Tekisi omaa 330d:tä vähän piristellä, mutta minkälaista palikkaa tuonne kytkin puolelle kannattaisi vaihtaa että kestää. Auto on siis 184hv malli. Hyllystä löytyisi Holsetin Hx40 ahdin joka kovasti hinkuisi ajoon. Luultavasti olisi ihan sopivan kokoinen tuollaiseen 3l dieseliin. Mutta ennen kuin alkaa tehoja kasvattaa niin tuo kytkin homma pitäisi selvittää. Haulla hieman hain dokumenttia, mutta ei tainut olla paljoa käytännön kokemusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d/530d 184/193hv:n virittäminen
Collapse
X
-
Kannattaa hiukan selailla esim. bmwfans.info sivustoa, sieltä löytyy kyllä vinkkiä. Esim. e39 540i:ssä on sama kytkinlevy kuin 184hv 330d:ssä, asetelma on erilainen, mutta levy sama. Sachsin valikoimasta löytyy e39 M5:een levy samalla osanumerolla kuin 330d:hen. Noilla pääsee jo varmasti alkuun, mutta suurempi ongelma taitaa kuitenkin olla se vauhtipyörä, se alkaa luultavimmin pohjaamaan ennen kuin kytkimestä loppuu pito."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by jantsu View PostOnko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
- Turbo isompaan (itsellä menossa tämä projekti)
- Suuttimet parempiin (joskus tulevaisuudessa)
- Säädätys penkissä
Vakio suuttimet alkaa ahistamaan jossain 240-250hv:een paikkeilla. Ne vaihtamalla päästään jonnekkin 265 jolloin pitää alkaa fiksaamaan moottorin hengitystä, ym paremmaksi jos halutaan enemmän tehoa.
Vakio coolerin ilmanvirtausta voi saada paremmaksi muokkaamalla sen takana olevaa muovia...Last edited by rahami00; 19-02-2009, 12:29.
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKannattaa hiukan selailla esim. bmwfans.info sivustoa, sieltä löytyy kyllä vinkkiä. Esim. e39 540i:ssä on sama kytkinlevy kuin 184hv 330d:ssä, asetelma on erilainen, mutta levy sama. Sachsin valikoimasta löytyy e39 M5:een levy samalla osanumerolla kuin 330d:hen. Noilla pääsee jo varmasti alkuun, mutta suurempi ongelma taitaa kuitenkin olla se vauhtipyörä, se alkaa luultavimmin pohjaamaan ennen kuin kytkimestä loppuu pito.
Se on hari kun ei toi englanti taivu. Mutta jos joku on laittanut toimivan vauhtipyörä/kytkin paketin niin olisi kiva kuulla siitä.
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostSe on hari kun ei toi englanti taivu. Mutta jos joku on laittanut toimivan vauhtipyörä/kytkin paketin niin olisi kiva kuulla siitä.
Kuten moni on jo monessa ketjussa todennut, valmista pakettia ei löydy. Dieseleihin ei kukaan ole viritysosia siinä määrin tehnyt, että löytyisi hyllytavarana. Soveltamaan joutuu monessa kohdin."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostTuo bmwfans on siis samanlainen sivusto kuin realoem, mutta pystyy linkkien kautta katsomaan missä malleissa on käytetty samalla varaosanumerolla olevaa osaa. Ei siellä Enklantia tartte paljoa taivuttaa, riittää kun laitat VIN-numeron seittemän viimistä merkkiä tauluun ja alat selailla osia.
Kuten moni on jo monessa ketjussa todennut, valmista pakettia ei löydy. Dieseleihin ei kukaan ole viritysosia siinä määrin tehnyt, että löytyisi hyllytavarana. Soveltamaan joutuu monessa kohdin.
Meinsasin juuri sitä että onko joku soveltanut tuon vauhtipyörä/kytkin paketin kestämään voimaa ja olisi käytännön kokemusta.
Comment
-
-
Vakiosoftan modauksella 226Hp 551Nm (Rikkinäiselle massamittarille rakennettu softa)
Tehot kumminkin mitattu ehjällä massamittarilla, mutta softassa vielä massamittarin arvot eri kun pitäisi olla.
Eli ei ny kummoinen muutos tule, mutta maasta se pienikin ponnistaa
Mikään paikka ei ole hajonnu tai antanut periksi ja kumminkin jo jonkin matkaa menty softauksen jälkeen.
Tarkoitus lisätä vielä tehoja kunhan nyt eka kerkeäisi.525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
540i 6v Estate
Volvo 240 -82 TiC
Audi 1.8t Q
Subaru Justy 1.2 Tbo
Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10
Comment
-
Comment