.
              no woi wittu!
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Blitz
                Miten noissa kestää tekniikka koneen osalta 280-290hv:n tehoja?
                Luulisi, että on ahdot vakioturbolle jo aika korkeat? (Siis niissä tapauksissa missä pelkällä lastulla oli otettu noin suuret tehot.)
                Vääntöhän se on joka paikat rikkoo, ei niinkään teho. Kaveri väitti vielä kivenkovaan ettei tossa sen suomalaisessa 330d oltu nostettu paineita, ainoastaan poistettu syöttörajoituksia. Tiedän että noista saadaan tuollaisia tehoja mutten kyllä ole vielä täysin vakuuttunut siitä ettei mitään paineennostoja tarvita.

                Mainittakoon että nuo olivat molemmat vakiona 204hv versioita.

                Saksalainen kaveri sanoi siinä autossa olevan saman ohjelman kun 24h Nürnburgring -enduranceautossa. Mitään varmennusta tällä väittämälle mulla ei ole, ainoastaan sen auton omistajan lausuma.

                Tehoa siinä kyllä oli, sen erotti ajamalla eli siihen 285hv uskon kyllä.
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Originally posted by Jacek
                  Originally posted by Blitz
                  Miten noissa kestää tekniikka koneen osalta 280-290hv:n tehoja?
                  Luulisi, että on ahdot vakioturbolle jo aika korkeat? (Siis niissä tapauksissa missä pelkällä lastulla oli otettu noin suuret tehot.)
                  Vääntöhän se on joka paikat rikkoo, ei niinkään teho. Kaveri väitti vielä kivenkovaan ettei tossa sen suomalaisessa 330d oltu nostettu paineita, ainoastaan poistettu syöttörajoituksia. Tiedän että noista saadaan tuollaisia tehoja mutten kyllä ole vielä täysin vakuuttunut siitä ettei mitään paineennostoja tarvita.

                  Mainittakoon että nuo olivat molemmat vakiona 204hv versioita.

                  Saksalainen kaveri sanoi siinä autossa olevan saman ohjelman kun 24h Nürnburgring -enduranceautossa. Mitään varmennusta tällä väittämälle mulla ei ole, ainoastaan sen auton omistajan lausuma.

                  Tehoa siinä kyllä oli, sen erotti ajamalla eli siihen 285hv uskon kyllä.
                  Muutama kysymys amatööriltä eli eikös siinä palamisilmiössä tarvita myös enemmän happea eli pelkkä syötön lisääminen ei riitä noin koviin lukemiin, joten tarvitaan myös lisää ahtoa.

                  Saa ampua omaan rauhallisen tahtiin, jos horisen omia.

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Keimo
                    Muutama kysymys amatööriltä eli eikös siinä palamisilmiössä tarvita myös enemmän happea eli pelkkä syötön lisääminen ei riitä noin koviin lukemiin, joten tarvitaan myös lisää ahtoa.
                    Mä en tiedä tuon taivaallista turboista tai kiisseleistä mutta meriselitys jonka kuulee usealta luotettavalta taholta on se että kone saa enemmän kun tarpeeksi ilmaa vakionakin ja varsinkin väännön rajottamiseksi rajotetaan syöttöä. Tämä rajotus sitten noilla lastuilla poistetaan eri asteisena.

                    Joku aiheeseen perehtynyt voisi valaista asiaa varmalla faktalla niin ei tarvitsisi olla tällä 4 oikein + lisänumerolinjalla
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #25
                      Originally posted by Jacek
                      Originally posted by Keimo
                      Muutama kysymys amatööriltä eli eikös siinä palamisilmiössä tarvita myös enemmän happea eli pelkkä syötön lisääminen ei riitä noin koviin lukemiin, joten tarvitaan myös lisää ahtoa.
                      Mä en tiedä tuon taivaallista turboista tai kiisseleistä mutta meriselitys jonka kuulee usealta luotettavalta taholta on se että kone saa enemmän kun tarpeeksi ilmaa vakionakin ja varsinkin väännön rajottamiseksi rajotetaan syöttöä. Tämä rajotus sitten noilla lastuilla poistetaan eri asteisena.

                      Joku aiheeseen perehtynyt voisi valaista asiaa varmalla faktalla niin ei tarvitsisi olla tällä 4 oikein + lisänumerolinjalla
                      No Mauri H. varmaan ilmestyy tähän threadiin kertomaan meille asian todellisen laidan jahka ehtii tuolta Mersufoorumilta...

                      Comment

                      • loyal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 1480
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Keimo
                        Originally posted by Jacek
                        Originally posted by Keimo
                        Siis pelkällä lastulla, kuten kysyjä kysyi? Ilmeisesti on vaihdettu vähän muutakin turbosta lähtien?
                        Pelkällä lastulla juu, penkissä toki se lastu säätäen. Kyllähän tässä nyt kysymykset vielä osataan lukea :wink:
                        Varmistin vaan, koska aika useasti kirjoitetaan vastaus lukematta koko threadia. Ja omastakin mielestä kuulosti vähintääkin hurjalta luvulta :shock:

                        Mitähän tuosta omasta 525d:stä irtoaisi...

                        Tuolla Porin(?) suunnalla oli joku paja, joka väänsi ruoatsalaisten KCR-boksista oman version. Etuna KCR:ään oli se, että po. boksilla vaikutetaan syöttöjen lisäksi myös lievästi ahtopaineisiin (~0.2bar). Saa ainakin vaikka talveksi pois jos haluaa. HIntaa oli 600€

                        EDIT: niin ja yhtiö oli siis Pirelex Oy http://www.pirelex.fi/firma_fi.htm
                        KCR:n sivuilla oli 523i lastuttaminen myös ja ilmoittivat teholukemat lastulla 184hp, mikä on aika lähelle sitä mitä vakiossakin oli oikeasti. Eli niille jotka ei tiennyt niin 523i on 170hp sijasta 184hp. Olikos näissä dieseleissä muuten eri arvot mitä oli ilmoitettu??

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #27
                          Jos nyt en ihan väärin muista, niin suurinpiirtein mitä ilmoitettiin myös löytyi

                          Comment

                          • shift
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 113
                            • vantaa

                            #28
                            Re: 330d/530d 184/193hv:n virittäminen

                            Originally posted by jantsu
                            Onko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
                            Mulla ois tarkoitus lähteä lastuttamista kokeilemaan lähiaikoina.Käytännön kokemuksia ei diesel autoista ole,mutta toivottavasti kohta asia muuttuu..
                            Tuolta lähden apua hakemaan:



                            Auto on 530 automaatti.Vaihteistohan ilmeisesti pitää ottaa huomioon lastuttaessa.
                            Vai olenko aivan väärässä?
                            -------------------
                            -530d -02 M-sport
                            -------------------

                            Comment

                            • JayJay-
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 625
                              • jkl

                              #29
                              Re: 330d/530d 184/193hv:n virittäminen

                              Originally posted by shift
                              Originally posted by jantsu
                              Onko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
                              Mulla ois tarkoitus lähteä lastuttamista kokeilemaan lähiaikoina.Käytännön kokemuksia ei diesel autoista ole,mutta toivottavasti kohta asia muuttuu..
                              Tuolta lähden apua hakemaan:



                              Auto on 530 automaatti.Vaihteistohan ilmeisesti pitää ottaa huomioon lastuttaessa.
                              Vai olenko aivan väärässä?

                              automaatti kestää enempi vääntöä

                              lainaus toisesta topicista

                              "Aihetta ja ko. autoa sivuten yhdessä Boschin dieselpumppukirjassa oli artikkeli 320d:stä jolla voitettiin v. -98 Nurburgringilla 24 tunnin kestävyysajo. Autolla kilpailtiin samassa luokassa bensiiniautojen kanssa. Suoritusarvot oli aika kovat. Auton paino 1040kg, 0-100km/h = 4,5s, suurin teho [email protected], vääntö [email protected]. Normaaliin tuotantoversioon verrattuna tuohon oli tehty seuraavat muutokset: nestepää vaihdettu isommaksi ja 4-mäntäiseksi, suuttimet vaihdettu, ecu softa muutettu. Turbon/välijäähdyttäjän suurentamisesta ei puhuttu mitään, mutta vois kuvitella että näitäkin on ropeloitu. Keskikulutus 24 tunnin aikana oli 23l/100km (noin puolet vastaavan bensa auton kulutuksesta) ja keskinopeus 160."

                              varmaankin samoilla muutoksilla saa tuosta 330d hevosia lisää ja kun syöttöpumppujakin on jo 2 kpl nii luulis ainetta olevan tarpeeksi
                              Autoton..
                              ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                              Comment

                              • Keimo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2032
                                • Kekkoslovakia

                                #30
                                Kuinkahan paljon vääntöä voidaan rajoittaa vaikka tehoja nostetaankin? eli jos vaikka pystyttäisiin tehot kasvattamaan 240hv:aan ja vääntö rajoittamaan esim. 450-470Nm tienoille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎