Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d/530d 184/193hv:n virittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blacksatin
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 954
    • Mäntsälä

    #76
    Tekisi omaa 330d:tä vähän piristellä, mutta minkälaista palikkaa tuonne kytkin puolelle kannattaisi vaihtaa että kestää. Auto on siis 184hv malli. Hyllystä löytyisi Holsetin Hx40 ahdin joka kovasti hinkuisi ajoon. Luultavasti olisi ihan sopivan kokoinen tuollaiseen 3l dieseliin. Mutta ennen kuin alkaa tehoja kasvattaa niin tuo kytkin homma pitäisi selvittää. Haulla hieman hain dokumenttia, mutta ei tainut olla paljoa käytännön kokemusta.

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #77
      Kannattaa hiukan selailla esim. bmwfans.info sivustoa, sieltä löytyy kyllä vinkkiä. Esim. e39 540i:ssä on sama kytkinlevy kuin 184hv 330d:ssä, asetelma on erilainen, mutta levy sama. Sachsin valikoimasta löytyy e39 M5:een levy samalla osanumerolla kuin 330d:hen. Noilla pääsee jo varmasti alkuun, mutta suurempi ongelma taitaa kuitenkin olla se vauhtipyörä, se alkaa luultavimmin pohjaamaan ennen kuin kytkimestä loppuu pito.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Hydetys
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 111
        • Lohja

        #78
        onko kukaan vaihtanu 330d:hen kiinteetä v-pyörää ? mahtaako kestää/löytyykö edes sopivaa ?
        330xd -01

        Comment

        • rahami00
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 306
          • Kirkkonummi

          #79
          Originally posted by jantsu View Post
          Onko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
          En jaksu lukea koko topikkia läpi, mutta ainakin 530D 193hv pitäisi alkaa kulkemaan näillä eväillä:
          - Turbo isompaan (itsellä menossa tämä projekti)
          - Suuttimet parempiin (joskus tulevaisuudessa)
          - Säädätys penkissä

          Vakio suuttimet alkaa ahistamaan jossain 240-250hv:een paikkeilla. Ne vaihtamalla päästään jonnekkin 265 jolloin pitää alkaa fiksaamaan moottorin hengitystä, ym paremmaksi jos halutaan enemmän tehoa.
          Vakio coolerin ilmanvirtausta voi saada paremmaksi muokkaamalla sen takana olevaa muovia...
          Last edited by rahami00; 19-02-2009, 12:29.

          Comment

          • Blacksatin
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 954
            • Mäntsälä

            #80
            Originally posted by NokiLeka View Post
            Kannattaa hiukan selailla esim. bmwfans.info sivustoa, sieltä löytyy kyllä vinkkiä. Esim. e39 540i:ssä on sama kytkinlevy kuin 184hv 330d:ssä, asetelma on erilainen, mutta levy sama. Sachsin valikoimasta löytyy e39 M5:een levy samalla osanumerolla kuin 330d:hen. Noilla pääsee jo varmasti alkuun, mutta suurempi ongelma taitaa kuitenkin olla se vauhtipyörä, se alkaa luultavimmin pohjaamaan ennen kuin kytkimestä loppuu pito.

            Se on hari kun ei toi englanti taivu. Mutta jos joku on laittanut toimivan vauhtipyörä/kytkin paketin niin olisi kiva kuulla siitä.

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #81
              Originally posted by Blacksatin View Post
              Se on hari kun ei toi englanti taivu. Mutta jos joku on laittanut toimivan vauhtipyörä/kytkin paketin niin olisi kiva kuulla siitä.
              Tuo bmwfans on siis samanlainen sivusto kuin realoem, mutta pystyy linkkien kautta katsomaan missä malleissa on käytetty samalla varaosanumerolla olevaa osaa. Ei siellä Enklantia tartte paljoa taivuttaa, riittää kun laitat VIN-numeron seittemän viimistä merkkiä tauluun ja alat selailla osia.

              Kuten moni on jo monessa ketjussa todennut, valmista pakettia ei löydy. Dieseleihin ei kukaan ole viritysosia siinä määrin tehnyt, että löytyisi hyllytavarana. Soveltamaan joutuu monessa kohdin.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • ariv
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 427
                • IISALMI

                #82
                Tuolla on jotain tietoa.
                E38M57

                Comment

                • Blacksatin
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 954
                  • Mäntsälä

                  #83
                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Tuo bmwfans on siis samanlainen sivusto kuin realoem, mutta pystyy linkkien kautta katsomaan missä malleissa on käytetty samalla varaosanumerolla olevaa osaa. Ei siellä Enklantia tartte paljoa taivuttaa, riittää kun laitat VIN-numeron seittemän viimistä merkkiä tauluun ja alat selailla osia.

                  Kuten moni on jo monessa ketjussa todennut, valmista pakettia ei löydy. Dieseleihin ei kukaan ole viritysosia siinä määrin tehnyt, että löytyisi hyllytavarana. Soveltamaan joutuu monessa kohdin.

                  Meinsasin juuri sitä että onko joku soveltanut tuon vauhtipyörä/kytkin paketin kestämään voimaa ja olisi käytännön kokemusta.

                  Comment

                  • Patriot
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 274

                    #84
                    Pitääkö manuaalilaatikon kanssa rajata väätöjä tuohon 500Nm mitä näkee useimmissa tapauksissa? Jos ei tarvitse niin paljonko manuaalilla tuo raja on, onko kukaan törmännyt?
                    Jos päivittäisi vauhtipyörän ja kytkimen niin silloinhan tuon luulisi kestävän.
                    E39 540iA M62TUB44

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4621
                      • Lahti.

                      #85
                      meillä ainakin rajoitetaan vääntöä vain automaati laatikosella autoissa...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #86
                        Eras tunnettu paja Jkl.n seudulla sano et 520nm uskaltaa viel huoletta ottaa, mut ei paljoa enempää. Alkaa vp. paukuttaan.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • zeppis
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 54
                          • Kirkkonummi

                          #87
                          Vakiosoftan modauksella 226Hp 551Nm (Rikkinäiselle massamittarille rakennettu softa)
                          Tehot kumminkin mitattu ehjällä massamittarilla, mutta softassa vielä massamittarin arvot eri kun pitäisi olla.
                          Eli ei ny kummoinen muutos tule, mutta maasta se pienikin ponnistaa
                          Mikään paikka ei ole hajonnu tai antanut periksi ja kumminkin jo jonkin matkaa menty softauksen jälkeen.
                          Tarkoitus lisätä vielä tehoja kunhan nyt eka kerkeäisi.
                          525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
                          540i 6v Estate
                          Volvo 240 -82 TiC
                          Audi 1.8t Q
                          Subaru Justy 1.2 Tbo
                          Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎