...säätämällä ruiskutusajankohtaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d/530d 184/193hv:n virittäminen
Collapse
X
-
Kyllähän vääntöä voi kontrolloida syöttömäärällä aika tarkkaan, suuri teho noissa kun tulee siinä vaiheessa kun vääntökäyrä kääntyy jyrkkään laskuun, ja silloin voidaan soppamäärää lisätä huipputehoa varten.
Kyllä siellä sitä ilmaylijäämää aikalailla on vakiona kun yrittävät pitää savuttelun minimissä, mutta aika hurjalta lisäys tuntuu vakio-osilla, pakopaineet lienevät jo aika miehekkäät.
Suoraruikkareissa tuntuu olevan usein jopa 50 % varaa lisätä tehoja.F11 530D xDrive
Comment
-
-
Eli siis millaset järkevät hv/väännöt tohon 330D:hen saa jollain lastulla? Siis silleen että kestää vielä? Tuo on yksi vaihtoehto mitä olen katellut jotain 00/01 vuosimallisia, kun jos ja kun tulee lähtö rauhanturvaajaksi ens keväänä, niin pitäähän sieltä joku läyhy tuodaI Believed I Would Die.
Comment
-
-
Originally posted by -Tate-Eli siis millaset järkevät hv/väännöt tohon 330D:hen saa jollain lastulla? Siis silleen että kestää vielä? Tuo on yksi vaihtoehto mitä olen katellut jotain 00/01 vuosimallisia, kun jos ja kun tulee lähtö rauhanturvaajaksi ens keväänä, niin pitäähän sieltä joku läyhy tuoda
Luulenpa, että alta 500Nm on aika turvallinen raja väännölle.
Comment
-
-
Käydessäni tuossa taannoin Tampereen Metro-Autossa vierailulla tuli asentajan kanssa keskusteltua myös virityksestä. Jyväskylän viritys liiteri oli hänellekin tuttu... Kuitenkin, jos merkkihuollossa päivitetään moottorinohjausyksikkö jossa on virityssofta sisällä, niin koko vekotin saattaa mennä sekaisin, koska päivityssofta ei saa enää resetoitua kaikkia tarvittavia arvoja.
Samainen jantteri kertoi, että heille oli tullut "joitakin" kappaleita viritettyjä, rikkoutuneita autoja huoltoon. Kaikissa oli koneesta hajonnut jotain mitä en nyt kuolemaksenikaan enää muista mitä.
Comment
-
-
Originally posted by -Tate-Eli siis millaset järkevät hv/väännöt tohon 330D:hen saa jollain lastulla? Siis silleen että kestää vielä? Tuo on yksi vaihtoehto mitä olen katellut jotain 00/01 vuosimallisia, kun jos ja kun tulee lähtö rauhanturvaajaksi ens keväänä, niin pitäähän sieltä joku läyhy tuoda
Comment
-
-
Originally posted by sandOriginally posted by ex-VAGMuistan kans Tampereen metro-autossa jutelleeni virityksistä. Sillon asentaja puhui chipattujen 320d:n katkenneista kampiakseleista..
Comment
-
-
Ja sitten toisaalla ihmetellään "kun mun E39 ravistaa 100...". Uskotteko tosissanne, että Baijerin insinöörit ovat jättäneet konetehot alimittaisiksi voimansiirtoon nähden?
Tässä yksi syy miksi en KÄYTETTYÄ Dieseliä ostanut, enkä osta. Ei mitään takuita siitä, etteikö konetta olisi lastutettu (ja vaikka myöhemmin purettu).
...paljon ajettuja 530d.. Just joo. Tulee halvaksi, kun tuollaisen lastuttaa ja sitten alkaa korjaa jne.
Summasummarum: jos kyselee "mitä voisi mennä rikki" ei myöskään ole varaa lastuttaa.
Comment
-
-
Sori, vähän offtopick...
Mahtaakohan uudempikoneisessa 320d:ssä olla enempi viritysvaraa kestävyyden suhteen... Luulisi ainakin voimansiirron olevan tukevampaa tekoa kuin tossa 136hv mallissa.
Osaako joku kertoa onko 320d /150hv -mallissa mahdollisesti samat voimansiirron komponentit kuin 330d:ssä?
Comment
-
-
Originally posted by rennwagenJa sitten toisaalla ihmetellään "kun mun E39 ravistaa 100...". Uskotteko tosissanne, että Baijerin insinöörit ovat jättäneet konetehot alimittaisiksi voimansiirtoon nähden?
Tässä yksi syy miksi en KÄYTETTYÄ Dieseliä ostanut, enkä osta. Ei mitään takuita siitä, etteikö konetta olisi lastutettu (ja vaikka myöhemmin purettu).
...paljon ajettuja 530d.. Just joo. Tulee halvaksi, kun tuollaisen lastuttaa ja sitten alkaa korjaa jne.
Summasummarum: jos kyselee "mitä voisi mennä rikki" ei myöskään ole varaa lastuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by janipelkästään turbo jo pyörii sellaisia vauhteja että huh huh...
rennwagen: Ei tuotantokoneista koskaan oteta niin paljoa irti kuin niistä saisi. Käyttömukavuus kärsii, dieseleissä savutus lisääntyy, vikatiheys kasvaa (kun siellä on se yksi heikko seassa, niin...), sekä väärinkäytön sieto laskee (hanaa kylmänä, kova repiminen ja samantien virrat pois jne). Kyllä ne enemmän kestää, kuten noi lukuisat lastutetut osoittaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment