Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d/530d 184/193hv:n virittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 168
    • siilinjärvi

    330d/530d 184/193hv:n virittäminen

    Onko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kyseisten autojen virittämisestä.Teholastu antaa ihan hyvän lisän, mutta mikä olisi seuraava askel.
  • FastDsl
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 178
    • nollayhdeksän

    #2
    Ko moottorista ei kokemuksia, mutta putki ja cuuleri auttaa aina.
    Musta 335i E91 N55
    Musta 520d F11
    Musta 535d E60
    Musta 320d E91
    Musta 330d E46

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      isompi cooleri tuon coolerin irvikuvan tilalle. isompi turbo.pakosarja ja putkisto. pumppuun isompi nestepää ja pumpun ennakkoa ja syöttöä säätämällä nuo dieselit saa kulkemaan. noilla keinoilla saa aivan järkyttävät tehot tuohon 530d:hen. mutta iso ja kallis homma. itse olen juuri samanlaista projektia viemässä eteenpäin mutta moottori on vain 2.5 litrainen diesel ja voin sanoa ettei ole halpaa huvia mutta kun pata on valmis, sitä huvia tosiaan riittää jos vaan voimansiirto suinkin kestää
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Mauri H.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 270
        • Salo

        #4
        Niin tuohon suoraruiskariinhan ei mitään nestepäitä vaihdella, joten lastulla on hommat aloitettava. Jos sitten nälkä jatkuu niin on mekaanisten muutosten vuoro, juuri coolerin ja ahtimen osalta.
        F11 530D xDrive

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          suoraruiskari, aina oppii jotain uutta :oops:
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • -Tate-
            Moderator
            • Jan 2004
            • 3210
            • Nurmijärvi

            #6
            Tietääkö kukaan miten paljon lastulla saa tuohon tehoa? Lähinnä tuota 330D mallin tietoa kaipaan.
            I Believed I Would Die.

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by -Tate-
              Tietääkö kukaan miten paljon lastulla saa tuohon tehoa? Lähinnä tuota 330D mallin tietoa kaipaan.
              Kaverin 330d touring 293Hv ja 734Nm. Väännön rajottivat muistaakseni jonnekin 560Nm nurkille ettei voimansiirrosta tule salaattia. Jossain jyväskylässä se sen säädätti, auto oli vm 2003.

              Saksassa ajelin äskettäin samanlaista jossa oli 285hv. Kyllähän se kummasti syöttää menemään - siinä on bensapelit ihmeissään.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Originally posted by Jacek
                Originally posted by -Tate-
                Tietääkö kukaan miten paljon lastulla saa tuohon tehoa? Lähinnä tuota 330D mallin tietoa kaipaan.
                Kaverin 330d touring 293Hv ja 734Nm. Väännön rajottivat muistaakseni jonnekin 560Nm nurkille ettei voimansiirrosta tule salaattia. Jossain jyväskylässä se sen säädätti, auto oli vm 2003.

                Saksassa ajelin äskettäin samanlaista jossa oli 285hv. Kyllähän se kummasti syöttää menemään - siinä on bensapelit ihmeissään.
                Siis pelkällä lastulla, kuten kysyjä kysyi? Ilmeisesti on vaihdettu vähän muutakin turbosta lähtien?

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Keimo
                  Siis pelkällä lastulla, kuten kysyjä kysyi? Ilmeisesti on vaihdettu vähän muutakin turbosta lähtien?
                  Pelkällä lastulla juu, penkissä toki se lastu säätäen. Kyllähän tässä nyt kysymykset vielä osataan lukea :wink:
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by Jacek
                    Originally posted by Keimo
                    Siis pelkällä lastulla, kuten kysyjä kysyi? Ilmeisesti on vaihdettu vähän muutakin turbosta lähtien?
                    Pelkällä lastulla juu, penkissä toki se lastu säätäen. Kyllähän tässä nyt kysymykset vielä osataan lukea :wink:
                    Keimo varmaan kysy sen takia kun täällä on semmoisiakin jotka vastaa vaikka ei ole lukenut koko topikkialäpi....


                    Ja sitten Autosound-lehdessä 04/2004 oli bmw 530d jossa oli laitettu Beyrtonin lisäboksi alkuperäisen rinnalle niin pukkas 262hv ja 600nm, mutta en ota mitään takuuta onko nuo 100% oikeat tehot kun autosound on autohifi lehti eikä mikään autolehti...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by jmp2002
                      Keimo varmaan kysy sen takia kun täällä on semmoisiakin jotka vastaa vaikka ei ole lukenut koko topikkialäpi...
                      Olen huomannut joo. Monella on myös pakonomainen tarve vastata vaikkei tietäisikään. Vastaukset on sitten luokkaa "luulisin, olen kuullut, uskoisin, voi olla, musta tuntuu" jne. Todella hyödyllistä. :roll: MuTu -tiedon voisi jokainen pitää itsellään tai sitten esittää ne kysymyksenä eikä faktoina niin päästäisiin eroon turhasta ja väärästä informaatiosta.

                      Jokainen on tietysti joskus väärässä, sitähän ei voi välttää. Reilusti vaan myöntämään se eikä toisia tulisi myöskään piiskata siitä että ovat väärässä. "Puhut paskaa" jne on asiatonta kommentointia.

                      Originally posted by jmp2002
                      Ja sitten Autosound-lehdessä 04/2004 oli bmw 530d jossa oli laitettu Beyrtonin lisäboksi alkuperäisen rinnalle niin pukkas 262hv ja 600nm, mutta en ota mitään takuuta onko nuo 100% oikeat tehot kun autosound on autohifi lehti eikä mikään autolehti...
                      Noista lehtitarinoista muistuu mieleen eräs GT lehden artikkeli varsin tunnetusta huoneistokeskuksen oranssista M5 tekniikkamuutosautosta. Artikkelissa kerrottiin moottorissa olevan yli 500hv, muistaakseni 4,2L tilavuutta ja ties mitä kaikkea muuta soopaa.

                      Soitin toimitukseen ja kysyin eikä niiden toimittajilla ole minkäänlaista teknistä tuntemusta tai kriittisyytä sen suhteen mitä niille joku egohumalassa oleva autonomista selittää Olivat hieman noloina siellä

                      Tuo mainitsemasi lehden tarina kuullostaa kyllä ihan uskottavalta. Tarkoitin tällä vain sitä ettei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee tai lukee vaikka se olisi lehteenkin painettu
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        330D:hen Lastu, turbo ja cooleri+putkisto ja M5:lla on ihan oikeasti ihmeissään...Eli kokemuksesta voin sanoa että kyllä KULKEE.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by Jacek
                          Originally posted by -Tate-
                          Tietääkö kukaan miten paljon lastulla saa tuohon tehoa? Lähinnä tuota 330D mallin tietoa kaipaan.
                          Kaverin 330d touring 293Hv ja 734Nm. Väännön rajottivat muistaakseni jonnekin 560Nm nurkille ettei voimansiirrosta tule salaattia. Jossain jyväskylässä se sen säädätti, auto oli vm 2003.

                          Saksassa ajelin äskettäin samanlaista jossa oli 285hv. Kyllähän se kummasti syöttää menemään - siinä on bensapelit ihmeissään.
                          minkä valmistama lastu?

                          kyllä tolla jo helposti pärjää bensa peleille 8)
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #14
                            Originally posted by Jacek
                            Originally posted by Keimo
                            Siis pelkällä lastulla, kuten kysyjä kysyi? Ilmeisesti on vaihdettu vähän muutakin turbosta lähtien?
                            Pelkällä lastulla juu, penkissä toki se lastu säätäen. Kyllähän tässä nyt kysymykset vielä osataan lukea :wink:
                            Varmistin vaan, koska aika useasti kirjoitetaan vastaus lukematta koko threadia. Ja omastakin mielestä kuulosti vähintääkin hurjalta luvulta :shock:

                            Mitähän tuosta omasta 525d:stä irtoaisi...

                            Tuolla Porin(?) suunnalla oli joku paja, joka väänsi ruoatsalaisten KCR-boksista oman version. Etuna KCR:ään oli se, että po. boksilla vaikutetaan syöttöjen lisäksi myös lievästi ahtopaineisiin (~0.2bar). Saa ainakin vaikka talveksi pois jos haluaa. HIntaa oli 600€

                            EDIT: niin ja yhtiö oli siis Pirelex Oy http://www.pirelex.fi/firma_fi.htm

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Jacek
                              Originally posted by jmp2002
                              Keimo varmaan kysy sen takia kun täällä on semmoisiakin jotka vastaa vaikka ei ole lukenut koko topikkialäpi...
                              Olen huomannut joo. Monella on myös pakonomainen tarve vastata vaikkei tietäisikään. Vastaukset on sitten luokkaa "luulisin, olen kuullut, uskoisin, voi olla, musta tuntuu" jne. Todella hyödyllistä. :roll: MuTu -tiedon voisi jokainen pitää itsellään tai sitten esittää ne kysymyksenä eikä faktoina niin päästäisiin eroon turhasta ja väärästä informaatiosta.

                              Jokainen on tietysti joskus väärässä, sitähän ei voi välttää. Reilusti vaan myöntämään se eikä toisia tulisi myöskään piiskata siitä että ovat väärässä. "Puhut paskaa" jne on asiatonta kommentointia.
                              Joo, tämä on huomattu...

                              Originally posted by Jacek
                              Originally posted by jmp2002
                              Ja sitten Autosound-lehdessä 04/2004 oli bmw 530d jossa oli laitettu Beyrtonin lisäboksi alkuperäisen rinnalle niin pukkas 262hv ja 600nm, mutta en ota mitään takuuta onko nuo 100% oikeat tehot kun autosound on autohifi lehti eikä mikään autolehti...
                              Noista lehtitarinoista muistuu mieleen eräs GT lehden artikkeli varsin tunnetusta huoneistokeskuksen oranssista M5 tekniikkamuutosautosta. Artikkelissa kerrottiin moottorissa olevan yli 500hv, muistaakseni 4,2L tilavuutta ja ties mitä kaikkea muuta soopaa.

                              Soitin toimitukseen ja kysyin eikä niiden toimittajilla ole minkäänlaista teknistä tuntemusta tai kriittisyytä sen suhteen mitä niille joku egohumalassa oleva autonomista selittää Olivat hieman noloina siellä

                              Tuo mainitsemasi lehden tarina kuullostaa kyllä ihan uskottavalta. Tarkoitin tällä vain sitä ettei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee tai lukee vaikka se olisi lehteenkin painettu
                              Joo. laitoin juuri sen takia lehden nimenkin näkyviin ja sanoin että ei 100%varmuutta tehoista kun eihän nuo pidä ikinä täysin paikkaa ja tuo kyseinen tekniikanvaihto m5 on jollakin täällä foorumilla nykyään mutta en muista kenellä ja se juttuhan oli gti:ssä 2/2001.
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎