Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruiskun bensalinja näinkö ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f77004
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 34
    • Helsinki

    Ruiskun bensalinja näinkö ?

    Moi.

    Laitoin ruiskun imusarjan ja hieman pähkäilen että kuinkapäin besa menee suutintukkiin...

    BMWOEM:n mukaan bensa tulee pumpulta suoraan tukille ja regulaattori on vasta tukin toisessa päässä eli periaattessa jälkipuolella. Onko tämä tosiaan oikea järjestys ? Jos mulla on suuritehopumppu niin eikös suuttimet saa silloin ylipainetta bensaregulaattoin arvoon nähden, vai onko toi regulaattorin läpipäästökynnys niin tarkka että se pysyy oikeassa arvossa suurillakin besamäärillä jota pumppu tuottaa ?

    [IMG]file:///C:/TEMP/moz-screenshot.jpg[/IMG]Click image for larger version

Name:	New Bitmap Image.jpg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	4844129

    -jukka
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Juuri näin, letkusta #10 sisään ja #12 ulos.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • f77004
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 34
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Axum View Post
      Juuri näin, letkusta #10 sisään ja #12 ulos.

      Onkohan noilla 9:llä kuvassa jotakin virkaa vai voiko linjan vetää suoraan tukkiin ?

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        #4
        9 taitaa olla paineentasaaja joka tasaa pumpun tuottamaa painetta. Ei kai se aivan pakollinen ole :P
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • f77004
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 34
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Tuiske View Post
          9 taitaa olla paineentasaaja joka tasaa pumpun tuottamaa painetta. Ei kai se aivan pakollinen ole :P
          ..niin laitoin ison bensansuodattimen aika lähelle imusarjaa, se varmaan tasailee vähän paineita.

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #6
            säätää bensanpaineen pidä vaan välissä
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16418
              • Asikkala

              #7
              Onko kellään tietoa tuon 9:n hyödystä, eihän sitä huvin vuoksi ole tehtaalla laitettu mutta kuitenkin. Varsinkin paluulinjassa tuon tarpeellisuus ? Ja vähän tulopuolellakin...

              Comment

              • Tuiske
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1441
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by seidltuning View Post
                säätää bensanpaineen pidä vaan välissä
                B-paineen säätää osa nro 6
                Corvette C4 LT4 TURBO
                Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                Comment

                • _Dexi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 769
                  • Vihti

                  #9
                  Originally posted by f77004 View Post
                  regulaattori on vasta tukin toisessa päässä eli periaattessa jälkipuolella. Onko tämä tosiaan oikea järjestys ? Jos mulla on suuritehopumppu niin eikös suuttimet saa silloin ylipainetta bensaregulaattoin arvoon nähden, vai onko toi regulaattorin läpipäästökynnys niin tarkka että se pysyy oikeassa arvossa suurillakin besamäärillä jota pumppu tuottaa ?
                  Näinhän se tosiaan pohjimmiltaan toimii - pumppu tuottaa virtausta, paine linjaan saadaan kun ruiskutukin _jälkeen_ rajoitetaan paluulinjan virtausta tankkiin.

                  Ennen ruiskutukkia tuo ei voisikaan toimia.

                  Ei tuota ongelmia vaikka olisi suurtehopumppu - kun ei kaasarikoneesta puhuta.
                  **********
                  & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                  (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                  (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                  (ex. E60 530Da '04)
                  (ex. E39 M5 Facelift '99)
                  (ex. E39 540i '98)
                  *

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Tuiske View Post
                    B-paineen säätää osa nro 6
                    ai prkle en katton ees kuvaa enkä kato nytkään varmaankin siitä pumpun luona olevasta mötikästä pois vaa....pitäs joskus kattoa vissii mitä ees kysytää
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      se 9 on vain tyhjä purnukka, tasaa pumpu sykäyksiä, toimii ilman sitäkin, olen kasaillut rusikuja tuon kanssa ja ilman, mutten osaa kyllä eritellä tuottiko mitään eroa.
                      Olli.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎