Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d/530d 184/193hv:n virittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    ...säätämällä ruiskutusajankohtaa?

    Comment

    • Mauri H.
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 270
      • Salo

      #32
      Kyllähän vääntöä voi kontrolloida syöttömäärällä aika tarkkaan, suuri teho noissa kun tulee siinä vaiheessa kun vääntökäyrä kääntyy jyrkkään laskuun, ja silloin voidaan soppamäärää lisätä huipputehoa varten.

      Kyllä siellä sitä ilmaylijäämää aikalailla on vakiona kun yrittävät pitää savuttelun minimissä, mutta aika hurjalta lisäys tuntuu vakio-osilla, pakopaineet lienevät jo aika miehekkäät.

      Suoraruikkareissa tuntuu olevan usein jopa 50 % varaa lisätä tehoja.
      F11 530D xDrive

      Comment

      • -Tate-
        Moderator
        • Jan 2004
        • 3210
        • Nurmijärvi

        #33
        Eli siis millaset järkevät hv/väännöt tohon 330D:hen saa jollain lastulla? Siis silleen että kestää vielä? Tuo on yksi vaihtoehto mitä olen katellut jotain 00/01 vuosimallisia, kun jos ja kun tulee lähtö rauhanturvaajaksi ens keväänä, niin pitäähän sieltä joku läyhy tuoda
        I Believed I Would Die.

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #34
          Originally posted by -Tate-
          Eli siis millaset järkevät hv/väännöt tohon 330D:hen saa jollain lastulla? Siis silleen että kestää vielä? Tuo on yksi vaihtoehto mitä olen katellut jotain 00/01 vuosimallisia, kun jos ja kun tulee lähtö rauhanturvaajaksi ens keväänä, niin pitäähän sieltä joku läyhy tuoda
          No mitä olen katsellut noita Saksan pojan lastuja, niin TÜV-hyväksytyissä ne näkyy olevan 450-470Nm sisällä. Teholuvut joudutaan tekemään lainsäädännöllisistä syistä(?) samoilla kierroksilla kuin vakionakin ilmoitetaan teho/vääntöluvut.

          Luulenpa, että alta 500Nm on aika turvallinen raja väännölle.

          Comment

          • sand
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 155
            • palokka

            #35
            Käydessäni tuossa taannoin Tampereen Metro-Autossa vierailulla tuli asentajan kanssa keskusteltua myös virityksestä. Jyväskylän viritys liiteri oli hänellekin tuttu... Kuitenkin, jos merkkihuollossa päivitetään moottorinohjausyksikkö jossa on virityssofta sisällä, niin koko vekotin saattaa mennä sekaisin, koska päivityssofta ei saa enää resetoitua kaikkia tarvittavia arvoja.

            Samainen jantteri kertoi, että heille oli tullut "joitakin" kappaleita viritettyjä, rikkoutuneita autoja huoltoon. Kaikissa oli koneesta hajonnut jotain mitä en nyt kuolemaksenikaan enää muista mitä.

            Comment

            • -Tate-
              Moderator
              • Jan 2004
              • 3210
              • Nurmijärvi

              #36
              Kumpikohan mahtaa olla järkevämpi ostos: 330D vai 530D? näyttäis ainakin saksan maalla olevan reilusti enemmän nuita 530:sia myynnissä ja halvimmat on todella paljon ajettuja jo. Katselen tässä sellaista 15,000-17,000e autoa. Siis verottomana.
              I Believed I Would Die.

              Comment

              • pete k
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 31
                • nokia

                #37
                Originally posted by -Tate-
                Eli siis millaset järkevät hv/väännöt tohon 330D:hen saa jollain lastulla? Siis silleen että kestää vielä? Tuo on yksi vaihtoehto mitä olen katellut jotain 00/01 vuosimallisia, kun jos ja kun tulee lähtö rauhanturvaajaksi ens keväänä, niin pitäähän sieltä joku läyhy tuoda
                Minulla tuli jyväskylässä lastutuksessa530D:stä 223hp ja 495nm vääntöä ja liikkuu aika kivasti .

                Comment

                • ex-VAG
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 408
                  • Tampere

                  #38
                  Muistan kans Tampereen metro-autossa jutelleeni virityksistä. Sillon asentaja puhui chipattujen 320d:n katkenneista kampiakseleista..

                  Comment

                  • sand
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 155
                    • palokka

                    #39
                    Originally posted by ex-VAG
                    Muistan kans Tampereen metro-autossa jutelleeni virityksistä. Sillon asentaja puhui chipattujen 320d:n katkenneista kampiakseleista..
                    Niinpä se olikin ... samat höpinät näköjään.

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #40
                      Originally posted by sand
                      Originally posted by ex-VAG
                      Muistan kans Tampereen metro-autossa jutelleeni virityksistä. Sillon asentaja puhui chipattujen 320d:n katkenneista kampiakseleista..
                      Niinpä se olikin ... samat höpinät näköjään.
                      No onneksi tuolla 320d:llä ei juurikaan ole mitään tekemistä 525d:n ja 530d:n kanssa

                      Comment

                      • rennwagen
                        Newbiemmer
                        • Aug 2004
                        • 29
                        • Helsinki

                        #41
                        Ja sitten toisaalla ihmetellään "kun mun E39 ravistaa 100...". Uskotteko tosissanne, että Baijerin insinöörit ovat jättäneet konetehot alimittaisiksi voimansiirtoon nähden?
                        Tässä yksi syy miksi en KÄYTETTYÄ Dieseliä ostanut, enkä osta. Ei mitään takuita siitä, etteikö konetta olisi lastutettu (ja vaikka myöhemmin purettu).
                        ...paljon ajettuja 530d.. Just joo. Tulee halvaksi, kun tuollaisen lastuttaa ja sitten alkaa korjaa jne.
                        Summasummarum: jos kyselee "mitä voisi mennä rikki" ei myöskään ole varaa lastuttaa.

                        Comment

                        • PeteK
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 46

                          #42
                          Sori, vähän offtopick...

                          Mahtaakohan uudempikoneisessa 320d:ssä olla enempi viritysvaraa kestävyyden suhteen... Luulisi ainakin voimansiirron olevan tukevampaa tekoa kuin tossa 136hv mallissa.

                          Osaako joku kertoa onko 320d /150hv -mallissa mahdollisesti samat voimansiirron komponentit kuin 330d:ssä?

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5153
                            • Kuopio

                            #43
                            onhan se itsestään selvyys että kone kuluu tuollaisilla ~300 tehoilla huomattavasti nopeammin kuin ~200 tehoilla

                            pelkästään turbo jo pyörii sellaisia vauhteja että huh huh...
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #44
                              Originally posted by rennwagen
                              Ja sitten toisaalla ihmetellään "kun mun E39 ravistaa 100...". Uskotteko tosissanne, että Baijerin insinöörit ovat jättäneet konetehot alimittaisiksi voimansiirtoon nähden?
                              Tässä yksi syy miksi en KÄYTETTYÄ Dieseliä ostanut, enkä osta. Ei mitään takuita siitä, etteikö konetta olisi lastutettu (ja vaikka myöhemmin purettu).
                              ...paljon ajettuja 530d.. Just joo. Tulee halvaksi, kun tuollaisen lastuttaa ja sitten alkaa korjaa jne.
                              Summasummarum: jos kyselee "mitä voisi mennä rikki" ei myöskään ole varaa lastuttaa.
                              No ne täristykset ovat kyllä johtuneet jostain muusta kuin lastutuksesta. Ja lastutetut ovat kuitenkin selkeä vähemmistö myydyistä dieseleistä.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Originally posted by jani
                                pelkästään turbo jo pyörii sellaisia vauhteja että huh huh...
                                Itseasiassa ahtoja on harvassa nostettu, ja niissä harvoissakin hyvin vähän, kuten joku taisi jo aikaisemmin todetakkin.

                                rennwagen: Ei tuotantokoneista koskaan oteta niin paljoa irti kuin niistä saisi. Käyttömukavuus kärsii, dieseleissä savutus lisääntyy, vikatiheys kasvaa (kun siellä on se yksi heikko seassa, niin...), sekä väärinkäytön sieto laskee (hanaa kylmänä, kova repiminen ja samantien virrat pois jne). Kyllä ne enemmän kestää, kuten noi lukuisat lastutetut osoittaa.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎