memebuy23buy

Lastuttaminen kannattaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 220
    • Tampere

    Lastuttaminen kannattaa?

    Eli heitin tossa 1990 520i:n motroniciin teholastun sisään.. Toisin kun monet täällä on väittänyt (ettei vapaastihengittävään saa lastulla kummallisia tehonlisäyksiä, tms.skeidaa) ero on todella huomattava. Tuntuu kun ajaisi eri autolla; tehokäyrä on ärhäkämpi, kiihtyvyys huomattavasti parempi ja tyhjäkäynti kylmänä tasaisempi... (btw: alkuperäisessä lastussa luki vuosiluku 1984!)

    Minkälaisia kokemuksia muilla?
    Last edited by BcB; 15-02-2005, 20:23.
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    Mulla projektin aikana laitettiin teetetty lastu ja tehot nousi lukemiin 252hv/335Nm. Autona siis e34 vm.1990 ja 2,5L. :wink:
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • cck
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 178
      • Naantali

      #3
      Puhaltimella sait ton verran nousemaan? :lol:
      Ex- E36 318is -92
      Ex- CBR 1000rr -06
      Ex- Mazda 6 -03
      Ex- Suzuki Hayabusa -08
      Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
      Ex- BMW E60 530iA -03/04
      Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Re: Lastuttaminen kannattaa?

        Originally posted by BcB
        Eli heitin tossa 1990 520i:n motroniciin teholastun sisään.. Toisin kun monet täällä on väittänyt (ettei vapaastihengittävään saa lastulla kummallisia tehonlisäyksiä, tms.skeidaa) ero on todella huomattava. Tuntuu kun ajaisi eri autolla; tehokäyrä on ärhäkämpi, kiihtyvyys huomattavasti parempi ja tyhjäkäynti kylmänä tasaisempi... (btw: alkuperäisessä lastussa luki vuosiluku 1984! haloo?)

        Minkälaisia kokemuksia muilla?
        Mistäs hankit lastun? Ihanko perstuntumalta tuntui ero ilman mitään muita muutoksia?
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Itse en huomannut mitään eroa kun laitoin teholastun M50b20 koneeseen. Niin mitätön tehonlisäys oli. :bs:
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • BcB
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 220
            • Tampere

            #6
            täältä foorumilta lastun ostin.. Mä luulen että tossa m20 koneessa tehonlisäys tuntuu paremmin kun uudemmassa m50 koneessa? Voin olla tietty väärässäkin.. Äkkiseltään ajatellen m50 koneen motronic-ohjelma on kuitenkin kirjoitettu jo 90-luvun puolella ja tossa vanhemmassa m20-koneessa siis ainakin siinä lastun kyljessä oli vuosiluku 1984.. lol..
            Mutta joo, todellakin perstuntumalta ton eron huomaa kyllä kädetön homokin.. Sen verran pirteemmältä ainakin oma pirssi tuntuu..
            Näillä mennään...

            530d e60 sedan

            Ex:
            320 e30 Imola Red Coupe
            525i e34 Luxorbeige Sedan
            535i e34 Shadowline Sedan
            328i e36 Touring M-Sport
            535 e39 sedan V8- manual

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11738
              • Kouvola

              #7
              en tiiä miten toi M20:n yläkerta sitte kestää ku monet lastut nostaa kiekkarajoittimen tonne päälle 7000 kiekan :roll:

              Comment

              • Miika Tissari
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1802
                • Varkaus

                #8
                Originally posted by Esko
                en tiiä miten toi M20:n yläkerta sitte kestää ku monet lastut nostaa kiekkarajoittimen tonne päälle 7000 kiekan :roll:
                Hyvin on ainakin toistaiseksi kestäny ja apuakin siitä on.
                Kuulostaa aika hyvältä kun kutonen ujeltaa 7000rpm peltisarjalla ja rosteriputkella... :wink:
                E28 ///M-tech V8 -83
                E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  #9
                  Originally posted by BcB
                  täältä foorumilta lastun ostin.. Mä luulen että tossa m20 koneessa tehonlisäys tuntuu paremmin kun uudemmassa m50 koneessa? Voin olla tietty väärässäkin.. Äkkiseltään ajatellen m50 koneen motronic-ohjelma on kuitenkin kirjoitettu jo 90-luvun puolella ja tossa vanhemmassa m20-koneessa siis ainakin siinä lastun kyljessä oli vuosiluku 1984.. lol..
                  Mutta joo, todellakin perstuntumalta ton eron huomaa kyllä kädetön homokin.. Sen verran pirteemmältä ainakin oma pirssi tuntuu..
                  Ja ajatteleppa kädellista..
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  • gnz
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 428
                    • -

                    #10
                    Noi EEpromien uudelleenohjelmoinnit ja tai vaihto johonkin design-lastuun on mielestäni yhtä tyhjän kanssa nysväystä. Tietysti jos on aikaa ja varoja kikkailla muutaman hevosvoiman takia niin fine, siitä vaan.

                    Comment

                    • BcB
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 220
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by gnz
                      Noi EEpromien uudelleenohjelmoinnit ja tai vaihto johonkin design-lastuun on mielestäni yhtä tyhjän kanssa nysväystä. Tietysti jos on aikaa ja varoja kikkailla muutaman hevosvoiman takia niin fine, siitä vaan.
                      jep, jep.. Tällaisia kommentteja odotinkin, vaikka nimenomaan kyselin siis kokemuksia, en mielipiteitä? :(b)
                      Näillä mennään...

                      530d e60 sedan

                      Ex:
                      320 e30 Imola Red Coupe
                      525i e34 Luxorbeige Sedan
                      535i e34 Shadowline Sedan
                      328i e36 Touring M-Sport
                      535 e39 sedan V8- manual

                      Comment

                      • sikapoljin
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 185

                        #12
                        Originally posted by Miika Tissari
                        Originally posted by Esko
                        en tiiä miten toi M20:n yläkerta sitte kestää ku monet lastut nostaa kiekkarajoittimen tonne päälle 7000 kiekan :roll:
                        Hyvin on ainakin toistaiseksi kestäny ja apuakin siitä on.
                        Kuulostaa aika hyvältä kun kutonen ujeltaa 7000rpm peltisarjalla ja rosteriputkella... :wink:
                        Selvennätkö vielä miten siitä on apua? Kannattaa käyttää auto penkissä ja katsoa kuinka paljon se tehokäyrä ehtiikään putoamaan huipusta tuonne päälle 7000 rpm kiivetessä. Aika hurjista litratehoista puhuttaisiin, jos koneesi todella vetäisi vielä yli 7000 rpm... :wink:
                        Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

                        Comment

                        • jakeboss
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 155
                          • hamina

                          #13
                          itel on superchipsin lastu M50b25 eipä siin nyt perstuntumal paljo eroja normaaliin huomannu
                          BMW E3six 325i sp-edition by jakeboss

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #14
                            Originally posted by jakeboss
                            itel on superchipsin lastu M50b25 eipä siin nyt perstuntumal paljo eroja normaaliin huomannu
                            Anna olla virilastun jonkin aikaa ja kokeile sitten laittaa vakiolastu paikoilleen. Silloin huomaa parhaiten eron perseessä.
                            Meillä huomas jopa vaimokin.
                            Itse suunnittelin tänään, että vois jokin kerta käyttää ihan mielenkiinnosta dynossa. Sittehän selviäis nämä lastujutut. Odotukset ei ole suuret ja ei pidä ollakkaan. Mulla on omaan autoon kolme lastua sattuneesta syystä.
                            Kaikki on erinlaisia joten senkin takia ois jännä käyttää dynossa.

                            Comment

                            • Miika Tissari
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1802
                              • Varkaus

                              #15
                              Originally posted by sikapoljin
                              Originally posted by Miika Tissari
                              Originally posted by Esko
                              en tiiä miten toi M20:n yläkerta sitte kestää ku monet lastut nostaa kiekkarajoittimen tonne päälle 7000 kiekan :roll:
                              Hyvin on ainakin toistaiseksi kestäny ja apuakin siitä on.
                              Kuulostaa aika hyvältä kun kutonen ujeltaa 7000rpm peltisarjalla ja rosteriputkella... :wink:
                              Selvennätkö vielä miten siitä on apua? Kannattaa käyttää auto penkissä ja katsoa kuinka paljon se tehokäyrä ehtiikään putoamaan huipusta tuonne päälle 7000 rpm kiivetessä. Aika hurjista litratehoista puhuttaisiin, jos koneesi todella vetäisi vielä yli 7000 rpm... :wink:

                              Tottakai ne tehot putoaa huippukierroksilla, mutta puhe olikin vain äänistä..!
                              Tule itse kokeilemaan kyseistä autoa vakiolastulla ja ilman, niin huomaat varmasti eron.
                              Dynossa ei ole käytetty, mutta kiihdytetty yhden toisen auton kanssa ja vakio lastulla menee rintarinnan, mutta "viri" lastulla toinen auto jää kiihdytyksessä... :wink:
                              E28 ///M-tech V8 -83
                              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                              Comment

                              Working...
                              X