Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 tuntuu uniselta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arto
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1079
    • Vaasa

    325 tuntuu uniselta

    kaveri osti omaani pari vuotta vanhemman vakion e30 325i: ja se tuntuu olevan paljon pirteämpi vaikkakin enemmän ajettu :? mistähän kannattaisi alkaa etsimään "vikaa" tähän laiskuuteen? eihän nämä mitään raketteja oo muutenkaan mutta pisti miettimään kun ero on niin selvä :shock:
    325tds -97
    GSX-R1000 -04
  • vleivo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 708
    • Zürich Switzerland

    #2
    Jos on toinen katilla ja toinen ilman kattia olevaa mallia, eri luonteiset moottorit vaikka ei paperilla paljon eroa. :roll:
    1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
    1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
    1991 Ford Mustang GT 5.0
    1994 BMW M5 3.8
    2011 H-D Fatboy Special
    2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

    Comment

    • Arto
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1079
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by vleivo
      Jos on toinen katilla ja toinen ilman kattia olevaa mallia, eri luonteiset moottorit vaikka ei paperilla paljon eroa. :roll:
      molemmat kattimallia, mutta se on kaverin autosta poistettu.. ei kyllä uskoisi sen vaikuttavan niin paljoa :oops:
      325tds -97
      GSX-R1000 -04

      Comment

      • sterix
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 559
        • Jyväskylä

        #4
        sehän siinä sit varmaan onkin vikana ku se katti vie tehoja sen verti

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by sterix
          sehän siinä sit varmaan onkin vikana ku se katti vie tehoja sen verti


          Kattimallissa on noita tehoja tasan 1hp-vähemmän. Jokainen kuskihan nyt tuollaisen eron heti kaasupolkimessa tuntee. :shock:


          Oma VEIKKAUS: Laiskemmassa on jako hampaalla pielessä, niin yksinkertaista se on.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Onkos se lambda poistettu ihan vaan irti repäisemällä... niin ja onko sun lambda kunnossa... ja ilmanputsari, tulpat ja muut kunnossa...
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • Arto
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1079
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by T3
              Laiskemmassa on jako hampaalla pielessä, niin yksinkertaista se on.
              :shock: :?:
              325tds -97
              GSX-R1000 -04

              Comment

              • Arto
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1079
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Masinol
                Onkos se lambda poistettu ihan vaan irti repäisemällä... niin ja onko sun lambda kunnossa... ja ilmanputsari, tulpat ja muut kunnossa...
                en tiiä miten se on poistettu.. ei siellä mitään ainakaan näy :oops: kyllähän sen lambdan pitäisi olla kunnossa? ei ainakaan kulutus oo mitenkään kohtuutonta, vai oliko olemassa muitakin oireita? tulpat ja putsari pitää tarkistaa vielä, mutta en usko että niissä on vikaa :|
                325tds -97
                GSX-R1000 -04

                Comment

                • Vega_
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 888
                  • Kokkola

                  #9
                  no jos se kaverin auto on eri ruiskulla?

                  en sitä tiä mikä on,mutta ainaki kaverin -87 320i on pirteempi ku mun -88...

                  Comment

                  • Arto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1079
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by Vega_
                    no jos se kaverin auto on eri ruiskulla?

                    en sitä tiä mikä on,mutta ainaki kaverin -87 320i on pirteempi ku mun -88...
                    no voihan se olla.. tai sitte mulla ei oo ruisku kunnolla säädössä? vai onko sillä sitten jo näkyvämpiä oireita..
                    325tds -97
                    GSX-R1000 -04

                    Comment

                    • Vega_
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 888
                      • Kokkola

                      #11
                      kyl mun ruisku ainaki pitäis olla säädöissä.
                      nokasta en sit tiä varmaa.. pitäis laittaa vähän jyrkempi..

                      Comment

                      • Arto
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1079
                        • Vaasa

                        #12
                        vaihdoin tulpat ja tsekkasin ilmansuodattimen eikä tuntunut oikeestaan muutosta parempaan suuntaan..
                        325tds -97
                        GSX-R1000 -04

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #13
                          Originally posted by T3
                          Originally posted by sterix
                          sehän siinä sit varmaan onkin vikana ku se katti vie tehoja sen verti


                          Kattimallissa on noita tehoja tasan 1hp-vähemmän. Jokainen kuskihan nyt tuollaisen eron heti kaasupolkimessa tuntee. :shock:


                          Oma VEIKKAUS: Laiskemmassa on jako hampaalla pielessä, niin yksinkertaista se on.
                          Väännössä on 4 Nm eroa, mutta ennen kaikkea vääntöhuippu tulee kattimallissa 300 kiekkaa korkeammalla, eli käytännön suorituskyvyssä eron huomaa.

                          Comment

                          • bemari320mies
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 788
                            • Suodenniemi

                            #14
                            Katso virranjakajankansi ja -pyörijä. Voi olla että ei anna parasta mahdollista kipinää.
                            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                            EX: BMW E34 525i -90
                            EX: BMW E28 528iA -85
                            EX: BMW 320i Taxi -86

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              #15
                              ja se sun kaveris on sitte 100% varma että auto on täysin vakio?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎